Glucosamine

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flames

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:43

1000 mg Glucosamine HCL (puur) = 1286 mg Glucosamine Sulfaat = 1686 mg Glucosamine Sulfaat KCL
Voorbeeld 8.800 mg Glucosamine Sulfaat is dus net zo veel als 6.843 Glucosamine HCL

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:46

Flames schreef:
1000 mg Glucosamine HCL (puur) = 1286 mg Glucosamine Sulfaat = 1686 mg Glucosamine Sulfaat KCL
Voorbeeld 8.800 mg Glucosamine Sulfaat is dus net zo veel als 6.843 Glucosamine HCL

Ah kijk daar hebben we wat aan!!!
Mijn dank is groot!

Ania

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:00

conclusie: hema/kruidvat tabletten zijn net zo goed zo niet beter dan elk ander willekeurig product speciaal voor paarden?

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:15

Ania schreef:
conclusie: hema/kruidvat tabletten zijn net zo goed zo niet beter dan elk ander willekeurig product speciaal voor paarden?

Vermits je 8 tabletten per dag voert.

Maar goed, jouw conclusie durf ik nog (?) niet te trekken: wil mezelf eerst wat meer verdiepen in de materie ;-)
HorseFlex= €23.-- per dag en 8 tabletten Hema per dag = €16.-- Voor die €7.-- verschil grijp ik eerder naar HorseFlex

Maarja, wil zelf bijv wel weten aandeel sulfaat en aandeel zuivere glucosamine onder andere.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:36

Afbeelding

Laatste rijtje is omgerekend hoeveel glucosamine HCL je dan geeft per dag. De producten die er niet bij staan bevatten collageen ipv glucosamine of de hoeveelheid kan ik niet vinden.
Met Mega Grand Flex geef je dus de meeste glucosamine per dag.
Kruidvat en zo wil ik er ook wel bijzetten, maar kan niet goed vinden hoeveel in een tablet zit en wat voor soort glucosamine.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:51

_Pilipa_ schreef:
vejovitaal, ik moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig word, en ben alweer een tijdje op zoek naar een nieuw middel! En zeker nu dat ik Eowyn zo enthousiast hoor ;)
Zou je mij even een pb kunnen sturen met dan de prijs enz... Danku :D

Je kan even kijken op www.glucoseminecentrum.nl

Even uit mijn hoofd: Gluco per pot 35 euro en dan 4 bestellen is 3 betalen.
En net wat ik ook al eerder zei, de service is ook super. Mega-snel in huis.
2 schepjes gluco per dag. En naar mijn mening werkt het super bij iris.

Ik heb er tevens de gluco-tabletten voor de honden.
Ik ben er zeer tevreden over. *D

parador

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:00

ik mis een merk, namelijk Secto Souplesse van Sectolin, betaalbaar en werkt goed. Onze pony is 19 heeft artrose in de rug . werkt nog dagelijks

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:04

Eowyn , zoals altijd weer super behulpzaam :D je herkent mij hier niet gelijk , naam aangepast.. Daijano was het hiervoor uit ons topic GNO :P
Leuk je weer ff tegen te komen!

Thanks ik ga het proberen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:04

scoxxx schreef:
Jasmijn76 schreef:
ik pak hier een pot kruitvat erbij: glucosame met chondroitine en msm

dosering per 2 tabletten
Glucosamine 1000 mg(=1667 mg glucosaminesulfaat2kcl)
msm poeder =400mg
chodroitinesulfaat =100mg
en zit duivesklauw in(pijnstillend, zit ook in groene os, dure variant)100 mg

zitten ook 120 in pot, prijs onbekend..maar kan niet veel zijn bij kruitvat :D

ik kijk even dan naar de inhoud van een duurder merk

Ingrediënten
Boswellia
Duivelsklauw
Gember
Calcium (301 mg per 7 g)
Chondroitine (603 mg per 7 g)
Glucosamine (711 mg per 7 g)
IJzer (7 mg per 7 g)
Koper (1000 ug per 7 g)
Magnesium (301 mg per 7 g)
Mangaan (1 mg per 7 g)
Organisch zwavel (603 mg per 7 g)
Selenium
Zink (7 mg per 7 g)

