Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:29

Die van mij vertikte het ook om die van de welkoop op te eten...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:36

Keet schreef:
Zou kunnen dat het voor jouw paard het niet werkt. Ik heb zelf bij meerdere erg goede resultaten gehad en vele stalgenoten en vrienden ook :)

Kan goed zijn. Vrienden van mij voeren de biomag ook aan hun paard en zijn er tevreden over. Ik was dat ook tot de ik bloeduitslag kreeg en er een tekort bleek. Mijn paard heeft klachten die ik eerst niet aan de magnesium wijdde want die kreeg ze al extra. Helaas bleek dit niet voldoende te zijn en is mij al geadviseerd om naar magnesium citraat te gaan kijken. Vandaar dat ik geen andere varianten wil proberen. Maar ieder paard is anders en zal er anders op reageren. Voor mij wel reden om niet een dergelijke variant te willen proberen maar voor citraat te gaan kijken omdat er simpelweg een hoger gehalte magnesium in moet zitten, voor haar.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:02

Bij mij zat in het supplement wat ik voerde een redelijk hoge dosis magnesiumoxide en toch hadden 3 van mijn paarden toch nog een tekort,dus ik twijfel ook aan de opname en ben met citraat begonnen..In metazoa zit ook oxide en de verhouding met calcium is zoals het dacht ik hoort 2:1 dus dat zou in principe goed moeten zijn,maar dan zal het toch aan de opname moeten liggen van de oxide?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:56

Sinds vandaag metazoa. Kregen al wel vanaf woensdag meer hooi, 12 kg. Aten dit eerst op maar vandaag lag er nog heel veel. Wat hooi erbij gedaan maar lang niet alles.
Wel dikkere buiken en meer mest
Krijgen wel magnesium bij en 1 ook nog vitamine e

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:30

Mijn paardjes doen het beide nog steeds mega goed op metazoa !!
De voer leverancier ik lach me er nog steeds dood om. Hij verdient niks aan mij. Nog steeds krijg ik het voor inkoop prijs.
Waarom hij dit doet geen idee, want de andere prijs staat in de computer die slaat hij eerst aan. En maakt er vervolgens inkoop prijs van.

Naja ik ben blij. De paarden zijn blij. Perfect.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:57

Die van mij ook.
Ik geef absoluut geen ander voer meer. Een stalgenoot van mij gaat er vandaag mee beginnen, ik ben benieuwd of ze mijn ervaring kan delen.

Maarre... inkoopprijs? Jij hebt mazzel! Misschien heeft ie een oogje op je :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:04

haha ik lach me dood. Zijn medewerker. Daar heb ik een oogje op. . Hij is een ouwe kerel iel bah.

Volgende week gaat mijn vriendin testen of ze ook voor inkoop prijs krijgt

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:03

Na een week gaat het nog steeds goed. Nu zak gehaald want proefexemplaar met 3 paarden gaat hard

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:43

Wij hebben vanmiddag een zak meegenomen. Ik ben wel eigenwijs, maar meng het nu nog door ons oude voer. Dat hebben we ten eerste nog en ten tweede ga ik niet pats boem heel anders voeren. Maar ben benieuwd. Was een zak van nog geen maand oud volgens de datum, dus de nieuwe vermoed ik dan maar.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:39

Super pony dat is erg verstandig. Omschakelen moet je gelijkmatig doen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:16

Tot nu toe erg tevreden over metazoa voer het nu zo'n 3 weken en mijn paard doet het er erg goed op. Ook vind ze het erg lekker

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:26

Twee weken op vakantie geweest. Eigenaar van mijn verzorgpony heeft deken niet om gedaan. Al mijn werk van afgelopen maanden pleite. -:(- hij deed het zo goed. Halve manenkam weg. Baal als een stekker.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:45

Niet leuk en pony veel jeuk

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:02

dianalamboo schreef:
Niet leuk en pony veel jeuk

Ja heb echt te doen met hem ! Kon wel janken toen ik in de wei stond. En kan er gewoon niks mee, is mijn pony niet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:50

Koekeroekus schreef:
Twee weken op vakantie geweest. Eigenaar van mijn verzorgpony heeft deken niet om gedaan. Al mijn werk van afgelopen maanden pleite. -:(- hij deed het zo goed. Halve manenkam weg. Baal als een stekker.

Gadver. Kan je de pony niet overnemen ?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:52

Marjo89 schreef:
Koekeroekus schreef:

Gadver. Kan je de pony niet overnemen ?

Nee, helaas! Anders had ik dat allang gedaan. Haar manier van dieren houden valt niet samen met die van mij. Maargoed, met een eigen huis en een halve baan zit dat er niet in.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:01

Hier de paarden nog steeds op de Metazoa, ze doen het er goed op! Ben het wel gaan mengen met wat dailyplus, dan doen ze er wat langer over. Onze pony voer ik alleen nog extra biotine bij omdat hij slechte hoeven heeft. Hij heeft ook ZE, en heb het idee dat de jeuk wel wat minder is geworden.

Paardjes blij, ik blij :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:29

…..Nee, helaas! Anders had ik dat allang gedaan. Haar manier van dieren houden valt niet samen met die van mij. Maargoed, met een eigen huis en een halve baan zit dat er niet in…...

Overnemen & verplaatsen zou ik dan doen. Ik had 9 jaar lang een verzorg pony.
Gelukkig bemoeide de eigenaar zich vrij weinig ermee, ik betaalde alles altijd al.
En 8 maand terug is ze officieel van mij geworden ! En ben daarna direct verhuist samen met mijn andere pony.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:15

Hallo!
Binnenkort ga ik ook Metazoa voer aan mn paard geven ben nu op zoek naar een proef zak voer aangezien mn paard behoorlijk kieskeurig is.

Sorry als ik naar de bekende weg vraag....
Voeren jullie bijna geen supplementen meer bij?
Heb niet alle 29 pagina's gelezen :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:11

Ik voer alleen nog magnesium bij

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:19

Magnesium en vitamine e

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:05

In het voer zit toch iets van 20% magnesium in?
Hoeveel geven jullie aan je paard? De mijne weegt 550 kg volwassen KWPN'er.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:20

Ik ben Metazoa aan het afbouwen. Uit bloedtest kwam naar voren dat magnesium een flink tekort had, het zinkgehalte was nét aan evenals de vitamine é.

Ik geef nu magnesium citraat en ben vorige week begonnen met het opbouwen van Pavo sportsfit naast de luzerne die ze al kreeg. Haar spiermassa was nooit heel veel, nu met het andere voer lijkt ze toch wel meer body te krijgen. Met name op haar rug, nek en billen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:54

Geeft de dierenarts aan dat het door het voer komt of andere reden?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:04

dianalamboo schreef:
Geeft de dierenarts aan dat het door het voer komt of andere reden?

Bedoel je het feit dat ze meer body krijgt? Het lijkt wel aan het voer te liggen aangezien ik mijn training niet veranderd heb.

Ik heb op eigen initiatief haar bloed laten onderzoeken omdat ze klachten had die ik wegschreef onder insulineresistentie. Ik gaf al magnesiumoxide bij dus heb nooit gedacht aan klachten die een magnesiumtekort aanduiden.

Ze bleek geen insulineresistentie te hebben, gelukkig, maar dus wel een magnesiumtekort ondanks de magnesiumoxide. De dierenarts heeft aangegeven dat magnesiumcitraat beter door het lichaam wordt opgenomen en er ook snel resultaat te zien is.