ik gaf vaak 2 keer in de week een biertje aan mijn oude ruin, hij vond het heerlijk en naar mijn idee kon hij makkelijker plassen als voorheen. ook leek hij dat jaar beter uit zijn vacht te komen
Anne_mieke88
Geplaatst: 16-08-11 09:55
Een biertje is goed voor de mens. Dus neem aan voor een paard ook ze zeggen dat het ook helpt tegen stalbenen...
reinandje
Geplaatst: 15-12-11 23:16
Espie schreef:
bier is just erg goed niet alleen voor zijn spieren maar ook voor zijn nieren mijn paarden krijgen het min 1x per week. mijn paard had nieronsteking moest hem toen drie dagen 1flesje geven en daar na om de dag. nu krijgt hij 1x per week bier.
was dat op aanraden van de da?
LdJ
Geplaatst: 20-08-13 10:30
Mag ik hier nog reageren?
Zoja, dan het volgende.
Ik heb eens gehoord en ook ervaren dat een bruin biertje op een dag door het voer heen goed helpt tegen pigment verlies. Heeft iemand daar ervaring mee ?
zijn er ook nog nadelen aan bier geven? en is de dosering van 1 flesje per week een goede dosering? alleen bruin bier? of voldoet een gewoon flesje Amstel ook?
quartel
Geplaatst: 08-04-14 12:44
Bruin bier is het beste maar als het om vocht in de benen gaat volstaat een goedkopere soort ook prima. Ik gaf mijn merrie dagelijks een flesje uiteindelijk en ze deed er een moord voor. Nadelen heb ik nooit gevonden en mijn DA ook niet. Behalve dan dat je paard ruikt of hij zo uit de kroeg komt rollen
tones
Geplaatst: 08-04-14 13:55
Mijn merrie haalt nog net niet zelf t dopje dr af, maar doet er idd ook een moord voor.
Ik geef ook bier, maar niet dagelijks. Meestal een keer in het weekend. Ik koop de goedkoopste blikjes bij de Lidl en doe het door hun voer. Ik heb het vroeger lang gegeven en toen een hele tijd niet meer.
Set_Elkol
Geplaatst: 01-06-14 13:13
beetje een rare vraag maar kan je een drachtig paard ook een biertje geven aangezien zwangere mensen geen alcohol drinken lijkt me dat bij een paard ook gek om te geven.
quartel
Geplaatst: 01-06-14 16:52
Een mens weegt ook geen 600 kg Dat ene biertje gaat bij je paard en veulen niet doen wat het bij een mens doet hoor. Kan echt geen kwaad, gewoon lekker geven en als je het niet vertrouwd bel je even ter info naar een DA.
Mijn pony krijgt weleens bruin Guiness bier. Ze vind het erg lekker.
lisaPrinces
Geplaatst: 05-06-14 12:29
Bruin bier echt super! Als mijn paard hard getraind heeft gaat er savonds een oud bruintje over zn voer en echt niet dat hij alvast begint met eten. Hij wacht net zo lang tot dat ik het biertje erin doe!
Wij hebben het vrijdag en zaterdag gegeven. De mijne wil er dan wel brokjes of musli doorheen hebben. Die van een vriendin slurpt het zo op Op de een of andere manier worden ze er ook wel rustig van Ga het 2x in de week geven, even proberen hoe het gaat.