Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 23:25

Hieperdi schreef:
Iemand hier ervaring met de hartog lucerne pellets? Hoe wordt deze gegeten bij moeilijke eters? Ik heb voorheen de Metazoa Musclefit gevoerd maar dat at hij met lange tanden en de brokjes waren ook kneiter hard

Wordt hier goed gegeten.

monsera

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:07

Hartog lucerne pellets zijn ook kneiter hard. Ik voer ze om die reden geweekt. Dan worden ze goed gegeten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:06

Luzerne pellets wilde die van mij absoluut niet! Grasbrok daar in tegen vindt ze helemaal top! :')

Geweekrt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:29

Ik heb nu de luzernebrok van Havens. Die is wat kleiner en minder hard. Daardoor wel meer gruis in de brok en ik heb al behoorlijk wat maiskorrels gevonden.
Qua smaak maakt het volgens mij niet uit. Hier vreten ze het allemaal :))

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:01

Hier gaat de Hartog luzernebrok er ook goed in. De brokjes zijn wel hard maar niet dik, mijn oudje krijgt ze nog prima weg in ieder geval.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 11:06

Afbeelding
Even een tipje voor de vitalstyle en ook oerbalans liefhebbers. Op ecodiervoeding is veel van vitalstyle afgeprijsd. De oerbalans van 25 kilo is maar 179,55! Heb zelf ook een zak oerbalans besteld. Vanaf 50 euro geen verzendkosten.wacht heel even af wat de houdbaarheidsdatum is( dus nog even wachten tot ie geleverd is) is die lange, dan bestel ik misschien nog een zak.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:14

uudje schreef:
[ Afbeelding ]
Even een tipje voor de vitalstyle en ook oerbalans liefhebbers. Op ecodiervoeding is veel van vitalstyle afgeprijsd. De oerbalans van 25 kilo is maar 179,55! Heb zelf ook een zak oerbalans besteld. Vanaf 50 euro geen verzendkosten.wacht heel even af wat de houdbaarheidsdatum is( dus nog even wachten tot ie geleverd is) is die lange, dan bestel ik misschien nog een zak.

Het lijkt alsof de 25kg zakken eruit gaan? Ik vind ze niet meer terug op de site van oerbalans? Of kijk ik er nu zo over? :o?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:56

The_Cat schreef:
uudje schreef:
[ Afbeelding ]

Het lijkt alsof de 25kg zakken eruit gaan? Ik vind ze niet meer terug op de site van oerbalans? Of kijk ik er nu zo over? :o?

Ja die gaan er uit. Ook de 15 kilo. Komt 18 kilo voor in de plaats.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 11:54

Heeft iemand hier misschien nog suggesties?
Mijn paard wordt 18 in juli dit jaar. Ik merk aan hem dat hij een verhoogde behoefte heeft aan zijn vitamine/mineralen. Ik was al vitalbix dc timothee aan het voeren en die had ik al verhoogd naar 600 gram per dag. Daar ging hij al een stuk beter op. Hij valt niet af, hij blijft mooi op gewicht. “Vroeger” hoefde ik deze hoeveelheden niet te voeren want dan was hij binnen no time te dik. Hij krijgt ook een schep hartog Grasmix en zeewier en in de avond 2 bekers Parma horse slobber basis, met supplementen voor artrose en magnesium en lijnzaadolie. Ik heb ook een tijdje geen magnesium en glucosamine en msm(alle drie apart, omdat ik heb gelezen als je een mix geeft er toch minder binnen komt) en dat was geen succes, hij werd weer wat chaggo en zat duidelijk niet lekker in zijn vel. Toen ik dat weer ging geven zag ik binnen een week weer een vrolijk paard.
Nu heb ik een zak vitalstyle senior gekocht en wil ik hem dat gaan geven, maar ik wil er ook balancer bij geven. Ik zat te denken aan de okapi senior variant of aan de Agrobs senior variant.
Ik probeer wel iets aan muesli/slobber/balancer zonder teveel(liefst geen) kruiden te voeren, omdat ik kruiden altijd apart geef, of als een thee getrokken en gemengd in een emmer water zodat hij zelf kiezen wat hij wilt. Maar ik merk dat voeding zonder kruiden lastig te vinden is.
Nu hoop ik dat iemand hier misschien nog tips/suggesties heeft wat ik nog niet ben tegen gekomen na het afstruinen van het internet.
Ik had nog wel een mooie muesli van hoeveler gevonden maar helaas is de verdeler in NL ermee gestopt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:16

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:38

Hoe ik het merk, ik weet het eigenlijk niet zo goed, gewoon z’n doen en laten en hoe dat hij straalt via z’n ogen. Ik weet gewoon niet goed hoe ik het moet benoemen. De supplementen blijf ik voeren omdat ik daar dus merkbaar verschil in gedrag had gemerkt bij hem.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:02

Hi Samantha, het kan ook zo zijn dat de Vitalbix misschien niet de juiste balancer voor hem is? Een balancer dubbelen zou ik niet zo snel aanraden, het zijn sterk geconcentreerde voedermiddelen en dan loop je meer risico op overdoseren of het scheef trekken van verhoudingen.
Alle 3 apart omdat er anders minder in zou zitten is wat kort door de bocht, een goed combinatiesupplement bevat gewoon voldoende van elk nutriënt maar je moet wel even goed opletten welke je neemt.

Wat zoek je nu uiteindelijk precies? Een andere balancer? Of iets om naast je balancer te voeren voor extra energie/eiwit/iets anders?

