Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kverhage

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:11

Is er iemand die een foto van het etiket van de JPGEF balancer pro? Of anders de normale balancer :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:28

Afbeelding
Alstu :P

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:09

Ah super bedankt!

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:31

Hoe word deze balancer in brok vorm bij jullie gegeten? Mijn paard is nogal kieskeurig, krijgt nu de vitalbix en gaat er met een handje van de muesli met weinig enthousiasme in. De jpgef balancer werd bij den hoek heel hoed uitgemeten bij mijn paard, dus wil eigenlijk die proberen :D

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:16

Bij mij goed,ook bij kieskeurigere paarden op stal.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:56

Die van mij eet het ook graag. Eerst 1 jaar de balancer granulaat door de bietenpulp. Toen wilde ze dat ineenw nit en heb ik 1 jaar de balancer brok gegeven door de bietenpulp. Nu overgestapt naar de helft balancer en helft balancer pro. Nu eet ze het maar al te graag weer.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:29

Gaat goed hier. Aangezien de granulaat niet zo veel gevraagd wordt en moeilijker te verkrijgen is bij mijn leverancier neem ik de brok. Hier wordt het gemengd met luzernebrok dat we laten weken. De brokjes worden dus eerder een papje. Helaas kan het niet anders, mijn merrie schrokt de luzernebrok en ze had er al eens slokdarmobstructie door gekregen :=

Anderzijds is het wel handig zo voor supplementen. Maar mijn paarden eten het prima, zowel in brokvorm als geweek.

Overigens vind ik het wel opvallend dat de Balancer Pro 10 euro goedkoper is dan de Balancer, nochtans zou de Balancer Pro meer bevatten dan de gewone? Hoe kan dat? :P En de Bodybuilder is nòg goedkoper..

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:43

Jackytje schreef:
Gaat goed hier. Aangezien de granulaat niet zo veel gevraagd wordt en moeilijker te verkrijgen is bij mijn leverancier neem ik de brok. Hier wordt het gemengd met luzernebrok dat we laten weken. De brokjes worden dus eerder een papje. Helaas kan het niet anders, mijn merrie schrokt de luzernebrok en ze had er al eens slokdarmobstructie door gekregen :=

Anderzijds is het wel handig zo voor supplementen. Maar mijn paarden eten het prima, zowel in brokvorm als geweek.

Overigens vind ik het wel opvallend dat de Balancer Pro 10 euro goedkoper is dan de Balancer, nochtans zou de Balancer Pro meer bevatten dan de gewone? Hoe kan dat? :P En de Bodybuilder is nòg goedkoper..

Je moet meer voeren. Balancer is 40 gr per 100 kg, balancer pro 100 gr per 100 kg en bodybuilder 200 gr per 100 kg. Zo voer je met de pro en bodybuilder meer eiwitten en probiotica. Ook zit er meer magnesium en vit e in die laaste 2

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:51

Oh, muts, dat ik daar niet naar gekeken heb. Thx!

Ja, ik vond het gek dat de overige 2 goedkoper waren doordat het meer voedingsmiddelen bevat. (Enfin, dus meer extra's) Op zich voer ik al preventief probiotica bij één van mijn paarden, eiwitten krijgen ze binnen via de luzernebrok. Magnesiumchelaat heb ik liggen indien nodig.. ;)

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:06

Gelukkig dat is dan ook weer een pre! Weet iemand toevallig of de samenstelling/ingredienten van de pro eel verschillen van de normale balancer? Ik had al een mailtje gestuurd naar jpgef maar nog geen reactie gekregen

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:47

kverhage schreef:
Gelukkig dat is dan ook weer een pre! Weet iemand toevallig of de samenstelling/ingredienten van de pro eel verschillen van de normale balancer? Ik had al een mailtje gestuurd naar jpgef maar nog geen reactie gekregen

prebiotica dmv biergist en chichorei, maiskiemen waar weinig zetmeel in zit en gluten (dacht ik) meer eiwitten en meer vit e en magnesium.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:20

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:54

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:34

Ah! Heb een mailtje terug over de samenstelling van de balancer pro, idd wat Kelly08 zegt, alleen geen gluten, maar dat is alleen maar positief :) zie er alleen wel bietenmelasse en melasse opstaan.. weet iemand of dit puur is voor de brokjes samenpersen? (Je zou dan zeggen dat 1 soort melasse genoeg is :+ )

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:33

carika schreef:
kwii schreef:
Kent iemand van jullie Eggersmann Mineral Bricks?

