Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Ik schop deze omhoog .
Paard van 13 jaar
Insuline resistent + jeuk ( bleek Lyme disease te hebben )
Opgeblazen buik
Nu in de laatste 4,5 maand al 3 keer koliek gehad
Vanavond weer feest
Eet 3 x 4/5 kg hooi uit net per 24 uur
Staat aantal uren per dag op de weide
Kortere weide nu
Bodem bedekker stal is houtvezel
Krachtvoer 2 x 1 schep cavalor fibre force
En 1 schep mash om supplementen door te doen
Zou de gastro een optie zijn ? Om de koliek te voorkomen
En dan mixen met haar fibre force ?
Bentleyyy schreef:Zinzi_jewel schreef:Ik schop deze omhoog .
Paard van 13 jaar
Insuline resistent + jeuk ( bleek Lyme disease te hebben )
Opgeblazen buik
Nu in de laatste 4,5 maand al 3 keer koliek gehad
Vanavond weer feest
Eet 3 x 4/5 kg hooi uit net per 24 uur
Staat aantal uren per dag op de weide
Kortere weide nu
Bodem bedekker stal is houtvezel
Krachtvoer 2 x 1 schep cavalor fibre force
En 1 schep mash om supplementen door te doen
Zou de gastro een optie zijn ? Om de koliek te voorkomen
En dan mixen met haar fibre force ?
Ben je je ervan bewust dat de opgeblazen buik ook een symptoom van lyme is? Mijn paard had hier ook enorm van last. Na behandeling van de lyme met homeopatische middelen is dit gestabiliseerd.
bbeens schreef:Poeh ik zit zo in twijfel of ik dit ga proberen of toch nog even wacht.
Ik heb mijn 3 jarige quarter merrie nu bijna 4 maand en vanaf een paar dagen na aankomst heeft ze diarree gekregen. Ze heeft gelukkig ook genoeg gewone mest maar ze heeft elke dag vieze billen, benen en staart. En op slechte dagen zie ik echt bruine, kleine plasjes water met scheten meekomen.
Heel dom maar ik heb haar bij de verhuizing niet langzaam over laten gaan van voer. Ze kreeg op deze stal ineens kuil, voordroog en brok. Iets wat ze bij de vorige eigenaar niet kreeg. Ik heb haar voeding langzaam teruggebracht naar de oude situatie, geen kuil meer en sinds 2 weken heb ik mijn eigen hooibaaltjes gekocht. Helaas blijven de klachten bestaan en de klachten zijn de ene week erger dan de andere week.
Het is geen ziek paard! Is goed op gewicht, goed in haar vacht, pakt de training goed op, goede conditie. Natuurlijk ook al meerdere keren overleg met de dierenarts gehad. Die denkt niet dat er een medische oorzaak is. Advies probiotica. Ik heb meerdere geprobeerd. Gelukkig is haar opgezette buik en de rommelingen duidelijk minder maar op de mest helaas geen resultaat. Een scopie vind ik echt een brug te ver, aangezien ze gelukkig niet ziek oogt.
(Kuur zandweg, ontworming had ook geen effect)
Iemand tips/adviezen? Mijn verstand zegt even niets veranderen met voer en even de boel de boel laten maar ik zou zo graag deze klachten zien verdwijnen.
Jonnekee schreef:Elisa2 schreef:Waar zit precies je twijfel?
Of hij er wel genoeg energie uit kan halen want we zijn nu wel echt bezig met het zwaardere werk en ik wil niet meer voeren dan nu eigenlijk maar ik heb een paar pagina's doorgelezen dat er meer van gevoerd moet worden omdat paarden afvallen