Edit; sorry, even over de Vitalstyle heen gelezen. Hoeveel voer je hiervan? Wellicht is een balancer ernaast helemaal niet meer nodig. Ik denk dat je het jezelf wat ingewikkelder maakt dan nodig...

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:41

Vitalbix zelf had me aangeraden dat ik 675 gram per dag mag voeren. Maar omdat ik al verbetering zag bij 600 gram was ik daarop blijven hangen.
Ik had gelezen dat als je glucosamine/msm voert, de glucosamine dan een lagere dosering bevat in die zin, ik geef nu 2 schepjes puur glucosamine, maar glucosamine/msm moest ik ook 2 schepjes van voeren. Vandaar dat ik had gekozen om het apart te geven. Ik geef trouwens alles van horse flex. Ik heb ook de joint power van horse flex gegeven maar ik vond/vind hem toch beter gaan op puur glucosamine van horse flex.

Ik zat ook te verzinnen om vitalbix balance plus muesli te geven, daar mocht ik ook een hogere dosering van geven na advies van vitalbix, maar daar heeft hij al een keer op gestaan en dat vond ik ook net niet helemaal.

Dus ik ga nu de vitalstyle proberen maar als ik dat als volledig zonder balancer wil voeren zijn dat echt wel grote hoeveelheden. Vandaar dat ik er nog een balancer bij wil.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:08

Dan zou ik eens kijken voor een senior balancer. Die zijn er niet voor niets.
Agrobs Senior Mineral is een prima optie. Ook goed online te verkrijgen. En je voert er echt weinig van. Hier doen de senioren het er super op. In tegenstelling tot Vitalbix. Daar hadden ze ook tekorten op. Doffe vacht, net niet lekker fit.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:20

Ik neig inderdaad ook naar de Agrobs senior balancer. Ik ga die maar bestellen!

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 09:56

Iemand hier ervaring met equifyt zupa gold?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:08

Dat is geen balancer, dus hoort hier eigenlijk niet thuis. Je kan beter gewoon op dit forumregels zoeken, dan komen er zat ervaringen naar boven. Waarvoor wil je het voeren? En welke, de zupa of de gold?

Ik vond het niet bijzonder, merkte geen echt verschil met andere slobbers dus ik ben ermee gestopt en andere merken gaan voeren. Stalgenootje met senior is er ook vrij snel mee gestopt, voor aankomen werkte het echt onvoldoende en verder niet echt voordeel boven anderen.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:11

MyWishMax schreef:
Dat is geen balancer, dus hoort hier eigenlijk niet thuis. Je kan beter gewoon op dit forumregels zoeken, dan komen er zat ervaringen naar boven. Waarvoor wil je het voeren? En welke, de zupa of de gold?

Ik vond het niet bijzonder, merkte geen echt verschil met andere slobbers dus ik ben ermee gestopt en andere merken gaan voeren. Stalgenootje met senior is er ook vrij snel mee gestopt, voor aankomen werkte het echt onvoldoende en verder niet echt voordeel boven anderen.

De equifyt zupa GOLD , zoals genoemd, omdat dit extra vitaminen bevat. Dus ipv balancer. Daarom in deze topic.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:26

Sorry hoor. Het is altijd handig als je gewoon wat informatie bij een vraag geeft. Zoals waarvoor je het wilt voeren. Ook omdat er dus ook 2 losse producten zijn met een deel van de naam. Ik kan zelfs op de site van het merk zelf het voer niet vinden wat jij bedoeld namelijk. Alleen zupa OF gold. Als je de gold bedoelt, ik vind dat je daar alsnog flink veel van moet voeren dan. Bij recreatie al 150 gram per 100 kilo lichaamsgewicht. En ze raden ook aan om nog aan te vullen met ander product.

Dus ik zie juist het nu ervan niet zo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:30

https://www.equifyt.com/nl/shop/krachtv ... xuk6iwajvg

Daar staat het wel.
Ik heb het wel gegeven, gaf eerst de gewone zupa.had me een keer vergist en dit gegeven.
Maar er zit maar een beetje in aan vitamine,dus moeten nog een balancer bij.
Mijn merrie deed het er eigenlijk niet zo denderend op, en ik ben overgestapt op wiesencobs met Pavo vital

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:49

Dat staat er gewoon als Gold zoals ik al zei :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:40

Ja sorry,zag ik later ook.
Ik meende ook eigenlijk wel dat het zupa gold was.
Maar dat klopt dus niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:46

Daarom had ik het nog eens opgezocht, want twijfelde wat ik gevoerd had. :j Zupa wist ik, maar wat het verschil met zupa gold was niet. Maar daarom dus de vraag om verduidelijking aan miss_mii21.

De zupa gevoerd en de gold vind ik alsnog dat je veel van moet voeren en daarnaast volgens hen ook aanvullen. Dus dan kan je net zo goed een andere balancer voeren met een passende slobber, dit lijkt geen vervanging voor 2 producten als je alsnog 2 andere producten moet voeren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:22

HI, ik kom even binnenvallen met een vraag. Wil een vitaminebrok aanschaffen (ik geef dit meestal als kuurtje) Was altijd super tevreden over Oerbalans van Vital Style maar helaas is deze alleen nog maar in 4 kg en dat vind ik dan weer net teveel. Zag ook de Pavo Vital, wat is jullie ervaringen tussen deze twee?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:03

Pavo vital is kleinste verpakking ook 4kg dus dat is dan niet anders toch?