Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:49

Gaat me niet verbazen als de mijne positief getest gaat worden tzt op ppid
Is al IR logisch gevolg is ppid
Maar we dwalen af .
Ga vanmiddag gastro halen en zal keer posten hier hoe t gaat

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:10

Mijn paard gaat echt super op Gastro de laatste tijd. Ik was weer begonnen omdat hij erg opgeblazen was en zijn mest was steeds erg dun.
Hij krijgt 2x per dag 3/4 schep met nog wat care4life erdoor. + lijnzaadolie

In de ochtend gaat hij gelijk naar buiten na het eten en dan zuigt hij geen lucht. In de avond als hij op stal staat en zijn eten krijgt wel een tijdje. Daar baal ik wel van maar ja het helemaal weg krijgen lukt toch niet..

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:16

Mijn merrie heb ik terug gezet naar een schep per dag ivm dat ik haar nu niet kan rijden. Mest was na een paar dagen al weer zacht en vormloos, geen mooie ronde bollen. Ook is ze weer gevoelig en kribbig op de buik. Merk hieruit wel degelijk dat het erg veel doet de gastro, mits je voldoende geeft.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:18

Wat is voldoende
De mijne kreeg max 1,4 kg muesli per dag

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:32

Mijn merrie kreeg afgelopen zomer buikpijn nadat ze zich echt te vol had gevreten met gras :+
Toen stond ze al op gastro,dus daarvoor hielp het niet,ze was ook erg gassig toen.

Zou kijken of er een patroon valt de ontdekken in wanneer die koliek kwam,
was het na slecht weer en daardoor teveel,op 1 plek blijven.
Was het smorgens of juist s'avonds.
Die mash,is dat geweekt spul?
Was dat voldoende geweekt?
Zijn zomaar dingen die mee kunnen spelen,evenals zand bijvoorbeeld.

Heb hier beide dieren wat aan dunnere ontlasting,
maar is ook wat tijd van het jaar, gras is wat nattig, zit wat meer suiker in, misschien dat de maag en darmen daar wat op reageren.
Ben ook bij beide begonnen met gastro :j

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:01

Zinzi_jewel schreef:
Ik schop deze omhoog .
Paard van 13 jaar
Insuline resistent + jeuk ( bleek Lyme disease te hebben )
Opgeblazen buik
Nu in de laatste 4,5 maand al 3 keer koliek gehad
Vanavond weer feest

Eet 3 x 4/5 kg hooi uit net per 24 uur
Staat aantal uren per dag op de weide
Kortere weide nu

Bodem bedekker stal is houtvezel
Krachtvoer 2 x 1 schep cavalor fibre force
En 1 schep mash om supplementen door te doen

Zou de gastro een optie zijn ? Om de koliek te voorkomen
En dan mixen met haar fibre force ?

Ben je je ervan bewust dat de opgeblazen buik ook een symptoom van lyme is? Mijn paard had hier ook enorm van last. Na behandeling van de lyme met homeopatische middelen is dit gestabiliseerd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:19

Bentleyyy schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Ik schop deze omhoog .
Paard van 13 jaar
Insuline resistent + jeuk ( bleek Lyme disease te hebben )
Opgeblazen buik
Nu in de laatste 4,5 maand al 3 keer koliek gehad
Vanavond weer feest

Eet 3 x 4/5 kg hooi uit net per 24 uur
Staat aantal uren per dag op de weide
Kortere weide nu

Bodem bedekker stal is houtvezel
Krachtvoer 2 x 1 schep cavalor fibre force
En 1 schep mash om supplementen door te doen

Zou de gastro een optie zijn ? Om de koliek te voorkomen
En dan mixen met haar fibre force ?

Ben je je ervan bewust dat de opgeblazen buik ook een symptoom van lyme is? Mijn paard had hier ook enorm van last. Na behandeling van de lyme met homeopatische middelen is dit gestabiliseerd.

Yep
Maar ze heeft al lang een plof buik
En is behandeld tegen de Lyme .
Zou in orde moeten zijn ....
Gastro vandaag gekocht
En meteen opgestart
Wel even mixen met de fibre force nog
Ook omdat ze al lang geen brokjes meer gegeten heeft
Kreeg altijd muesli

bbeens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:39

Poeh ik zit zo in twijfel of ik dit ga proberen of toch nog even wacht.

