Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:17

Na hoelang zou je verschil moeten zien? Iemand een idee? Is dat een paar weken of een maand voor de spieren of eerder maanden? Bloed wil ik in september opnieuw laten trekken voor de tekorten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:38

[***] schreef:
Na hoelang zou je verschil moeten zien? Iemand een idee? Is dat een paar weken of een maand voor de spieren of eerder maanden? Bloed wil ik in september opnieuw laten trekken voor de tekorten.

Ik zie nu bij Diva eindelijk echt verbetering, ben bijna een maand verder.

Retlaw

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:24

Ik heb mijn paard een poosje luzerne bijgevoerd naast de DC. En hoppakee, mok en mijt terug... toeval?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:08

Hoor je wel meer als gevolg van lucerne terug?
Mijn paard is inmiddels weer jeukvrij na een kleine week zonder lucerne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:49

Ik had het nog niet gehoord, jeuk wel maar mok ed geen idee ...

@ Azmay : thanks, dan hoop ik over een maand ook wat verschil te zien, hoewel het bij hen misschien wat langer duurt omdat ze ouder zijn, als het al betert, maar hoop toch op z'n minst de bloeduitslagen weer ok te krijgen ;) Ik ga proberen elke 2 weken foto's te maken, ben eens benieuwd of je dan ook verandering zit, al is het moeilijk om ze steeds op dezelfde manier op de foto te zetten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:45

Pony lijkt de Fiber force (handje van stalgenootje :oo), lekker te vinden.
Eet het op haar gemakje aan. Dus heb een proefzakje aangevraagd.
Als ze dit even dagelijks blijft eten, ga ik het toch overwegen om te proberen.
Puur meer om het feit dat mijn Rambo dekens iets heiliger zijn dan de lucerne.
En verhouding is eigenlijk goedkoper ook... :+

Natuurlijk heb ik het allerbeste voor mijn paardje voorop staan hoor!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:54

Ik voer ook al een hele tijd vitalbix samen met sportfit van pavo. Gaat heel goed samen. Alleen wat mijn pony maar blijft doen is als ze in de wei staat even klei likken. Ik heb ook equilin gevoerd en daar doet ze het ook mee. Geen idee waarom ze het doet. Jullie nog een idee?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:25

Krijg zojuist zomaar een mail van Simone, met de vraag hoe het nu met mijn paard d'r geschuur gaat.
Dat is wel fijn. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:59

Paard schuurt gelukkig niet meer na het wassen.
Dus die krijgt gewoon weer een rambo SIH terug!

Staat ze nu alweer een week mee, zonder te schuren én heel te laten! :D
Braaf paard :+

Overigens wel een week van de Lucerne af, dusja....

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:49

Mocht iemand intresse hebben, om het tegen een leuk bod over te nemen:

Heb een volle pak Lucerne staan.
Is een klein beetje uit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:59

Welke regio zit je?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:01

Mizora schreef:
Welke regio zit je?

Nabij Breda.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:49

Dan is het voor mij niet interessant.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:15

Zijn er hier ook mensen met paarden die juist natte mest en diarree van dit voer kregen?

Mijn paard staat sinds ongeveer 3 weken nu op dit voer. Hij krijgt de luzerne, 200 gram vitalbix + 750 gram van de active muesli op een dag.
Sinds de overgang is zijn mest echt slecht. Heel erg dun en het druipt langs zijn benen.

Ik zit er nu aan te denken om steeds 1 product weg te halen om te kijken waar het aan kan liggen. Ik wil beginnen met de muesli. Ik ga hem dan wel gewoon de luzerne en brokjes nog geven.

Zijn ruwvoer is hetzelfde gebleven. Hij krijgt onbeperkt droog hooi en regelmatig een zandkuur en krijgt om de zoveel tijd een wormkuur. Hij staat niet op de wei dus aan gras kan het ook niet liggen.. Ik baal hier gewoon van en ik wil weten waar het aan kan liggen -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:17

MightyJoe schreef:
Zijn er hier ook mensen met paarden die juist natte mest en diarree van dit voer kregen?

Mijn paard staat sinds ongeveer 3 weken nu op dit voer. Hij krijgt de luzerne, 200 gram vitalbix + 750 gram van de active muesli op een dag.
Sinds de overgang is zijn mest echt slecht. Heel erg dun en het druipt langs zijn benen.

