Ghostattack schreef:Ik rijd regelmatig in de binnenbak, daar werkt equilab bij mij niet helaas. Zet hem toch meestal wel aan, maar accuraat is het dan niet.
Weidetijd beperken kan helaas niet, weide zit vast aan de paddock en draadje is dan gewoon open. Waterbak staat ook in de paddock. Ze krijgen strookbegrazing hier trouwens, ik kan wel vragen om kleinere strookjes. Graasmasker met hooi, is dat niet frustrerend voor ze?
Ik zit te kijken naar zo'n Thinline masker, daar hoor ik de beste dingen over.
Met relatief snel op bedoel ik dat hij het 's avonds/'s nachts op heeft, er ligt s morgens geen hooi meer in zn stal. Ze gaan hier in de winter trouwens van 8 tot 16:30 naar buiten, hoe langer licht hoe langer buiten.
Mijn haflinger heeft maanden met een graasmasker op gestaan, vrijwel 24/7. Ze is hier toen flink mee afgevallen. Ik heb bij haar verschillende maskers geprobeerd maar de enige die ik lang om durf te laten is de eazygrazer. Gat is redelijk groot maar daardoor ook prima geschikt om hooi mee te eten en om te zorgen dat ze niet gefrustreerd raken. Ik had het idee dat ze het hooi makkelijker at dan gras, wat voor mijn stalling prima was. Wij hebben de Thinline ook geprobeerd maar ze durfde daar niet mee uit een automatische waterbak te drinken dus dat hield snel op. Zodra de mijne het land weer op gaat krijgt ze hem weer om, er is niet tegenop te bewegen anders.