Pavo nieuw voer SpeediBeet

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spotgaai
Berichten: 117
Geregistreerd: 20-05-12

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:11

Vandaag bij tentenkamp werd dit voer gepresenteerd. Erg enthousiast geworden en een zak meegenomen. Het is inderdaad goed voor de stro/hooi buiken. Het is geloof eind van de maand te koop. Resultaat duurt echter wel 6 weken wel laten inweken. Advies was om het op te bouwen. Vandaag 100gram gevoerd. Moest er een halve liter water bij doen word nog een aardige hap! Zak kost 11, 75

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:16

Ik voer SP 3x per dag, waarvan het 1x een hele nacht staat en de andere 2x min. 15/20 minuten of een uurtje. Het zijn gelijke porties en ik zie geen verschil in volume met een kortere inweek tijd. Ik doe het wel met kokend water.

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:22

Zo anti-Pavo als ik inmiddels ben, toch ff e.a. gelezen over dit nieuwe voer van Pavo.

maar toch struikel ik meteen al hier over:
Citaat:
Pavo SpeediBeet valt onder de categorie ruwvoer en bevat geen toegevoegde vitaminen en mineralen. Voer je alleen Pavo SpeediBeet naast je overige ruwvoer, dan is aanvulling van vitaminen en mineralen, bijvoorbeeld met Pavo SummerFit koeken aan te raden.


'Bijv. Pavo Summerfit koeken'.

Waarom dan die SpeediBeet in hemelsnaam voeren, als je met de Summerfit Koeken vervolgens weer álle suikers + zetmeel er net zo hard weer in pompt?

Weet niet wat de prijs van een 18 of 20 kg. zak is, maar wordt dus duurder aangezien in SpeediBeet blijkbaar lang niet alle benodigde hoeveelheden vits en mins aanwezig zijn.

Denk dat ik dan toch liever blijf bij m'n Safe 'nd Sound van Dodsonn & Horrell. zit nl. wél alles in en hoef je in verhouding maar weinig van te voeren :=

spotgaai
Berichten: 117
Geregistreerd: 20-05-12

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:27

Summerfit koeken zit dus echt niks in. Word zelfs door dierenartsen geadviseerd. Als je jezelf goed inleest dan weet je dat het alleen vitamines en mineralen zijn

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:36

spotgaai schreef:
Summerfit koeken zit dus echt niks in. Word zelfs door dierenartsen geadviseerd. Als je jezelf goed inleest dan weet je dat het alleen vitamines en mineralen zijn


Oh nee??

Ik denk dat jij (en inderdaad, héel veel DA's, want helaas hebben die tegenwoordig ook nog maar weinig verstand van voeding!) je maar eens beter moet inlezen!
:list:
Pavo summerfit koeken zit welgeteld 7% suiker en, ja ja, nou komt'ie..........
maarliefst 24% zetmeel.

Dat maakt een sommetje van 7 + 24 = *tromgeroffel* 31% suiker + zetmeel in de Pavo Summerfit!
:list:
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... summerfit/

En nou jij weer.................... over inlezen gesproken :=
Al die jeukklachten en 'zomerexceem-achtige klachten' van veel paarden die Summerfit Koeken van Pavo bijgevoerd krijgen, die komen écht niet zomaar ergens vandaan.

En dat zelfde geintje hebben ze ook uitgehaald met Nature's Best. Zééér laag in suiker, wordt dan geschreven. Jaaa, dát wel. Maar het zetmeel percentage waren ze in het verleden vaak toch 'vergeten' om zo duidelijk op te zak te zetten. Dat was, en is, nl. nog steeds 24%. Met een suikerpercentage van 2,4% kom je dan op een totaal van 26,4%.

:= en dan hebben ze het zetmeelpercentage in de SpeediBeet ook nog niet officieel bekend gemaakt...... Ben benieuwd of dat nog gaat komen.
Neem ik daarbij nog in gedachten dat het verder niets nieuws is, bietenpulp, dat het ontzettend veel lijkt (ook qua naam) op de Kwikbeet van D&H, en daarbij ook nadeel calcium/fosfor verhouding. En dan moet je er ook nog wat naast voeren om aan de benodigde vits en mins te komen. En wordt het dus alleen maar duurder.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:09

Billy schreef:
Zakken of ook emmers?


