Bach Bloesems voor een kalmere pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:15

moonfish13 schreef:
Heartland zeker?

yep :D

xmellsx

Re: Bach Bloesems voor een kalmere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:40

Een vriendin van mij had Bach voor haar hond, werkte heel goed.
Diegene waar ze het van heeft deed vooral paarden, ging met een hele lange vragenlijst had ze het over.

Kan wel eens voor je vragen hoe dat zat?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:51

Hee Bokkers,

Na heel lang nadenken heb ik nu via mijn baas (DA) een doos Zalkin Equine besteld. Volgende week komt deze binnen. Ik ben zoooooo benieuwd naar de resultaten.

Het is een nieuw product op natuurlijke basis. Het is een supplement en valt niet onder ongeoorloofde middelen.

Het is een middel dat gebruikt kan worden bij kortdurige stress/angsten (scheren etc.) maar ook geschikt voor langdurige stress/angsten (zoals mijn pony).

Aangeraden word te starten met een 20 daagse behandeling, ik heb genoeg gekocht voor 40 dagen dus wellicht dat ik daarna pas stop. Afhankelijk van hoe hij reageert denk ik.

Wel vraag ik me af of het dan de stress ook nog wegneemt nadat je stopt met toedienen van het product, maar dat leer ik alleen door het te doen denk ik.

Mijn baas is ook erg benieuwd, ze heeft het nog niet eerder gebruikt/verkocht.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 18-05-12 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 00:09

sorry mensen topic per ongeluk verwijdert uit mijn eigen berichten en had dus de nieuwe reacties niet gezien en ben ook vergeten te reageren. :o

xmellsx schreef:
Een vriendin van mij had Bach voor haar hond, werkte heel goed.
Diegene waar ze het van heeft deed vooral paarden, ging met een hele lange vragenlijst had ze het over.

Kan wel eens voor je vragen hoe dat zat?

Zeker interessant! Dit was ook iemand die aan huis kwam? Wat was het probleem van de hond? Ook contstant nerveus? :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 22:34

Hallo,

Zylkine Equine is vandaag gearriveerd, ik ben nu blut dus ik hoop dat het werkt. :')
Ik heb 20 zakjes, tot 500kg voor je 1 zakje per dag. Ze raden een behandeling aan van 20 dagen, misschien dat ik het verleng naar 40 dagen (maar moet dan wel nog een doos bij bestellen).

Mitch heeft vandaag zijn eerste zakje poeder gehad. Ik voer het niet als poeder, maar vermeng het met water en spuit het recht in de mond, dan koppie hoog houden en wachten tot ie slikt. Omdat hij zo schrokt met eten gooien we zijn brokken altijd over de bodem van de stal, dan moet ie tenminste rustig aan doen. Maarja, met een poedertje niet zo heel handig.

Ik ben dus vandaag begonnen, ik wil hier elke dag in een dagboekje bijhouden of ik veranderingen zie. Misschien dat meerdere mensen het interessant vinden. :)

DAG 1:
Vanmiddag wilde meneer weer de wei niet uit komen, dus heb gewacht tot 5 uur, toen gingen we paarden binnenhalen. Nadat de kudde binnenstond wilde meneer vandaag wel komen (zijn leaser is een lief klein meisje, daar loopt hij sneller heen als naar mij).

Dus half 6 stond meneer eindelijk op stal! Ik had de spuit klaarleggen en heb hem op de poetsplaats gegeven. Meneer had gelijk door toen ik aan kwam lopen dat ik IETS van hem MOEST, dus hij stond gelijk te trillen als een rietje achter in de hoek van de poetsplaats. :(:)

Ik die spuit naar binnengewerkt, hij wilde niet slikken probeerde alles eruit te persen dus heb zijn hoofd 5 minuten lang hoog gehouden. Toen liet ik zijn hoofd los en was hij gelijk zo mak als een lam. :') Placebo effect via baas misschien? :P

Zijn leaser, noem haar even Sophie, ging hem poetsen en opzadelen en dan zou ze les rijden.
Ik was heel nieuwsgierig of we gelijk verandering zouden zien en heb hem dus een paar keer benaderd tijdens het poetsen. Hij vind mij altijd heel eng, tenzij ik hem aan de hand heb, dus dat was een goede oefening. Hij reageerde eigenlijk nauwelijks. Een keer begon hij met een schrikreactie maar die zwakte na 2 sec al af. Normaal blijft hij er een minuut in hangen.

Peeskappen was de laatste weken niet te doen door Sophie of wie dan ook, alleen ik kreeg ze om. Bij anderen ging hij hangen, zitten, trillen, blazen etc. Vandaag bleef hij keurig staan bij Sophie.

Wij gaan rijden, ik hou hem altijd vast met opstappen en normaal verschiet hij altijd een paar keer, hij wilde net gaan verschieten, zag zijn spieren aanspannen, maar hij deed het toch niet!!!!

Met rijden heeft Sophie hem voor het eerst een tik kunnen geven met de zweep zonder dat hij schrok en ze heeft voor het eerst met zweep gegaloppeerd (een keer eerder geprobeerd maar dan zag hij hem in zijn ooghoek en schoot ie er in volle galop vandoor).

Tijdens het rijden ben ik nog een paar keer naar hem toe gelopen, normaal liep hij dan bij me weg ondanks dat ruiter dat niet wil, maar vandaag kwam hij naar me toe gelopen en legde zijn hoofd in mijn armen???!!!!! :D :D

Ook Sophies moeder was er vandaag, normaal moet hij niets van haar weten en na de les kon ze lekker met hem knuffelen. <3

Misschien ben ik wat voorbarig, maar het lijkt dus echt al te helpen. :))
Nu vraag ik me alleen af hoe de fabrikant het voor zich ziet hoe die paarden dan rustig blijven na die 20 daagse behandeling zónder elke dag een zakje..... Maarja, we zullen zien!

Ben erg benieuwd naar de komende weken, en Sophie ook!!!

Mitchyboy: ik hoop zo dat je nu eindelijk rust in je koppie en lijf krijgt!! :+:

Op naar dag 2.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:40

Succes!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 11:11

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 23:42

dag 2

Vanmorgen vergeten medicijn te geven, dus gedaan bij binnenkomst (17.00). Hij kwam naar het hek vandaag! :)
Heb em daarna niet meer gezien. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:21

mijn pony zit sinds vorige week aan de bach druppels.
reden was dat hij heel erg plakt aan zijn groepje en andere paarden en aan mij,alleen zijn is best moeilijk voor hem
gister stond hij gewoon relax binnen,vond alles prima en ik kon hem zelfs alleen laten staan en dan keek hij nog niet op of om.
al flink resultaat dus! :D

lovevanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:33

Wij gbruiken het altijd voor onze hond tijdens oud en nieuw!