(7 g= genoeg voor pony voor paard zal er nog een half bijkomen dus 10.5 g)

Interessting ook. Kruidvat nog beter dan Hema zelfs!!!
Wow.... maar, is duivelsklauw niet doping? Gluco's worden immers ook preventief gegeven bij sportpaarden die zware sportprestaties neerzetten.

duivelsklauw is idd doping..maar voor die fjord van mij maakt dat niet uit! :D

ik heb hier op een pot gekeken van de kruitvat die stond hier nog.....maar volgens vaders is daar 4.95 voor betaald..maar ik ga even langs om te kijken!
gekeken op de site van kruitvat maar pot is 11.95...mmmmm, is het dan idd wel de moeite..dan kan je beter horseflex doen volgens mij???
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 18-11-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:10

Flosje446 schreef:
Afbeelding

Laatste rijtje is omgerekend hoeveel glucosamine HCL je dan geeft per dag. De producten die er niet bij staan bevatten collageen ipv glucosamine of de hoeveelheid kan ik niet vinden.
Met Mega Grand Flex geef je dus de meeste glucosamine per dag.
Kruidvat en zo wil ik er ook wel bijzetten, maar kan niet goed vinden hoeveel in een tablet zit en wat voor soort glucosamine.

Ik vind het fijn een product te kopen die idd open en vrij is over zijn "ingredienten".
Zo blijkt wel uit dit soort lijstjes hoeveel kaf er onder het koren kan zitten ja.
Die HorseFlex komt goed uit de bus zeg.... en allez, Mega Grand Flex is idd geconcentreerder, maar dan geef ik wel 2 schepjes HorseFlex ipv 1..... ben ik nog steeds goedkoper uit.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:25

Jasmijn76 schreef:
gekeken op de site van kruitvat maar pot is 11.95...mmmmm, is het dan idd wel de moeite..dan kan je beter horseflex doen volgens mij???

Ja, dat begin ik ook zo onderhand te vinden ja ;-)

Onderstaand het min of meer standaard ingredienten-lijstje van Kruidvat-Hema-Drogisterijen
Vermoed dat er dus gesproken wordt over glucosamine HCL bij 1500mg..... dus de pure gluco-variant zeg maar.
1 potje per 15 tot 17 dagen a €11.95..... is ook €23.90 per maand. Da kost Horseflex ook.

Supplement Samenstelling
Dosering : 2 tabletten
Samenstelling per dosering :
Glucosamine 1500 mg
(komt overeen met 2535 mg Glucosaminesulfaat 2KCl)
Chondroïtinesulfaat 500 mg

Ingrediënten
Glucosaminesulfaat 2KCl, Chondroïtinesulfaat, stabilisatoren (Cellulose, Vernet Natriumcarboxymethylcellulose), antiklontermiddelen (Stearinezuur, Siliciumdioxide, Magnesiumstearaat), vulmiddel (Dicalciumfosfaat), glansmiddel (Schellak)
Dit product bevat schaal- en schelpdieren.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:31

maar komt wel 5 euro bezorgkosten bij!...(moet je er toch bij rekenen :o )..al begreep ik dat de Boktleden 5 euro korting kregen :P ...als je gelijk meer potten bestel dan is het de moeite niet om het erbij te rekenen maar ik begin er toch met eentje!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:32

scoxxx schreef:
Ik vind het fijn een product te kopen die idd open en vrij is over zijn "ingredienten".
Zo blijkt wel uit dit soort lijstjes hoeveel kaf er onder het koren kan zitten ja.
Die HorseFlex komt goed uit de bus zeg.... en allez, Mega Grand Flex is idd geconcentreerder, maar dan geef ik wel 2 schepjes HorseFlex ipv 1..... ben ik nog steeds goedkoper uit.