Zakken & Emmers, stalgenoot van mij heeft nog een emmer mee genomen!

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:13

Een zak kost 11,75 lees ik hier en hoe veel kg zit daar in?

Een gewone zak bietenpulp kost rond de 8 euro voor 20kg als ik me niet vergis.

@ joyciej007 ik voer sinds dit voorjaar wel de care4life aan mijn exzemer/hoefbevangen pony
en moet zeggen dat hij het daar eigenlijk wel prima op doet. W.b. de pavokoeken en andere
voeren van pavo ben ik het wel met je eens. Voerde voor de care4 de safe and sound van
DH.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:50

JoyCiej007 schreef:
Zo anti-Pavo als ik inmiddels ben, toch ff e.a. gelezen over dit nieuwe voer van Pavo.

maar toch struikel ik meteen al hier over:
Citaat:
Pavo SpeediBeet valt onder de categorie ruwvoer en bevat geen toegevoegde vitaminen en mineralen. Voer je alleen Pavo SpeediBeet naast je overige ruwvoer, dan is aanvulling van vitaminen en mineralen, bijvoorbeeld met Pavo SummerFit koeken aan te raden.


'Bijv. Pavo Summerfit koeken'.

Waarom dan die SpeediBeet in hemelsnaam voeren, als je met de Summerfit Koeken vervolgens weer álle suikers + zetmeel er net zo hard weer in pompt?

Weet niet wat de prijs van een 18 of 20 kg. zak is, maar wordt dus duurder aangezien in SpeediBeet blijkbaar lang niet alle benodigde hoeveelheden vits en mins aanwezig zijn.

Denk dat ik dan toch liever blijf bij m'n Safe 'nd Sound van Dodsonn & Horrell. zit nl. wél alles in en hoef je in verhouding maar weinig van te voeren :=



Ja dat dacht ik gister ook toen ik het las.

Ik vind het vooral mooie en dure verkoop. Ik geef liever een plak hooi extra dan dat ik weer zo'n dure zak moet kopen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:06

JoyCiej007 schreef:
:= en dan hebben ze het zetmeelpercentage in de SpeediBeet ook nog niet officieel bekend gemaakt...... Ben benieuwd of dat nog gaat komen.

http://www.pavospeedibeet.nl/over+speedibeet?func=spec
Zetmeel 0%
Staat gewoon op de site. Dus hoezo niet officieel bekend gemaakt?

Hier staat het ook nog eens:
Pavo SpeediBeet bevat geen zetmeel en heeft een suikergehalte van slechts 5%. Dit maakt het een ideaal voer voor paarden met een verhoogd risico op hoefbevangenheid. We zijn er trots op dat we de goedkeuring hebben gekregen van het Britse Laminitis Trust.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:42

Waar is de 'vind ik leuk-knop'?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:54

Onzin.....pre en pro biotica kan je niet in voer stoppen.....dat overleeft niet, zal wel weer knetterduur zijn...koop gewoon goed hooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:56

JoyCiej007 schreef:
Zo anti-Pavo als ik inmiddels ben, toch ff e.a. gelezen over dit nieuwe voer van Pavo.

maar toch struikel ik meteen al hier over:
Citaat:
Pavo SpeediBeet valt onder de categorie ruwvoer en bevat geen toegevoegde vitaminen en mineralen. Voer je alleen Pavo SpeediBeet naast je overige ruwvoer, dan is aanvulling van vitaminen en mineralen, bijvoorbeeld met Pavo SummerFit koeken aan te raden.


'Bijv. Pavo Summerfit koeken'.

Waarom dan die SpeediBeet in hemelsnaam voeren, als je met de Summerfit Koeken vervolgens weer álle suikers + zetmeel er net zo hard weer in pompt?

