Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
timokyana schreef:bij die van IR is het rubber dikker en harder.
Die ik nu heb zijn de rubber flubbers.De 1e dag brak gelijk het hele onderste rubberen deel af.
Nu zijn er stukjes rubber uit en bij sommige is een stukje verbinding met halster stuk.
ik vrees dat ze niet 1 eizoen meegaan.
Wil nog eens kijken bij die van IR. weet alleen niet waar ze zo'n aantal op voorraad hebben.
Zou EPJ ze ook hebben.
iemand ervaring met de graasmaskers van PKC?
Grasmasker lijkt me voor hooi niet ideaal.
Ben er erg over te spreken. Heb ook de graaskorf van IR gebruikt, maar die vond ik te benauwd op warme dagen en haar hele kin lag open omdat ie zo schuurde.

met die andere maskers niet dat daar veel te weinig ruimte in zit. Focussed schreef:Met de greenguard kunnen ze na wat oefening hooi eten inderdaadmet die andere maskers niet dat daar veel te weinig ruimte in zit.

S__L schreef:Hier is er dus eentje die er totaal niet mee eet. We dachten wel ach ze went er wel aan, als de honger krijgt gaat ze wel eten. Niet dus... Ze is super gefrustreerd en staat in het begin te briezen en gaat serieus in een hoekje staan.
Ze probeert niet eens te eten, ze wacht net zolang tot we terug komen om hem af te halen?
Mandyke schreef:S__L schreef:Hier is er dus eentje die er totaal niet mee eet. We dachten wel ach ze went er wel aan, als de honger krijgt gaat ze wel eten. Niet dus... Ze is super gefrustreerd en staat in het begin te briezen en gaat serieus in een hoekje staan.
Ze probeert niet eens te eten, ze wacht net zolang tot we terug komen om hem af te halen?
Heb je al eens gras en hooi tussen de gaten doorgestoken onderaan? Zo snappen ze dikwijls dat ze er toch mee kunnen eten.

S__L schreef:Mandyke schreef:Heb je al eens gras en hooi tussen de gaten doorgestoken onderaan? Zo snappen ze dikwijls dat ze er toch mee kunnen eten.
Ja en als het dan haar neus aanraakt dan schrikt ze heel erg als het waren en gaat ze met der hoofd schudden enzo.

. Het is er een van IR, dus met 1 gat langs de onderkant. Helaas vonden we de pony zo zielig dat we het gat iets groter hebben gemaakt. Dat was niet zo slim
, want na een paar maanden was ze toch weer een stuk te zwaar. Daarom opnieuw de IR besteld, maar dit keer het gat origineel gelaten. Hoewel er nu meer gras op de weide staat, heb ik niet de indruk dat ze bijkomt. Als het té sterk werkt kan ik nog afwisselen maar helaas heb ik de indruk dat het nog niet genoeg is voor haar (ze heeft 'm 24/7 om). 
. Vuyatela schreef:Ik heb 2 paarden die om verschillende redenen een graasmasker op moeten.
Het is ofwel met graasmasker naarbuiten ofwel na enkele uren al naar binnen, dus heb ik gekozen voor t eerste.
Bij de ruitersportzaak hier in de buurt haalde ik dus de nylon variant op.
Na 1 week was de onderkant bij beide paarden er al volledig uitgegeten. Verder kregen zij op hun kaken schuurplekken van de gespen die op ongelukkige plaatsen zitten. En ze drinken er ook niet mee. Als ze binnenkomen 's avonds staan ze soms minutenlang te drinken. Dit vind ik niet gezond.
Via bokt leerde ik hier de greenguard kennen... Vandaag is mijn pakje geleverd en kan ik aan de testweek beginnen![]()
Ik heb voor mijn warmbloedpaard een full genomen. Enkel mijn fjord, hij heeft nogal een smal hoofdje ( hoofdstel + halster is cob) heb ik de pony genomen. Full gaat zowiezo te groot zijn.
Ik hoop dat t past!
Schuurplekjes heeft mijn paard er trouwens ook van, maar niet zo ernstig dat ik bontjes ben gaan plakken...