Ik zal zo een email sturen naar global medics over arti gold. Dat lijkt me voor een paard met zware artrose wel een goed product omdat er glucosamine, chondroïtine, collageen type II en MSM inzit. Maar het ligt er wel een beetje aan hoeveel er vanalles inzit natuurlijk. Maar ik vind het voor mijn paard met lichte artrose gewoon echt te duur.

De concentraties van equimins kloppen misschien niet. Op de site pardous aurora staan andere waarden dan op de site van equimins zelf.

De glucosamine van de Kruidvat enz is voor mij geen optie. Senna eet die pillen echt niet op. Als ik ze in een boterham stop dan spuugt ze de pillen uit maar de boterham eet ze wel op en door het gewone voer, dan eet ze er gewoon om heen.

Ik ga zelf eerst Primeval uitproberen. Werkt dat niet, dan is Horseflex aan de beurt.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:34

_Pilipa_ schreef:
Eowyn , zoals altijd weer super behulpzaam :D je herkent mij hier niet gelijk , naam aangepast.. Daijano was het hiervoor uit ons topic GNO :P
Leuk je weer ff tegen te komen!

Thanks ik ga het proberen.

:):) haaiiiiiiiiiiiiiii, had je idd niet herkent!!!
alles ok??? oeps effe off-topic. -> pb?

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:35

Het enige wat het goed doet bij mijn paard is Dr. Horse gewricht.
Op aanbevelen van mijn DA geprobeerd en het werkt super.

Pure glucosamine is niet ideaal als je paard als in een verder gevorderd stadium is.
Dan zal je ook chondroitine en MSM moeten toevoegen.

Dr Horse heeft het alledrie in goede verhoudingen en dat vind ik wel zo makkelijk geven. In vergelijking met de ander producten vind ik het ook een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Het is alleen net een wasmiddelen fles :D incl. bolletje

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:49

Ginoya schreef:
Pure glucosamine is niet ideaal als je paard als in een verder gevorderd stadium is.
Dan zal je ook chondroitine en MSM moeten toevoegen.

Waarom eigenlijk? Weet je dat?

Edit: Dr. Horse is mij te duur. Bij 100 ml aanbevolen per dag per paard is dat 3 liter per maand = €50,-- per maand. Ik zit te prakiseren om 3 paarden te gaan supplementeren met gluco, maar niet voor €150,-- per maand.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:41

Flosje446 schreef:
vejovitaal schreef:
Horseflex bevat hetzelfde dan glucohorse alleen heeft Horseflex extra MSM om de glucosamine beter te laten werken.
ook pakt MSM artrose aan door zijn ontstekingsremmende en pijnstillende eigenschappen, bovendien is MSM goed voor huid-haar & hoornige structuren. Dit is bewust een essentieel bestandsdeel van Horseflex en een die Horseflex onderscheidt van de rest van het marktaanbod (in deze samenstelling)

Daarnaast is Horseflex ook een stuk goedkoper als je kijkt wat je per dag kwijt bent.
Ik heb voor mezelf een overzicht gemaakt met wat ik per dag kwijt ben voor verschillende glucosamine-producten en hoeveel glucosamine je per dag geeft. Dan ben je bij Horseflex bij 1 pot 77 cent kwijt (bij de actie 4 potten voor 3, 58cent per dag) en bij Glucohorse ben je per dag 94 cent kwijt. Bij Horseflex geef je 10.000mg glucosamine per dag en bij Glucohorse 8800mg.
Als ik kijk naar het lijstje wat ik nu heb, dan is Horseflex het goedkoopst met de meeste glucosamine per dag.

