toen hij op zijn ergst was heb ik het graasmasker ook in de groep laten dragen overdag om 2 van de 3 hooibeurten te beperken.Waar hij nu staat is het hooi zo arm dat het masker af gaat zodra ze van de wei komen.
Hier nu de volgende uitdaging; ik heb zo lang arm gevoerd, met vitalbix en een handje fibermix, omdat afvallen voorop stond.
Nu is hij redelijk op gewicht (nog iets te gaan, maar hij doet momenteel ook niet genoeg door omstandigheden) maar dit najaar vond ik hem erg sloom en mat. Ik denk dat hij toch te weinig energiewaarde krijgt nu. Hij staat toch 24/7 in een kudde met veel loopmeters per dag.
Ik ga dus op zoek naar een alternatief in voeding, maar weet niet zo goed waar te beginnen.
)
'), hij loopt voor mijn gevoel 'makkelijker' en kwa uithoudingsvermogen houdt ie de langere ritten met 'snelheid' (veel draf, wat galop) veeeel beter vol. Hij loopt er niet bepaald harder van, hoeft ook niet. Maar het is gewoon alsof de aan-knop het ineens doet en niet door-tuft op restjes benzine.
maar voeten jullie de aanbevolen hoeveelheid of minder? Net zoals je dikke paarden ook minder ruwvoer voert dan voor gezonde paarden is aanbevolen