Weet niet wat de prijs van een 18 of 20 kg. zak is, maar wordt dus duurder aangezien in SpeediBeet blijkbaar lang niet alle benodigde hoeveelheden vits en mins aanwezig zijn.

Denk dat ik dan toch liever blijf bij m'n Safe 'nd Sound van Dodsonn & Horrell. zit nl. wél alles in en hoef je in verhouding maar weinig van te voeren :=


Dan krijgen ze tenminste genoeg suikers binnen om ook nog te presteren, zodat nieuwe voer hierop mee kan liften.....slim!!

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:19

Bietenpulp kost hier 9.10 voor 25 kg.
Pavo doet het in een mooie verpakking en maakt het duurder, gooien er marketing tegen aan en iedereen valt ervoor. Terwijl paarden het meestal niet echt lekker vinden. Dus de pavo klanten hoppen gewoon weer naar iets nieuws. En de pulp mensen zijn niet gek en blijven gewoon op de gewone pulp.

Kan toch echt adviseren om pulp een nachtje te laten weken hoor.

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:54

MisticRider schreef:
Zoo ik heb getest!

Eerste blik mooi voer, zijn vlokken! zien er goed uit en ruikt vrij neutraal.

Toen de max. hoeveelheid voor mijn shetje gedaan, dit kwam neer op ong. 500 gram.
Dit aangelengd met 2,5 liter warm water. (kan ook met koud water!)

Volgens de verpakking zou het met 5 min helemaal goed moeten zijn. Zelf vond ik het na 5 min toch nog niet helemaal lekker gedroogd/opgenomen, dus nog 5 min laten staan. Na 10 min had ik prachtige droge pulp, fijne structuur. Voelt goed aan en is lekker stevig.

Toen gaan voeren aan mijn pony (18 jarige Shet van 1.11, aan de magere kant en zeer gevoelige darmen) in eerst in stantie vloog hij er al niet direct op (meestal enorme aanvaller) en na een paar happen hoefde hij het niet -O- . Ik nog wat muslie van havens er door gedaan (waar hij meestal zot van is) en nog hoeft meneer het niet.... domper!

Als er iemand nog vragen heeft, ik kan zo even kijken, heb tenslotte wel een grote zak en natuurlijk weer niet zoon klein test verpakkinkje :+

Mijn kieskeurige paard staat de eerste dag dat ik weer pulp voer ook te kijken van :roll: 'geef dit maar aan een ander'
Laat de emmer gewoon in haar stal staan en de volgende dag is het leeg en begint ze wel enthousiast aan de volgende emmer.
Zou het dus nog een keer aanbieden en langer laten staan.

Snap niet dat mensen hier zo laks zijn met het weken.
Ik zet het altijd een dag van te voren klaar in een afgesloten emmer.
In de winter neem ik het mee naar huis dat het niet bevriest en gooi ik er een beetje warm water over voor ze het krijgt.

Stelvio
Berichten: 831
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:24

baudyh schreef:
Bietenpulp kost hier 9.10 voor 25 kg.
Pavo doet het in een mooie verpakking en maakt het duurder, gooien er marketing tegen aan en iedereen valt ervoor. Terwijl paarden het meestal niet echt lekker vinden. Dus de pavo klanten hoppen gewoon weer naar iets nieuws. En de pulp mensen zijn niet gek en blijven gewoon op de gewone pulp.

Kan toch echt adviseren om pulp een nachtje te laten weken hoor.


Ik voer ook 'gewone' pulp, maar als ik een zak (duurdere) Speedibeet van Pavo koop zou ik gek zijn?
Dit is wel erg kort door de bocht, Speedibeet heeft toch wel degelijk een voordeel op 'gewone' pulp en dat is de kortere inweektijd als je geen heet water tot je beschikking hebt. Voor mij ideaal om mee te nemen op endurancewedstrijden in de zomer, want wanneer het buiten warm is maak ik het liever niet lang van te voren klaar i.v.m. eventuele schimmelvorming en heet water heb ik niet bij de hand op het wedstrijdterrein.
Voor het dagelijkse gebruik thuis zal ik inderdaad de 'gewone' pulp blijven gebruiken, die is zo klaar met heet water en is een stuk goedkoper.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:37

Als je voor je endurance wedstrijd thuis gewone pulp klaar maakt kan je dat op je wedstrijd gewoon voeren hoor. zo snel doen bacterien hun werk nou ook weer niet.

