Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bianca41 schreef:Ik heb bietenpulp 8.10 cent voor 20kg en met een uur is hij ruim geweekt.Na een kwartier ligt alles al uit elkaar.Ik weekte eerst alles de avond te voor ,tot ik er achter kwamdat het niet nodig is.Wel week ik met kokend heet water.
Bianca41 schreef:8% suikergehalte.De mijne krijgen pulp om wat aan te dikken ,er zit een oude van 34 bij die slecht hooi eet en daarom pulp krijgt als vervangend ruwvoer.Ik heb het idee dat nu de meeste hier in het topic speedibeet voeren omdat het een hype is en om de roze emmer die je blijkbaar er bij krijgt en het hoe en waarom je pulp voert uit het oog verliezen.
Bianca41 schreef:Ik heb het idee dat nu de meeste hier in het topic speedibeet voeren omdat het een hype is en om de roze emmer die je blijkbaar er bij krijgt en het hoe en waarom je pulp voert uit het oog verliezen.
turtlelito schreef:Hmmm...... Ik heb zo'n mooie roze emmer gekocht en vandaag voor het eerst getest. Paard is gewend aan Care4Life en Seniores Priores (krijgt voor de rest alleen maar hooi) en dus geen problemen moeten hebben met 'suikerarm' voer, maar om nou te zeggen dat hij het heel lekker vond: nee.
Morgen nog maar eens proberen.
Hilli schreef:@Marietje1990: mijn merrie kon ik vorig jaar niet op gewicht houden met C4L en lucerne en dit jaar met 250 gram speedibeet + 100 g slobber (beiden ongeweekt, dus moet 1500 ml water bij) wel. Waarschijnlijk kun jij dan wel met 100 g SB toe, maar dat zal toch even aankijken worden. Vaak is 'op het oog' toch makkelijker dan 'op papier'.
HeroMy schreef:In de Mijten pulpbrokjes zit ook maar 5% suiker/zetmeel.
En dus na 2 uur weken op lauw/warm water helemaal klaar.
Alleen dus geen roze emmer (nu was ik daar toch niet in geinteresseerd)