Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie schreef:Ik heb vandaag een proefzakje gekregen en daar stond op dat het goed was voor paarden met maagzweren of over gevoeligheid
Assiepassie schreef:Er zit luzerne in, dat bevat aardig wat calcium en dat 'blust'.
Jannepauli schreef:Assiepassie schreef:Er zit luzerne in, dat bevat aardig wat calcium en dat 'blust'.
Hoe verzin je het!
Je dacht toch niet werkelijk dat het calciumdeel in lucerne ( en dan in die 'natuurlijke' vorm) ook maar iets bijdraagt aan het afremmen van de zuurproductie? Als je al wilt 'blussen' dan moet je calcium in een andere (pure) vorm gebruiken.
Jannepauli schreef:Ten eerste: als je serieus je lesjes bij Kellon gevolgd hebt (of volgt): waar is je bronvermelding? Wat je hier opsomt (lijkt meer op quotes van de grad-klantjes en die hebben geen wetenschappelijke waarde) geeft nog steeds geen enkel bewijs dat het de calcium is in lucerne die een verbetering bewerkstelligt. Ook het stuk van Edwards et al , waar je selectief uit kopieert ( er staat meer in dat artikel dan het stukje waarin gemeld wordt dat er een PH-verschil is tussen het voeren van lucerne en brome hooi - zie mijn opmerking over het in NL niet verkrijgbare hooi!) en er staat geen conclusie dat het calciumaandeel dit bewerkstelligde. Lees mijn eerder post maar terug, het 'absorberende' effect kan meerdere oorzaken hebben. Als je dit wel zo interpreteert, kun je met dezelfde stelligheid beweren dat het ook het hoge proteine-aandeel in lucerne zou kunnen zijn.
Er staat in alle bovenstaande beweringen maar één onbetwiste waarheid: Keeping grass/hay passing through the stomach continually is very effective for prevention of ulcers.
Melody94 schreef:@_tarja_ Geef je dan een halve schep of echt een halve kilo per dag? Wat voor paard heb je en welke arbeid doet het paard? En welk krachtvoer geef je nog meer? Ik hoor het graag.
YvonneAa schreef:Ik heb het topic doorgelezen en het voer spreekt me erg aan. Ik zit alleen in dubio. Ik zoek een aanvullend voer om te geven voor na het rijden (naast de dagelijkse kracht- en ruwvoer) zonder te veel suikers maar wat wel energie en pit geeft. Ik vraag me af of hier fiberforce geschikt voor is? Iemand hier ervaringen mee? Of geeft het voer geen pit?