Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Dat kan niet van dat beetje metazoa komen. Leverproblemen van eiwitten kan alleen als je echt een flinke hoeveelheid voert. En dus door veel eiwit in gras, hooi en dan nog in aanvullend eiwitrijk voer.
Dan zou ik eerder kijken naar bijvoorbeeld ijzerstapeling of een verstoorde darmflora.
pantarhei schreef:Denk ook dat dat niet kan van beetje Metazoa. Verdenk de mijne van peesprobleem door te hoge eiwit. Ze was heel schraal en ben dus fors eiwitten gaan voeren omdat ze niet goed tegen suikers kan. Ondanks dat ze nooit dik wordt staat ze wel met Graasmasker op de wei vanwege de suikers. Manenkam werd alweer hard na paar dagen paar uur gras. Zo lastig om deze op gewicht en in de bespiering te houden. Kuil of voordroog gaat ook niet, nu vanuit stal heel arm hooi, maar dat zet niet aan….
Aan overbelasting kan het niet liggen want waren nog aan het opbouwen van andere pees
plutolover schreef:De Lucerne brokken van hartog eet hij niet.. hij vind ze niet lekker behalve als ik meng met wat anders haha
De sport fit wel eens in verleden aan m’n andere haf gegeven miss is dat Ind een optie en dan de brok variant ofzo de all sport.
Voor eiwitten geef ik nu pabo muscle build maar dat geef ik net 3 dagen
Tatyana schreef:plutolover schreef:De Lucerne brokken van hartog eet hij niet.. hij vind ze niet lekker behalve als ik meng met wat anders haha
De sport fit wel eens in verleden aan m’n andere haf gegeven miss is dat Ind een optie en dan de brok variant ofzo de all sport.
Voor eiwitten geef ik nu pabo muscle build maar dat geef ik net 3 dagen
Ik weet niet of het al geopperd is, maar de Powerfit van Florian is dan wellicht ook wel wat voor je?
Citaat:Citaat:
Ik weet niet of het al geopperd is, maar de Powerfit van Florian is dan wellicht ook wel wat voor je?
Er is geen Florian dealer in de buurt.. had er ook al naar gekeken
Kincses schreef:Heeft iemand tips voor een krachtvoer die luzerne vrij is? Mijn vierjarige is nu meer aan het werk en ik merk dat ze een beetje energie te kort komt voor het werk. Ze krijgt momenteel alleen een proteine balancer van Florians Horsefood, en daar ben ik super tevreden over. Maar het liefst dus nu iets erbij voor meer energie maar zonder luzerne, hier krijgt ze jeuk van namelijk. Als ik er olie in doe wil ze het niet meer eten![]()
Wie heeft de tip? Ze krijgt al onbeperkt onverpakt hooiGaat om een fjordje, dus sober ras.
Kincses schreef:Heeft iemand tips voor een krachtvoer die luzerne vrij is? Mijn vierjarige is nu meer aan het werk en ik merk dat ze een beetje energie te kort komt voor het werk. Ze krijgt momenteel alleen een proteine balancer van Florians Horsefood, en daar ben ik super tevreden over. Maar het liefst dus nu iets erbij voor meer energie maar zonder luzerne, hier krijgt ze jeuk van namelijk. Als ik er olie in doe wil ze het niet meer eten![]()
Wie heeft de tip? Ze krijgt al onbeperkt onverpakt hooiGaat om een fjordje, dus sober ras.