MoniqueB schreef:Caballos schreef:Wat zo jammer is bij D&H is dat er weinig gehaltes bekend zijn, zo staat nergens de hoeveelheid suiker/zetmeel..............
Low calorie, low starch, high fibre
Low in sugar
With added biotin & antioxidants
With added yeast, MSM & herbs
Enriched with vitamins and minerals
Contains a blend of short chop fibre and a unique 'Nutri-Nut'
Feeding guidelines: The quantity of Safe & Sound needed to meet your horse or pony's optimum vitamin and mineral requirements is 300g/100kg bodyweight (e.g. 500kg horse = 2 1/2 Stubbs scoops (1.5kg) per day). If feeding less than the recommended daily amount, add Daily Vits & Mins or Ultimate Balancer
Analytical Constituents:
Est. Digestible Energy 8.5 MJ/kg
Crude Protein 8.0%
Crude Oils and Fats 4.0%
Crude Fibre 23.0%
Crude Ash 10.0%
Copper 55 mg/kg
Sodium 0.5%
Lysine 3 g/kg
Starch 5.0%
Sugar 5.0%
Biotin 10 mg/kg
Vitamin A 14,000 iu/kg
Vitamin D 2,000 iu/kg
Vitamin E 200 mg/kg
Vitamin C 160 mg/kg
Mixed tocopherols/E306 60mg/kg
Rosemary extract 110mg/kg
Ik ben zeer tevreden over Safe and Sound. Mijn paard krijgt nu (naast ruwvoer) ruim een jaar alleen dit (wel de aanbevolen hoeveelheid verspreid over verschillende voerbeurten) en ziet er beter uit dan ooit. Wat ik prettig vind is dat het lekker volumineus is. Je paard krijgt er lekker veel van in zijn bak en is er een tijdje zoet mee. Mooie vacht betere hoeven en adhd vrij. (ook nu zij ivm flinke wond boxrust heeft)
Starch en Sugar zijn dus de zetmeel en suikers. totaal 10% hetgeen Voergezond er ook in heeft. Dat is bijna het laagste wat je met gras en kruiden erin kan bereiken.
Wat zijn verder de ingredienten ervan?