Ervaringen met Summerfit XL (Pavo koeken)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Ervaringen met Summerfit XL (Pavo koeken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:23

@ zwelgje: zoals ik voorheen al gepost had, valt de hoeveelheid wel nog mee. als je vergelijkt met een kg krachtvoer staat de suikerhoeveelheid ongeveer gelijk aan 5-6 koeken, maar die geef je nooit op een dag. Je pony heeft er klaarblijkelijk ook geen last van dus als ze er goed op staat zou ik het zo laten. Voeren met mate is ook een kunst ;). dus het zal wel allemaal meevallen.

0Annemarie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:38

Ik heb vanuit school de ingredienten van summerfit bekeken en kwam tot de conclusie dat het een mooie verkoopsstunt is.
De paarden krijgen lang niet genoeg van de goede mineralen en sublementen binnen van de koeken.. en teveel slechte..
Ik raad het af;

0Annemarie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:40

[/quote]
ja want in slobber zit natuurlijk niks suiker :roll: >;) daar kunnen ze dan net zo snel hoefbevangen van worden. dus dat is onzin. In slobber zit zelfs vaak meer suiker...[/quote]

Je kan slobber ook zelf maken
Maismeel + Zemelen + lijnzaad
Dan heb je het zelf in de hand.. mijn paard doet het er al 5 jaar goed op!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:44

zwelgje27 schreef:
Twiggy, wat is 'natuurlijk' gras..? Want snap eigenlijk niet zo goed dat jij je bij je insuline resistente pony wel druk maakt om het suiker in de koeken, maar niet over het gras..? Als natuurlijk gras, gewoon gras is dat niet bemest is of dergelijke.., dan kan deze toch nog steeds van tijd tot tijd ineens veel fructaan (dus suiker) bevatten..? Of zit ik er dan naast..?

Ik bedoelde natuurlijk gras, omdat hij buiten op het land staat 24/7. Dus niet 'natuurlijk' gras, want gras is al natuurlijk van nature. Snap je 'm nog? :D
Ja, ik ken het verhaal van het fructaangehalte. ;)
Ik heb me er zelfs aardig in verdiept, juist omdat ik een paard heb wat gevoelig is voor voeding en zaken als verhoogd fructaan.
Daar heb ik mijn voorzorgsmaatregelen voor genomen trouwens, maar ik geloof niet dat dit het topic is om daar dieper op in te gaan. Daar is een ander topic voor (IR) ;) . Ik maak me absoluut druk om alles wat met zijn voeding te maken heeft, maar dit topic gaat even over die vreselijke koeken (1/3 is suiker!!!). ;)

Overigens doet mijn paard het momenteel uitstekend op het gras, mede dankzij de hulp van een natuurarts. Die kon ons beter helpen met de IR problemen dan de traditionele DA. :)
Maar dat is hier nogal off topic.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:40

ik had even een vraagje, mijn paardjes hebben de hele zomerperiode (weidegang) enkel een pavo summerfit koek bijgevoerd gekregen en deden het daar erg goed op. Vanaf heden (winterperiode) krijgen ze hooi en lucerne, nu las ik dat lucerne een scheve calcium fosfor verhouding heeft. Is een pavo summerfit koek voldoende om bij de lucerne te geven om er voor te zorgen dat ze genoeg fosfor binnen krijgen en mogen/kunnen lucerne en koek samen gevoerd worden?