Ik heb me ook opgegeven. Ik heb net als YamaDeva ook Silverlinde gedaan, dus alle stof wel gehad, maar een keer herhaling kan nooit kwaad. Bovendien heb ik de medische stof met de latijnse benamingen geleerd, al heb ik ook uit een Engels anatomie/fysiologieboek geleerd. Met de Engelse termen voor voedingsmiddelen ben ik niet zo bekend, dus dat maakt het wel weer extra interessant. Voor de vertaling daarvan kunnen we elkaar mooi helpen in dit topic (heb nog wel een Engelstalig boek over voeding voor het oudere paard).
Ik ben vast begonnen in één van de aanbevolen boeken: Zo leuk, altijd al diergeneeskunde willen studeren, uiteindelijk iets totaal anders gaan doen want wiskunde en scheikunde was niet mijn ding, maar ik vind dit zo interessant! Vriendje snapt er niks van.
ik heb ook spijt dat ik geen dierengeneeskunde gedaan heb... ben nochtans wel in de wetenschappen gebleven, want dat boeit me echt (toch de biologie gerelateerde kant). Heb zelfs 1 jaar geneeskunde gedaan, maar "opgegeven" omdat ik moest studeren ondertussen veel spijt van.
Ook altijd diergeneeskunde willen doen, uiteindelijk geneeskunde gedaan (vraag me niet waarom ik geswitcht ben), in het derde jaar gestopt omdat ik eigenlijk helemaal niet zo'n mensenmens ben :-P. Dan maar de IT in gegaan .
Och dat hoort bij het leven :-P Antropologie was ook niet mijn eerste studie...
Speedster
Geplaatst: 08-01-13 14:23
petitparis schreef:
da's pas een keuzeverandering
IT ben ik min of meer ingerold. Vond het ook nog niet zo interessant (had nog geen computer) toen ik in eerste instantie aan studiekeuze toe was (1991). Nadat ik gestopt ben met geneeskunde komt er nog een interessant wending tussen, ik heb toen diermanagement gedaan (was net nieuw toen). Maar hierin was in het zuiden van het land niet zo makkelijk werk te vinden na het afstuderen, dus een "tijdelijke" baan gezocht bij een softwarebedrijfje, handleidingen schrijven, administratieve ondersteuning e.d. Na een jaar was ik volledig omgeturnd naar echte nerd en ben nooit meer uit de IT-wereld weggegaan. Uiteindelijk ben ik er vrije-tijds-technisch niet zo heel rouwig om.
Engels is de voertaal op mijn werk, tussen die biologen, pharmaceuten, artsen en bio-ingenieurs moeten er toch wel zitten die me kunnen helpen in geval van nood
Girassol
Geplaatst: 08-01-13 14:47
Bedankt voor de tip, TS! Ik weet nog niet zeker of ik de 'Equine Nutrition'-cursus ga volgen, maar ik heb in ieder geval al wat andere cursussen zien staan op Coursera die passen bij mijn studie en die ik er prima naast kan doen
jSophiaF
Geplaatst: 08-01-13 14:48
Ik las net over een oplossing voor het delen van een boek, ipv die tig keer te hoeven mailen. Ik kan deze als deze in pfd vorm is en niet al te groot is, op de server zetten, zodat deze gedownload kan worden. Mits het niet de spui gaten uitloopt, anders kost het mij ook euries, maar dat is een optie. De optie dropbox is ook een goede.
Ik heb trouwens ook interesse in het boek.
swartbeessie
Geplaatst: 08-01-13 14:57
Wist je dat... de dikke darm het hele leven van een paard door groeit, tenminste tot ze 20 zijn? Met name de karteldarm (laatste stukje) wordt langer, waardoor oudere paarden meer afhankelijk zijn van ruw voer.
@Freya: Bokt is daar niet zo van ivm copyright issues. Ik heb al een twintig tal mensen gemaild met de vraag of zij dat op verzoek met mede bokkers willen delen, dus als het goed is krijg je een pbtje van een behulpzame bokker. Anders kun je mij pben.