Maris schreef:Noon, dus hij krijgt nu 3 kg krachtvoer en dan nog het D&H tot iets van 1,5 kg erbij ? ---> best veel !?!
Ik neem aan dat je ook eerst meer of beter ruwvoer hebt geprobeerd ?
Lucerne ook al geprobeerd ?
Ja zoals ik al zei krijgt hij alleen maar een hangbuik van het ruwvoer en dit krijgt hij al zoveel als hij op kan. Over het algemeen is het ook goede kwaliteit. Met lucerne zit je weer met de schreve Ca/F verhouding en hij krijgt ook al pulp (en zemelen om dat weer recht te trekken.) Omdat dit wel weer aardig goed is in de Daily Plus krijgt hij dat erbij. Het D&H voer is ook niet echt een KV maar meer een supplement in de vorm van kleine brokjes. Hierbij gaat het ook echt om de vitaminen en mineralen wat hij kennelijk tekort komt door zn huidige voer.
Waarom ik voor D&H heb gekozen is omdat hij in volpension staat en ik hem dus naast zn standaard (2) voerbeurten, 1 keer extra kan voeren. Van dit voer hoef ik hem niet veel extra te voeren en het kan in 1 voerbeurt.
Edit:
Hij krijgt dit nu nog niet...tegen de tijd dat het opgebouwd is word hij 5 x p.w getraind. En dit voer zorgt niet voor meer energie. Daar heeft hij genoeg aan m.b.v. de hoeveelheid sportbrok