Ik heb mijn 3 jarige quarter merrie nu bijna 4 maand en vanaf een paar dagen na aankomst heeft ze diarree gekregen. Ze heeft gelukkig ook genoeg gewone mest maar ze heeft elke dag vieze billen, benen en staart. En op slechte dagen zie ik echt bruine, kleine plasjes water met scheten meekomen.

Heel dom maar ik heb haar bij de verhuizing niet langzaam over laten gaan van voer. Ze kreeg op deze stal ineens kuil, voordroog en brok. Iets wat ze bij de vorige eigenaar niet kreeg. Ik heb haar voeding langzaam teruggebracht naar de oude situatie, geen kuil meer en sinds 2 weken heb ik mijn eigen hooibaaltjes gekocht. Helaas blijven de klachten bestaan en de klachten zijn de ene week erger dan de andere week.

Het is geen ziek paard! Is goed op gewicht, goed in haar vacht, pakt de training goed op, goede conditie. Natuurlijk ook al meerdere keren overleg met de dierenarts gehad. Die denkt niet dat er een medische oorzaak is. Advies probiotica. Ik heb meerdere geprobeerd. Gelukkig is haar opgezette buik en de rommelingen duidelijk minder maar op de mest helaas geen resultaat. Een scopie vind ik echt een brug te ver, aangezien ze gelukkig niet ziek oogt.

(Kuur zandweg, ontworming had ook geen effect)

Iemand tips/adviezen? Mijn verstand zegt even niets veranderen met voer en even de boel de boel laten maar ik zou zo graag deze klachten zien verdwijnen.
Laatst bijgewerkt door bbeens op 25-09-17 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:46

Je kunt de gastro proberen toch?
Ik zie bij mijn merrie al resultaat met een halve voerschep per dag. :j
Zou dat zeker proberen

bbeens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:19

ellepel schreef:
Je kunt de gastro proberen toch?
Ik zie bij mijn merrie al resultaat met een halve voerschep per dag. :j
Zou dat zeker proberen

Ja idd.. Voer je het dan samen met ander voer?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:22

Hoeveel gastro moet je minimaal geven om san de benodigde vit/min te komen ?
Ik begreep 2 x 1 kg

En ik voer gastro samen met wat fibre force
Maar omdat ik de fibre force nog over had voor ik naar gastro ging
Vanwege kolieken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:32

Ik geef het niet om de vitamines,maar puur omdat zonder dat voer de mest van mijn merrie te dun word.
Zij krijgt een halve voerschep gastro, halve schep pavo 18 plus en de rest vitaminekorrel :j
Maar dat is een merrie van 25,die heeft wat meer nodig.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:37

Ik wilde wel graag weten wat minimaal nodig is om aan de vit/min behoeften te komen
Want ben beetje beu om telkens van alles te moeten toevoegen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:30

bbeens schreef:
Poeh ik zit zo in twijfel of ik dit ga proberen of toch nog even wacht.

Ik heb mijn 3 jarige quarter merrie nu bijna 4 maand en vanaf een paar dagen na aankomst heeft ze diarree gekregen. Ze heeft gelukkig ook genoeg gewone mest maar ze heeft elke dag vieze billen, benen en staart. En op slechte dagen zie ik echt bruine, kleine plasjes water met scheten meekomen.

Heel dom maar ik heb haar bij de verhuizing niet langzaam over laten gaan van voer. Ze kreeg op deze stal ineens kuil, voordroog en brok. Iets wat ze bij de vorige eigenaar niet kreeg. Ik heb haar voeding langzaam teruggebracht naar de oude situatie, geen kuil meer en sinds 2 weken heb ik mijn eigen hooibaaltjes gekocht. Helaas blijven de klachten bestaan en de klachten zijn de ene week erger dan de andere week.

Het is geen ziek paard! Is goed op gewicht, goed in haar vacht, pakt de training goed op, goede conditie. Natuurlijk ook al meerdere keren overleg met de dierenarts gehad. Die denkt niet dat er een medische oorzaak is. Advies probiotica. Ik heb meerdere geprobeerd. Gelukkig is haar opgezette buik en de rommelingen duidelijk minder maar op de mest helaas geen resultaat. Een scopie vind ik echt een brug te ver, aangezien ze gelukkig niet ziek oogt.

(Kuur zandweg, ontworming had ook geen effect)

Iemand tips/adviezen? Mijn verstand zegt even niets veranderen met voer en even de boel de boel laten maar ik zou zo graag deze klachten zien verdwijnen.

