Tosadog schreef:Nounounou..1 ding moet ik PAVO nageven: de PR machine draait hard en op alle fronten..
*vind ik leuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jolanda20 schreef:Nou.. ik heb een winkel gevonden die het sinds vandaag verkoopt!!
Welkoop doet nogsteeds vaag over of het nu wel of niet kunnen bestellen!!
Meteen de winkel gebeld en 3 zakken apart laten zetten!
2 voor me zus.. dus.. Voorlopig kan ik vooruit!!
Maar summerfit ga ik niet geven.. dan word ze een beetje druk!!
Swift schreef:Zou dit voer ook geschikt zijn voor een pony die vermoedelijk een maagzweer heeft (pony die we hebben opgevangen en veel tekort is gekomen). Het zou fijn zijn om haar wat aanvullend voer te kunnen geven maar na de muesli die ik nu geef (natural balance van Havens) gaat ze meteen luchtzuigen. Dit voer is dus duidelijk niet geschikt voor haar en ik ben dan ook opzoek naar iets dat meer geschikt is voor haar.
Pony staat trouwens 24/7 buiten (nu in de paddock) met andere paarden en met semi onbeperkt ruwvoer in slowfeeders.
[***] schreef:Calcium 1.3% en Fosfor 0.4%, is bij mij een verhouding van 3/1 ipv 2/1 zoals zou moeten ...
Jannepauli schreef:Het vetaandeel in dit voer is vrij hoog - mogelijk dat men die keus gemaakt heeft om als alternatieve energieleverancier te fungeren ( ipv suikers/zetmeel).Hoe dan ook: de gezondheid van een paard wordt niet alleen optimaal van voer - beweging is essentieel en dát houdt een paard in combinatie met goed voer gezond. Wordt je paard snel te dik of te heet, laat 'm dan harder werken. Met een voer alleen lukt het niet.
Zammie schreef:Zijn er ook "testers" die normaal jeuk krijgen van Pavovoer?
En aangezien Pavo hier zelf ook reageert..Zit er een zoetstof in, dus geen suiker, maar iets anders om het voer zoeter te maken?
Dit omdat dat ook in de dieetmix van Subli zit..
Jannepauli schreef:Het verbaast mij helemaal niet dat paarden zich fitter en vrolijker voelen op dit voer - er zit immers geen overdosis koolhydraten ( granen) in! Hoewel khd (omgezet in de stofwisseling naar glucose) zeker nodig is, kan een teveel allerlei 'bijwerkingen' hebben - ik denk dat het khd-aandeel in dit voer goed afgestemd is op de doelgroep.
Als ik de prijs vergelijk met de voeders die ik uit het buitenland laat aanslepen ( en dan nog vaak extra supplementen moet toevoegen) dan vind ik dit helemaal in orde.
Ik heb nog wel een andere vraag voor het Pavo-team: er blijkt toch wat 'onrust' te zijn over het langdurig voeren van kruiden. Nu heb ik zelf al in een eerdere post daarop gereageerd , maar heb nog geen reactie gezien van Pavo zelf. Ik ben benieuwd hoe jullie daar tegenover staan.
Pavo_GT schreef:Je kunt dit voer ook eigenlijk niet beschouwen als een krachtvoer zoals we dat begrip nu kennen, meer een gezondheidsmix of een gezondheidsondersteundend 'supplement'. Juist omdat er dus helemaal geen granen in zitten en dus een laag zuiker & zetmeelgehalte heeft. Het energiegehalte dat het nu heeft komt vooral uit de vezels en omega 3- en 6 vetzuren.
.
Jannepauli schreef:De meest bekende oorzaken van bloedarmoede zijn tekort aan ijzer en aan Vitamine B12. Verder zijn er nog tientallen andere oorzaken die allemaal weinig met voeding te maken hebben.
Als je bloedonderzoek hebt laten doen, heeft je DA dan geen voorstel gedaan?
Maris schreef:Er zitten maar kleine hoeveelheden sporenelementen in !
B.v. : Zink 24 mg,dat is echt heeeeeel weinig. Zeker omdat in het meeste hooi al geen genoeg zink zit.