Ik ben GEK op dit soort vergelijkend warenonderzoek!
Bedankt voor het rekenen!
Is het wel dezelfde vorm van glucosamine?
8-)

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:43

Flosje446 schreef:
scoxxx schreef:

Ik zal zo een email sturen naar global medics over arti gold. Dat lijkt me voor een paard met zware artrose wel een goed product omdat er glucosamine, chondroïtine, collageen type II en MSM inzit. Maar het ligt er wel een beetje aan hoeveel er vanalles inzit natuurlijk. Maar ik vind het voor mijn paard met lichte artrose gewoon echt te duur.

De concentraties van equimins kloppen misschien niet. Op de site pardous aurora staan andere waarden dan op de site van equimins zelf.

De glucosamine van de Kruidvat enz is voor mij geen optie. Senna eet die pillen echt niet op. Als ik ze in een boterham stop dan spuugt ze de pillen uit maar de boterham eet ze wel op en door het gewone voer, dan eet ze er gewoon om heen.

Ik ga zelf eerst Primeval uitproberen. Werkt dat niet, dan is Horseflex aan de beurt.

Dat chrondroïtine, msm e.d. de werking van glucosamine zou ondersteunen is omstreden.
Heeft iemand daar misschien nog leesvoer over? Graag wel obv gedegen onderzoek, dus obv test- en controlegroepen.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:11

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:19

Jasmijn76 schreef:
maar komt wel 5 euro bezorgkosten bij!...(moet je er toch bij rekenen :o )..al begreep ik dat de Boktleden 5 euro korting kregen :P ...als je gelijk meer potten bestel dan is het de moeite niet om het erbij te rekenen maar ik begin er toch met eentje!

Gisterenavond laat besteld en vanmorgen had ik mijn 4 potten binnen en als het goed is, maar heb nog niet gekeken, dan heb ik ook nog 5.00 Boktkorting via de bank teruggehad :D
Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:30

even een vraag tussen door

kan je ook glucosamine geven aan een paard die geen last heeft van atrhose enz.. maar gewoon als ondersteuning? of te 'verkoming' atrhose als dier ouder wordt?

Mijn hafje is nu 12. Zijn pa is Al 28 en heeft atrhose (ouderdoms atrhose) nu is dus mijn vraag. Kan ik het ook gewoon zo geven? Mijn hafje heeft nu geen athorse e.d en loopt nog super!!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:32

plutolover schreef:
even een vraag tussen door

kan je ook glucosamine geven aan een paard die geen last heeft van atrhose enz.. maar gewoon als ondersteuning? of te 'verkoming' atrhose als dier ouder wordt?

Mijn hafje is nu 12. Zijn pa is Al 28 en heeft atrhose (ouderdoms atrhose) nu is dus mijn vraag. Kan ik het ook gewoon zo geven? Mijn hafje heeft nu geen athorse e.d en loopt nog super!!

Veel topsportpaarden.... wereldtop, de echte harde werkers ;-) staan preventief op glucosamine ja.
Een hafje dat super loopt, nee... daar zou ikzelf geen glucosamine aan geven. Zonde van je centen ;-)

Limakri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:39

Flames schreef:

Fout.
1000 mg Glucosamine HCl =1.408 Glucosaminesulfaat 2KCl.

Eerst omrekenen naar elementair,
dan terugrekenen naar sulfaat 2KCl.
Hier staan de omekeningsfactoren : http://www.koagkag.nl/images/stories/dn03-06.pdf

Al zie ik het nut van die omrekening niet goed in.
HCl wordt door het lichaam veel minder goed opgenomen.

Zelf gebruik ik voor mijn oudere fokmerrie al een paar jaar GlucoHorse,
en daar ben ik erg tevreden mee.

En wat ik fijn vind, nooit geklieder met het voeren.
Ze eet de gluco zo met het voer,
en dat zie ik haar zonder de appelsmaak nog niet direct den.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:53

wat ik me afvraag, de glucosamine van de groene Os bevat veel minder glucosamine en toch zou het goed werken ??? Hoe kan dat dan ?