Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liedje89 schreef:Ik wil niet heel flauw zijn hoor maar ik vind dat stuk niet bijzonder betrouwbaar. Synthetische mineralen bestaan namelijk niet. Bovendien zijn synthetische vitamines net als gewone vitamines alleen schadelijk bij overdosering. Omdat synthetische vitamines in zuivere vorm geproduceerd kunnen worden en vaak makkelijker opgenomen worden is de kans daarop vaak wel groter.
Wat ik eigenlijk mis in je verhaal zijn essenciele aminozuren. Die zijn ook nodig onder andere voor de spier opbouw (maar ook voor productie van andere eiwitten). Bij sommige dieren is een zeer opmerkelijk verschil in spier opbouw en groei te zien wanneer deze bijgevoerd worden. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit bij paarden werkt maar bij een koe bijv maak het zeer veel uit in melkproductie en bij vleeskuikens ook in groei.
lailapri schreef:liedje89 schreef:Ik wil niet heel flauw zijn hoor maar ik vind dat stuk niet bijzonder betrouwbaar. Synthetische mineralen bestaan namelijk niet. Bovendien zijn synthetische vitamines net als gewone vitamines alleen schadelijk bij overdosering. Omdat synthetische vitamines in zuivere vorm geproduceerd kunnen worden en vaak makkelijker opgenomen worden is de kans daarop vaak wel groter.
Wat ik eigenlijk mis in je verhaal zijn essenciele aminozuren. Die zijn ook nodig onder andere voor de spier opbouw (maar ook voor productie van andere eiwitten). Bij sommige dieren is een zeer opmerkelijk verschil in spier opbouw en groei te zien wanneer deze bijgevoerd worden. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit bij paarden werkt maar bij een koe bijv maak het zeer veel uit in melkproductie en bij vleeskuikens ook in groei.
Óke dan laat ik het hierbij zijn essenciele aminozuren hetzelfde als essenciele vetzuren?
ramiro04 schreef:heb nieet alles gelezen maar 5 granen mix is heel goed en is puur natuur kan dus ook niet mee gerommeld worden...
liedje89 schreef:Daarom zou ik zelf ook eerder voor een compleet supplement kiezen dan voor allles zelf samen stellen. Dat moet je imo echt niet willen als 'leek'.
lailapri schreef:Kaliumrijke voeding:
-klein hoefblad
-smeerwortel
[/i]
Zwavel (S)
ns
Zwavelrijke voeding:
-klein hoefblad
[/i]
oke als het dan niet betrouwbaar is zal ik het hierbij laten.
het boekje heet zomereczeem opgelost met voeding
EstherHegt schreef:lailapri schreef:Kaliumrijke voeding:
-klein hoefblad
-smeerwortel
[/i]
Zwavel (S)
ns
Zwavelrijke voeding:
-klein hoefblad
[/i]
oke als het dan niet betrouwbaar is zal ik het hierbij laten.
het boekje heet zomereczeem opgelost met voeding
Ik heb even in de quotes geknipt omdat een paar planten mij opvielen. Worden Hoefblad en Smeerwortel echt aangeraden in dat boekje?
Ik zou die planten niet geven. Smeerwortel en Hoefblad bevatten net zoals Jakobskruiskruid pyrrolizidine alkaloïden. Nu zal een hapje geen kwaad kunnen maar gezond zijn die planten niet en horen niet in een paardenwei en in paardenvoeding.