Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Samantha89 schreef:Heeft iemand hier misschien de vitalbix senior + muesli uit geprobeerd? Of een proefzakje meegenomen bij horse event? Ik wist dat ze iets op de planning hadden staan toen ik een paar maanden geleden vroeg of dat hun ook niet met een senioren muesli op de markt konden komen, en toen werd er gezegd dat ze met iets bezig waren maar nog niet konden zeggen wat.
Nu was ik aan het googlen op senioren muesli(ik heb de Agrobs alpengrun muesli en daar gaat hij goed op, maar dat gaat allemaal op bestelling, en soms grijp ik er net naast of duurt het nog een week voordat het binnen is bij de voerleverancier en vitalbix hebben hun standaard in het assortiment) en ik zag dus voorbij komen dat vitalbix dus op de markt komt met een senior+ muesli, maar dat het nog gelanceerd moet worden. Weet iemand hier misschien al een datum wanneer ze dat voer gaan lanceren? Ik kan er verder niks over vinden op hun site. Alleen uitleg over de senior+.
uudje schreef:Oh super nikki!
Mmm, ben toch niet zo blij met wat ik lees, gaat hem voor mijn paard niet worden.
Valt niet mee om een goede balancer te vinden die ook nog eens betaalbaar is. Tot nu toe vind ik dan metazoa nog het beste wat betreft prijs en kwaliteit.
Voor mijn paarden. Had ook naar marstall force gekeken, die vond ik ook wel oke, alleen wel weer erg hoog ijzer.
De pure balance die ik gaf was ik erg blij mee, maar als je 2 fjorden en een shet hebt die het eten dan ben je in 2 weken door een zak van 40,95 heen en dus wel een duur geintje. Vandaar dat ik iets anders zoek. Oerbalans gaat hem helaas niet meer worden.
Nadia schreef:Tatyana, de laatste tijd krijg ik soms het compliment dat m'n ruin er zo goed uit ziet, dus daar maak ik me geen zorgen over. Wel over die dunne mest, zelfs na een kuur om z'n darmflora te verbeteren geeft niet het (voor mij) gewenste resultaat.
Een balancer kiezen waar ik van lees dat de mest slechter wordt, dat schiet dan niet op natuurlijk![]()
Volgende week komt de DA langs om te kijken of we samen kunnen achterhalen wat er aan de hand is, dus ik ben er mee bezig.
Ook daarom een beetje twijfel, is het nu wel het juiste moment om te gaan wisselen. Seizoensovergang en mindere mest, is dit wel de beste timing om over te stappen...buiten het feit dat ik niet weet welk product ik moet kopen.
Ik neig naar de Florian, maar ik twijfel nog even verder.
Tatyana schreef:Het gekke was dat mijn paard er verder echt meer dan ok uitzag op Metazoa, alleen dus de mest en de honger. Dat is bij ons dus wel significant verbeterd na de overgang. Maar ik durf niet te zeggen dat het alleen de Metazoa was. Wij staan op een Manege/Pensionstal, dus ruwvoer is wel wisselend en niet te testen (3 grote balen voordroog per dag minimaal, van verschillende partijen) en ze krijgt ook zo links en rechts nog wel eens wat toegestopt.
Maar toch is de platte mest en de erge honger wel weggegaan na de overgang, dus wellicht een optie om te proberen.