Ik zit nu op 150 planten maar twijfel nog om dat al te verdubbelen of dat we het in meerdere fases doen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prairy schreef:Was deze link al eens gedeeld? Ik kom hem net tegen in mijn zoektocht naar de giftigheid van de Gelderse roos. Sowieso vind ik het wel een interessante pdf:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... jV9kzNamlE
Hier staat dat het nog te bezien valt of/hoe giftig hij is?
Mijn gebied is niet omkaderd gelukkig, zou een beetje jammer zijn van die paar 100 meidoorns die ik vorig jaar al geplant heb
Prairy schreef:Bestelling gedaan bij Heg en Landschap (aanrader voor wie nog wil planten dit jaar, leuke prijzen) 2085 plantjes... Ongeveer 1700 daarvan gaan in de haag rondom het voedselbos. Meidoorn (75%), kornoelje (nav dit topic, wist niet dat dat eetbaar was), gelderse roos en wilde appel als boomvorm ertussen. Dan kan dat mooi groeien, en hopelijk is het over een jaar of 5 als we paarden gaan kopen, een mooie volle haag geworden
Diana_Mabel schreef:Prairy schreef:Bestelling gedaan bij Heg en Landschap (aanrader voor wie nog wil planten dit jaar, leuke prijzen) 2085 plantjes... Ongeveer 1700 daarvan gaan in de haag rondom het voedselbos. Meidoorn (75%), kornoelje (nav dit topic, wist niet dat dat eetbaar was), gelderse roos en wilde appel als boomvorm ertussen. Dan kan dat mooi groeien, en hopelijk is het over een jaar of 5 als we paarden gaan kopen, een mooie volle haag geworden
Gelderse roos is giftig voor paarden. Ze eten het over het algemeen niet.
Welke kornoelje heb je besteld? ze zijn niet allemaal geschikt voor paarden.
Prairy schreef:Bestelling gedaan bij Heg en Landschap (aanrader voor wie nog wil planten dit jaar, leuke prijzen) 2085 plantjes... Ongeveer 1700 daarvan gaan in de haag rondom het voedselbos. Meidoorn (75%), kornoelje (nav dit topic, wist niet dat dat eetbaar was), gelderse roos en wilde appel als boomvorm ertussen. Dan kan dat mooi groeien, en hopelijk is het over een jaar of 5 als we paarden gaan kopen, een mooie volle haag geworden
Prairy schreef:Leuk dat je ook besteld hebt!
Als je een aantal wil laten uitgroeien tot een boom, hang er dan iets aan de stam. Dan weet je later nog wat het is. Van een aantal herken ik wel wat het is, maar van het meeste wat ik vorig jaar geplant heb weet ik het niet meer.
Maar jij hebt dus al een dag waarop je ze kunt halen? Ik heb helaas niks gehoord... Gisteren nog een mail gestuurd of er al iets bekend was voor de planning.
Prairy schreef:Leuk dat je ook besteld hebt!
Als je een aantal wil laten uitgroeien tot een boom, hang er dan iets aan de stam. Dan weet je later nog wat het is. Van een aantal herken ik wel wat het is, maar van het meeste wat ik vorig jaar geplant heb weet ik het niet meer.
Maar jij hebt dus al een dag waarop je ze kunt halen? Ik heb helaas niks gehoord... Gisteren nog een mail gestuurd of er al iets bekend was voor de planning.
MarliesR schreef:Prairy schreef:Leuk dat je ook besteld hebt!
Dat is wel een goede tip! Gebruik jij daar bepaalde watervaste labels voor oid?
Ik heb vandaag even mailcontact met ze gehad, en waarschijnlijk wordt ik een verdeelpunt hierHij gokte op eind november voor deze regio.
Prairy schreef:Ik heb voor de boompjes in het voedselbos de namen gebrand op een mooi stokje acacia en dat gelakt.
Mijn ervaring is dat plastic maar een jaar of zo mee gaat en de watervaste stift nog korter. Dat is dus niet handig
Leuk dat je verdeelpunt wordt! K zag dat mijn reclame maken goed gewerkt heefter kan niet meer besteld worden, alles is op