( http://www.zooplus.nl/shop/paarden/voer ... ets/497779 )

Ja! Worden vaak goed gegeten, formaat van gewone snoepjes.

Goed om te weten. Ik heb nog een ton met biks staan wat nogal langzaam opgaat, denk dat ik deze er bij ga voeren voorlopig.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:51

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:18

Ik ben ze inderdaad aan het voeren. Ze vind ze wel lekker, krijgt ze gelukkig ook prima weg.
Alleen luzerne en deze brok is is helaas wel te weinig naast gras, en s' nachts hooi. Of in elk geval.. na een tijdje werd ze wel erg kalm. Haar buik is wel echt veel minder opgeblazen als met een basisbrok zoals ze dat op de vorige stal kreeg. Daar ben ik erg blij mee, en zij volgens mij ook :D

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:25

Ik voer sinds kort de Balancer Pro van jpgef en ben er zeer tevreden over. Pony bleef wat achter op het voer van Voergezond. Sinds hij de Balancer Pro krijgt is hij duidelijk verbeterd. Het wordt hier goed gegeten, ondanks dat hij best kieskeurig is,

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:41

Hier ook sinds kort de balancer pro van jpgef en heeeeeel erg tevreden. Ik kom van de vitalbix af (vind ik nogsteeds een mooi product). Ik zie hem ontzettend opknappen en hij eet het ook goed!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 02:27

Hoeveel gaf je van vitalbix en hoeveel van jpgef?

Ik heb verschillende brokken berekend hoeveel er qua gehaltes er daadwerkelijk ingaan. Daarmee tot conclusie gekomen dat ik bij vitalbix blijf. Jpgef had ook mooi waardes. Maar vergelijkbaar.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:21

Nessa schreef:
Hoeveel gaf je van vitalbix en hoeveel van jpgef?

Ik heb verschillende brokken berekend hoeveel er qua gehaltes er daadwerkelijk ingaan. Daarmee tot conclusie gekomen dat ik bij vitalbix blijf. Jpgef had ook mooi waardes. Maar vergelijkbaar.

Heb je toevallig een mooi overzichtje van die berekeningen en welke soorten je daarin hebt meegenomen?
Vind k wel interessant namelijk!
Ik zit nu nog steeds op marstall force, en gaat op zich goed, maar zie hier ook veel voorbij komen wat ik niet echt ken, dus wie weet kan het nog wel beter.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:04

Afbeelding

als je overigens de hoefstructuur wil verbeteren, moet je 30 mg biotine, minimaal 6 maanden lang, geven.
Ik kijk daar verder niet naar in het voer, hoeven van mijn paard zijn goed.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:25

Thanks @ Nessa! Hoeven hier gelukkig ook prima. Wel na kuren prednisolon licht eczeem ontwikkeld, wat gevoelige luchtwegen (al gaat dat nu al wel een tijd goed), en overgevoelig voor de hitte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:25

Wat super, die tabel! Ik heb ook zulke vergelijkingstabelletjes in potlood in [***]'s bullet diary gekrabbeld, maar die zijn inmiddels hopeloos onleesbaar geworden door al mijn gekrabbel dus als je het niet erg vindt dan print ik de jouwe meteen uit en plak ik hem er meteen overheen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[***] is van Formula 4 Feet via Liquihorse (erg mooi spul waar hij ook echt wat meer spieren aanmaakte maar helaas lustte hij het niet meer) overgegaan op JPGF balancer-poeder. Dat vind ik toch wel het beste passen bij onze wensen tot nu toe en [***] doet het er erg goed op. Het fijne is ook dat je niet blijft zeulen met emmers en zakken, maar dat je in 1x 25 kilo kunt kopen en je dan voor € 65 meteen voor 4 maanden klaar bent (edit; ik zie dat ik onze zak met korting heb gekocht, hij kost nu €75).
Het enige nadeel van JPGF vind ik dat ze zo mysterieus doen over dat ijzergehalte... 8)7
Als je van JPGF het balancer poeder neemt dan zit er trouwens geen melasse in. :)

Er zit trouwens 1 typfoutje in; JPGF heeft 10gr calcium op 5gr fosfor, in plaats van 1gr calcium. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-17 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:59

@Nessa, ik gaf 200 gram van de vitalbix en nu 500 gram van de jpgef (ik geef de pro). Meer kon ik niet voeren van de vitalbix omdat hij dan een energiebommetje werd buiten. Moet er ook in meenemen mijn paard Vit E tekort had (uit bloedonderzoek) en ik nu met de pro niet meer hoef bij te voeren en bij de vitalbix wel, maar dat is niet de reden dat ik ben overgestapt.