Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biscaya schreef:nacho_lein schreef:Biscaya: welke heb jij dan van synovium? Op de pot die ik heb staat toch echt oxide
Das raar op aanraden van de dierenarts heb ik die van synovium hij had het over citraat? Zou oxide zelfde werking hebben dan? Ga het nakijken op pot zodra die binnen is. Wat zijn jou ervaringen met dit spul, merk je verschil in gedrag?
Heb pot inmiddels binnen is de mgnium van synovium en tot grote verbazing staat daar helemaal niet op of dit oxide is of citraat of wat dan ook. Dit merk wel echt op aanraden van dierenarts ik ga contacten met leverancier nu wil ik het weten ook. Zou de oxide net zo goed werken dan zijn we allen stuk goedkoper bij welkoop uit! Ga proberen contact te krijgen met leverancier synovium toevallig kent een stalgenoot van mij deze leverancier dus zou moeten lukken. Als je op magnesium oxide zoekt op internet zie wikkipedia dan zou je zeggen dat dit zwaar gif is wordt vooral in industrieele toepassingen gebruikt! Ga kijken of ik meer info kan krijgen. Welke heb jij dan van synovium of hebben we dezelfde...
biscaya schreef:Beide stoffen zitten dus verwerkt in de MGnium. Ik merk ook onder de dierenartsen dat de meningen enorm verdeeld zijn zo zei vanmorgen een dierenarts tegen mij dat Magnesium alleen maar werkt bij paarden die hier een tekort aan hebben. Bij paarden die geen tekort hebben en bij wie dit toch gevoerd wordt heeft dit dan ook geen enkel nut.
petitparis schreef:magnesium komt tussen bij de ontspanning van de spieren Calcium voor de contractie. Extra magnesium kan bij zware spiertrainingen er wel voor zorgen dat het paard geen spierkrampen krijgt en de algemene spiertonus lager blijft.
Dus magnesium is een nuttige aanvulling bij spieropbouw, maar is geen spieropbouwer. Daar heb je eiwitten voor nodig
belinda1986 schreef:petitparis schreef:magnesium komt tussen bij de ontspanning van de spieren Calcium voor de contractie. Extra magnesium kan bij zware spiertrainingen er wel voor zorgen dat het paard geen spierkrampen krijgt en de algemene spiertonus lager blijft.
Dus magnesium is een nuttige aanvulling bij spieropbouw, maar is geen spieropbouwer. Daar heb je eiwitten voor nodig
Dat ga ik even navragen, denk dat ik het dan verkeerd begrepen heb, en dat ze bedoelde dat het voor de aanvulling is. Heel erg bedankt
Maar zou deze magnesiumoxide dan geschikt zijn daarvoor?
nacho_lein schreef:biscaya schreef:Beide stoffen zitten dus verwerkt in de MGnium. Ik merk ook onder de dierenartsen dat de meningen enorm verdeeld zijn zo zei vanmorgen een dierenarts tegen mij dat Magnesium alleen maar werkt bij paarden die hier een tekort aan hebben. Bij paarden die geen tekort hebben en bij wie dit toch gevoerd wordt heeft dit dan ook geen enkel nut.
Mijn merrie had uit bloedonderzoek een prima waarde voor Magnesium, aan de lage kant, maar binnen de normen. Maar daarnaast een verhoogt melkzuur in het bloed. Daarvoor ben ik DMG bij gaan voeren. Zelf gebruik ik Magnesium om mijn normale spierspanning te verlagen. Bij mijn merrie merkte ik na 2 weken wel degelijk verschil in de normale spierspanning, maar ook het spierpijn verhaal. De DMG zorgt voor de afbraak van het melkzuur en magnesium vult daarin de DMG netjes aan. Een bloedonderzoek hoeft dus niet alles te zeggen. Mensen die de bloeduitslagen zien verbazen zich uberhaupt over het feit dat ik spiertechnisch dingen bijvoer. Overigens heeft mijn merrie erg snel de neiging tot spierbevangenheid. Sinds ik Magnesium (en DMG) voer nergens meer last van.
De paarden die er sterk in gedrag op reageren zijn volgens mij de paarden die wel een tekort hebben. Maar ook daarbij zijn de overige spierwaarden niet correct. Stress = spierspanning = verhoogt melkzuur. Lijkt me logisch verhaal ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken ben net begonnen dus zal wel aantal weken duren,
Maar niet ieder paard met slechte spierwaarde heeft weer een verhoogt risico op spierbevangenheid. Oftewel, het heeft allemaal met elkaar te maken. Overigens zit er ook een hoop meningsverschil in het interpreren van de bloeduitslagen tussen dierenartsen.
biscaya schreef:petitparis schreef:magnesium komt tussen bij de ontspanning van de spieren Calcium voor de contractie. Extra magnesium kan bij zware spiertrainingen er wel voor zorgen dat het paard geen spierkrampen krijgt en de algemene spiertonus lager blijft.
Volgens mijn dierenarts: is myoplast voor de spieropbouw, Selenium+ vit e onderhoud spieren en de magnesium werkt voor nervositeit/spiersspanning. Dus voor spieren opbouwen heb je inderdaad eiwitten nodig, Je moet eens kijken wat in de myoplast zit deze schijnt heel goed te werken.
Ikima schreef:Blabla1980 schreef:100 euro![]()
Ik vraag me wel af of als ik nu helemaal zou stoppen of het gedrag dan net zo hard weer terugggaat naar het oude (enorm schrikkerig, vooral als ik ernaast sta)
Gewoon uitproberen, zodra het oude gedrag weer begint meteen weer magnesium.
Eerst gebruikte ik biomag van de paardendrogist, als ik daarmee stopte was ze na een week weer stresserig, als ze het dan weer krijgt is het na een paar dagen over. Nu geeft ik goedkoop magnesium oxide/oxilaat van de voerhandel en heb gemerkt dat als ik dit af en toe geef het beter werkt dan de dure.
nacho_lein schreef:Kijk hierbij bij de Myoplast wel uit met de suikersMyoplast bestaat voor het grote deel uit suikers. Spieropbouw zit voornamelijk in het blokkade vrij krijgen, vrij houden en correct vanuit ontspanning naar aanspanning toe rijden, en vooral niet overtrainen. Myoplast is leuk en duur, totdat je stopt
Ik zat overigens de bloedwaarden van mijn merrie terug te kijken. Mg waarden zijn niet verandert tov een jaar terug. Merk qua spieren wel duidelijk verschil tussen wel en niet voeren. Dus blijf het wel voeren. Maar bij beide metingen zat de Calcium laag (nog wel boven de ondergrens). Iemand een idee om deze omhoog te krijgen?
Izie schreef:Wat is over het algemeen de tijdsduur van het voeren voordat jullie effect merken? Ik ben het gaan voeren om m'n ruin wat relaxter te krijgen en ivm spierspanningen.
Izie schreef:Wat is over het algemeen de tijdsduur van het voeren voordat jullie effect merken? Ik ben het gaan voeren om m'n ruin wat relaxter te krijgen en ivm spierspanningen.
Ikima schreef:Izie schreef:Wat is over het algemeen de tijdsduur van het voeren voordat jullie effect merken? Ik ben het gaan voeren om m'n ruin wat relaxter te krijgen en ivm spierspanningen.
Bij mijn merrie merkte ik het al na een paar dagen, het schijnt wel dat vooral merries er goed op reageren dus misschien duurt het met jou ruin wat langer.