Zeker juist gastro gaan proberen! voor dit soort klachten werkt het enorm goed en er zit ook probiotica in.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:49

Zit erg te twijfelen of ik het ga proberen,

Het gaat hier om een 15 jarige luchtzuiger die Lichter Tour loopt.

Hij krijgt nu 2x 1 schep Energy Control van Pavo met daar overheen 1,5 schep grasmix eroverheen, tussen de middag nog een emmertje grasmix met wat geplette haver en savonds laat nog 1 schep slobber met wat geplette haver en hij krijgt voor de rest onbeperkt voordrooghooi.

Hij krijgt dus flink meer ruwvoer dan krachtvoer

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:38

Waar zit precies je twijfel?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:05

Elisa2 schreef:

Of hij er wel genoeg energie uit kan halen want we zijn nu wel echt bezig met het zwaardere werk en ik wil niet meer voeren dan nu eigenlijk maar ik heb een paar pagina's doorgelezen dat er meer van gevoerd moet worden omdat paarden afvallen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:24

Wat is de reden dat je gastro wilt gaan voeren dan ?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:27

Mijne krijgt 2 keer een halfje en een schep droge slobber met wat luzerne. Kan hij meer dan zat energie uit halen. Hij heeft conditie/energie voor 20. Zal in jou geval wel wat meer van de brok geven omdat je intensievere training doet (ik rijdt veel buitenritten afwisselend met dressuuren). Maar de Gastro moet voldoende kunnen zijn als brok naast goed ruwvoer.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:43

Zinzi_jewel schreef:
Wat is de reden dat je gastro wilt gaan voeren dan ?

Om zoveel mogelijk zn maag te verzachten, hij zuigt nu eigenlijk alleen nog na het eten van brokken en hij soms wat nattige mest en hij eet soms heel slecht als hij doorheeft dat we wedstrijd hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:47

Jonnekee schreef:
Elisa2 schreef:

Of hij er wel genoeg energie uit kan halen want we zijn nu wel echt bezig met het zwaardere werk en ik wil niet meer voeren dan nu eigenlijk maar ik heb een paar pagina's doorgelezen dat er meer van gevoerd moet worden omdat paarden afvallen

Daarom voer ik er geweekte bietenpulp en olie bij, ook voor een paard die op hoger niveau {liep}. Het helpt wel heel goed bij natte mest e.d. Misschien toch de moeite waard om te proberen?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:50

Daarom voer ik er geweekte bietenpulp en olie bij, ook voor een paard die op hoger niveau {liep}. Het helpt wel heel goed bij natte mest e.d. Misschien toch de moeite waard om te proberen?[/quote]

Bietenpulp lust tie niet hij is ook nog eens een gigantische moeilijke eter:+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:53

Gastro bevat per kilo ietsje minder energie dan de energy control dus je zou er wel iets meer van moeten voeren. Als je een standaard voerschep hebt, geef je nu 2.4 kilo aan pavo. Om hetzelfde aan energie te geven moet je 2.75 kilo gastro geven.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:00

Vraagje voor de mensen die dit nog voeren:

Mijn paard blijft altijd lastig met krachtvoer maar het gaat al een tijd erg goed op de Gastro+ met zijn mest. :D
Alleen vroeg ik mij af of ze met 2 keer per dag een 3/4 schep wel voldoende vitamines en mineralen halen. Weet iemand dat? Aangezien er wordt aangeraden om 3 kilo te geven. Mijn paard kan wel wat meer energie gebruiken, maar 3 kilo voor een paard wat maar L1 loopt en 4 keer per week moet rijden vind ik wel erg veel. Maar moeten ze ook 3 kg per dag krijgen om aan alle vitamines en mineralen te komen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:50

Je kunt aanvullen met een vitaminebrokje?
Dan zou je moeten gaan rekenen wat je nog bij moet geven

Ik voer het nog steeds, wel merk ik dat als ik een dag over sla de mest meteen dunner is.
Maar ze lopen nog op de wei en momenteel is alles ook vrij nat,dus mischien dat dat invloed heeft.
Ik geef mijn merrie 3/4 schep en zij krijgt er dus wel een vitaminebrokje bij :j
Is een oudere merrie en die geef ik liever niet teveel krachtvoer,dus vandaar de aanvulling met vitamine