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:06

Commercie, commercie, commercie en Pavo lijkt toch een bepaalde doelgroep te bereiken. Snap werkelijk niet dat mensen zoveel geld meer willen betalen alleen maar omdat de weektijd korter is, een beetje inventief zijn moet toch iedereen lukken ? Ieder voor zich natuurlijk maar voor mij persoonlijk moeilijk te snappen, zonde geld waar je toch veel betere/leukere dingen voor kan doen ?

Stelvio
Berichten: 831
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:25

baudyh schreef:
Als je voor je endurance wedstrijd thuis gewone pulp klaar maakt kan je dat op je wedstrijd gewoon voeren hoor. zo snel doen bacterien hun werk nou ook weer niet.


Dan verschillen wij daarin van mening, ik heb er geen goed gevoel bij om pulp langer dan 6 uur te laten staan bij temperaturen van 25+ C, dus dat maakt mij een gek die een dure zak pulp van Pavo gaat kopen :D

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:38

Er zijn denk ik ook mensen die wel bietenpulp willen geven, maar het niet doen omdat ze het niet fijn vinden dat er melasse in zit. Dat heeft deze versie niet.

En het is toch aan eenieder voor zich om te bepalen of je een bepaald product wel of niet wil gaan voeren?

Ja het is duurder dan gewone bietenpulp, maar er zijn ook mensen die nu bijv de KwikBeet van D&H halen. Ten opzichte van de KwikBeet is hij dan weer goedkoper.
Voor mij werkt de combi gewone bietenpulp voor op stal en de SpeediBeet voor op en tijdens wedstrijden.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:49

je hoort mij ook niet zeggen dat jullie het niet mogen doen, dat moet ieder voor zich weten.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:20

Best grappig, die dame van PAVO.
Ik vanmorgen naar Hypodrama, en daar stond mevrouw. Ze had nog 3 grote zakken, de emmers waren allemaal op. Dan denk ik al: gebrekkige planning, dat had je kunnen weten, maar goed.Ze had ook geen proefzakjes meer, maar ik kon toch gewoon 15 kilo zak kopen?
Ik uitgelegd dat mijn merrie nogal kieskeurig is, en dat er dan een kans is dat ik met 14 kilo en 900 gram blijf zitten.
Ja, zegt ze, dan kun je iemand anders er weer blij mee maken....
Yeah right, ik koop voer voor mn stalgenoten zeker...
Dus naar Plaizier in Heerjansdam geweest, als het goed is wordt het rond 28 okt uitgeleverd aan de dealers en dan word ik gebeld als de emmers binnen zijn.
Dus daar wachten we dan maar even op....

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:44

Heeft iemand een idee hoeveel suikers er in gewone pulp zitten ? Zijn er bepaalde merken waaraan extra suikers zijn toegevoegd ?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:58

Gewone pulp verschilt. Maar zo ergens tussen de 7% en 9%. Ik heb er 1 van de Duynie en die zit op 7%. Geloof dat het ook nog verschilt tussen bietenpulp uit Duitsland en Nederland.
De brokjes worden voor zover mij bekend altijd met melasse geperst.

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:11

Vandaag een zak mee genomen bij hyporama. 11.95 euro voor 15kg.
Mijn shet eet de eerste paar happen goed maar daarna wat minder.
2 paarden vinden het helemaal niks en 2 andere paarden vonden het oké.
Ze kauwen er lang op maar lijken het een vreemde smaak te vinden.
Het gaat er niet helemaal met genoegen in maar dat is ook logisch omdat er maar weinig suiker in zit.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:13

Klinkt goed, alleen heb ik nu prima eten voor mijn pony :Y)