Ik zit er nu aan te denken om steeds 1 product weg te halen om te kijken waar het aan kan liggen. Ik wil beginnen met de muesli. Ik ga hem dan wel gewoon de luzerne en brokjes nog geven.

Zijn ruwvoer is hetzelfde gebleven. Hij krijgt onbeperkt droog hooi en regelmatig een zandkuur en krijgt om de zoveel tijd een wormkuur. Hij staat niet op de wei dus aan gras kan het ook niet liggen.. Ik baal hier gewoon van en ik wil weten waar het aan kan liggen -O-

Op enkel de brokjes heb ik hier een problemen, de lucerne geeft bij meer dan een paar handjes wel echt slappe mest en jeuk. De musli heb ik niet geprobeerd.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:23

Hmm okee. Ik denk dat het ook per paard erg verschillend is.
Die van mij krijgt al erg lang de lucerne van vitalbix. Voordat ik de brokjes en muesli ging voeren gaf ik het ook al door een andere brok tegen het schrokken. Wel wat minder dus ik zou de hoeveelheid wel kunnen verminderen. Hij krijgt nu steeds 1 volle schep erdoor. Ik zou eens een handje per keer proberen :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:34

Stamper schreef:
Mocht iemand intresse hebben, om het tegen een leuk bod over te nemen:

Heb een volle pak Lucerne staan.
Is een klein beetje uit.

Nog beschikbaar...
Vind het zonde om het weg te gooien ....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:48

Je hoort wel meer dat paarden dunne mest krijgen van de lucerne. Ik zou eens stoppen met de lucerne en weet niet hoeveel je van de active+ geeft, maar daar zit ook wat lucerne in.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:21

Die van mij reageerde ook niet zo goed op de luzerne, niet zo zeer qua mest maar meer in buikpijn.
Nu krijgt ze alleen de brokjes, daar heeft ze echt genoeg aan en dat gaat prima!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:29

Zou het niet kunnen komen door de vele olie die (vooral in) de active zit? Aan gewoon olie moeten paarden ook altijd wennen dus misschien?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:56

Sorry offtopic: maar je hoort wel vaker dat het op luzernebrokjes wel goed gaat. Maar hoe dat dan kan?
@kayleigh: welke geef jij?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:46

Jotoma schreef:
Sorry offtopic: maar je hoort wel vaker dat het op luzernebrokjes wel goed gaat. Maar hoe dat dan kan?

Gewoon de Vitalbix Daily Complete, soms met Agrobs alpen grun slobber.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:59

Ik heb sinds kort een jong paard op stal erbij (6 jaar) en deze stond voorheen op kuil en zo'n 5 kilo krachtvoer per dag (subli sportbrok en granenmix). Ik heb hem nu op 600 gram lucerne, 1 kilo Pavo care for life en 180 gram vitalbix staan. Daarbij 90 ml lijnzaadolie en niet te rijk hooi zo'n 15 kilo per dag, hij eet nog niet altijd alles op. Ik zou graag meer hooi voeren maar dit gaat er nu nog niet in. Hij mag wel wat meer bespiering ontwikkelen en ik ga hem dressuurmatig ook wat meer aan het werk zetten in de toekomst, dus ik wil graag gaan combineren met een andere muesli. Wellicht hebben jullie nog tips?

Ik dacht zelf aan de Active+ maar die is wel vrij prijzig. Ook heb ik goede ervaringen met Pavo sportsfit.
Verder dacht ik aan iets als Pavo topsport. Maar ik wil eigenlijk niet te hoog in suikers/ zetmeel komen.

Lucerne wil ik ook niet heel veel meer van gaan voeren ivm de scheve calcium fosfor verhouding. Ook liefst niet te kruidig, vind ik wel een nadeel van de care for life en wil ik daarom niet voor langere tijd geven.

Nutrimash lustte hij niet, nu telkens een klein beetje en vindt hij het eigenlijk toch wel heel lekker dus dit wil ik wel op gaan bouwen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:41

Kayleigh327 schreef:
Jotoma schreef:

Ik bedoel welke lucernebrok.. of begrijp ik je verkeerd?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:01

Kayleigh327 schreef:
Jotoma schreef:

Ik bedoel welke lucernebrok.. of begrijp ik je verkeerd?[/quote]

Ja ben juist gestopt met de luzerne omdat ze daar niet goed op reageerde. In de vitalbix daily complete zit volgens mij ook wel luzerne verwerkt maar die hoeveelheid lijkt wel oke te gaan.