Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Pavo SpeediBeet valt onder de categorie ruwvoer en bevat geen toegevoegde vitaminen en mineralen. Voer je alleen Pavo SpeediBeet naast je overige ruwvoer, dan is aanvulling van vitaminen en mineralen, bijvoorbeeld met Pavo SummerFit koeken aan te raden.
spotgaai schreef:Summerfit koeken zit dus echt niks in. Word zelfs door dierenartsen geadviseerd. Als je jezelf goed inleest dan weet je dat het alleen vitamines en mineralen zijn
JoyCiej007 schreef:Zo anti-Pavo als ik inmiddels ben, toch ff e.a. gelezen over dit nieuwe voer van Pavo.
maar toch struikel ik meteen al hier over:Citaat:Pavo SpeediBeet valt onder de categorie ruwvoer en bevat geen toegevoegde vitaminen en mineralen. Voer je alleen Pavo SpeediBeet naast je overige ruwvoer, dan is aanvulling van vitaminen en mineralen, bijvoorbeeld met Pavo SummerFit koeken aan te raden.
'Bijv. Pavo Summerfit koeken'.
Waarom dan die SpeediBeet in hemelsnaam voeren, als je met de Summerfit Koeken vervolgens weer álle suikers + zetmeel er net zo hard weer in pompt?
Weet niet wat de prijs van een 18 of 20 kg. zak is, maar wordt dus duurder aangezien in SpeediBeet blijkbaar lang niet alle benodigde hoeveelheden vits en mins aanwezig zijn.
Denk dat ik dan toch liever blijf bij m'n Safe 'nd Sound van Dodsonn & Horrell. zit nl. wél alles in en hoef je in verhouding maar weinig van te voeren
JoyCiej007 schreef:en dan hebben ze het zetmeelpercentage in de SpeediBeet ook nog niet officieel bekend gemaakt...... Ben benieuwd of dat nog gaat komen.
JoyCiej007 schreef:Zo anti-Pavo als ik inmiddels ben, toch ff e.a. gelezen over dit nieuwe voer van Pavo.
maar toch struikel ik meteen al hier over:Citaat:Pavo SpeediBeet valt onder de categorie ruwvoer en bevat geen toegevoegde vitaminen en mineralen. Voer je alleen Pavo SpeediBeet naast je overige ruwvoer, dan is aanvulling van vitaminen en mineralen, bijvoorbeeld met Pavo SummerFit koeken aan te raden.
'Bijv. Pavo Summerfit koeken'.
Waarom dan die SpeediBeet in hemelsnaam voeren, als je met de Summerfit Koeken vervolgens weer álle suikers + zetmeel er net zo hard weer in pompt?
Weet niet wat de prijs van een 18 of 20 kg. zak is, maar wordt dus duurder aangezien in SpeediBeet blijkbaar lang niet alle benodigde hoeveelheden vits en mins aanwezig zijn.
Denk dat ik dan toch liever blijf bij m'n Safe 'nd Sound van Dodsonn & Horrell. zit nl. wél alles in en hoef je in verhouding maar weinig van te voeren
MisticRider schreef:Zoo ik heb getest!
Eerste blik mooi voer, zijn vlokken! zien er goed uit en ruikt vrij neutraal.
Toen de max. hoeveelheid voor mijn shetje gedaan, dit kwam neer op ong. 500 gram.
Dit aangelengd met 2,5 liter warm water. (kan ook met koud water!)
Volgens de verpakking zou het met 5 min helemaal goed moeten zijn. Zelf vond ik het na 5 min toch nog niet helemaal lekker gedroogd/opgenomen, dus nog 5 min laten staan. Na 10 min had ik prachtige droge pulp, fijne structuur. Voelt goed aan en is lekker stevig.
Toen gaan voeren aan mijn pony (18 jarige Shet van 1.11, aan de magere kant en zeer gevoelige darmen) in eerst in stantie vloog hij er al niet direct op (meestal enorme aanvaller) en na een paar happen hoefde hij het niet. Ik nog wat muslie van havens er door gedaan (waar hij meestal zot van is) en nog hoeft meneer het niet.... domper!
Als er iemand nog vragen heeft, ik kan zo even kijken, heb tenslotte wel een grote zak en natuurlijk weer niet zoon klein test verpakkinkje
baudyh schreef:Bietenpulp kost hier 9.10 voor 25 kg.
Pavo doet het in een mooie verpakking en maakt het duurder, gooien er marketing tegen aan en iedereen valt ervoor. Terwijl paarden het meestal niet echt lekker vinden. Dus de pavo klanten hoppen gewoon weer naar iets nieuws. En de pulp mensen zijn niet gek en blijven gewoon op de gewone pulp.
Kan toch echt adviseren om pulp een nachtje te laten weken hoor.
baudyh schreef:Als je voor je endurance wedstrijd thuis gewone pulp klaar maakt kan je dat op je wedstrijd gewoon voeren hoor. zo snel doen bacterien hun werk nou ook weer niet.