Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Wat voor grondwerk doe je dat ze daar extra energie voor nodig zou hebben?
De meeste paarden functioneren prima op alleen een vitaminebrokje.
Pally schreef:We zaten hier even in een dip. Paard liep voor mijn gevoel al een poosje niet 100% rad. Dus hup, naar de kliniek gegaan. Daar zeiden ze, hij is te dik, dus bevangen. Foto's gemaakt, niks op te zien. Alleen een wat dunne zool. Ijzers met zooltjes er onder gezet en ik moest maar gewoon door rijden. Hij moest minstens 100 tot 150kg afvallen![]()
Maar ergens zat het mij niet helemaal lekker, dus paar weken later naar een andere kliniek voor second opinion. Blijkt hij gewoon in beide voorbenen in het hoefgewricht, atrose te hebben. Ingespoten en weer rustig aan doen. Dus tja, dan gaat het afvallen ook niet zo hard. Maar in de 2e kliniek ook even gewogen. Hij weegt precies 600kg, je kan zijn ribben ook gewoon makkelijk voelen. De da daar snapte ook echt niet waarom hij zoveel zou moeten afvallen, dan hou ik geen paard meer over
Nouvel schreef:Pally schreef:We zaten hier even in een dip. Paard liep voor mijn gevoel al een poosje niet 100% rad. Dus hup, naar de kliniek gegaan. Daar zeiden ze, hij is te dik, dus bevangen. Foto's gemaakt, niks op te zien. Alleen een wat dunne zool. Ijzers met zooltjes er onder gezet en ik moest maar gewoon door rijden. Hij moest minstens 100 tot 150kg afvallen![]()
Maar ergens zat het mij niet helemaal lekker, dus paar weken later naar een andere kliniek voor second opinion. Blijkt hij gewoon in beide voorbenen in het hoefgewricht, atrose te hebben. Ingespoten en weer rustig aan doen. Dus tja, dan gaat het afvallen ook niet zo hard. Maar in de 2e kliniek ook even gewogen. Hij weegt precies 600kg, je kan zijn ribben ook gewoon makkelijk voelen. De da daar snapte ook echt niet waarom hij zoveel zou moeten afvallen, dan hou ik geen paard meer over
Wat een bizar verhaal joh…
Hebben ze in die eerste kliniek ook verder helemaal geen kreupelheidsonderzoek gedaan en uitverdoofd?
Goed dat je verder hebt gezocht, sterkte ermee!