Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:28

Even een aanvulling op (ik denk dus een collega van mij) over de boerenbond/welkoop (ben ook medewerker, maar dan in zeeland ;-) )

Mocht een boerenbond/welkoop het niet hebben liggen, vraag dan of ze het voor je kunnen bestellen (dit kan sowieso bij alle boerenbond vestiging. Van de Welkoop vestingen weet ik het niet zeker omdat deze voor zich zelf staan ;)

chery

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:57

@Misspk: het geeft geen problemen denk ik om het hele jaar pre en pro biotica te geven. Ik voer al jaren diamond omega en heb daar ook geen problemen mee....

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:25

Net even Welkoop Eemnes gebeld, nog niets binnen, maar gaan bestellen. In Naarden al wel de 15 kilo op voorraad, maar dat durf ik niet aan. Ze hebben de 3 kilo voor me besteld, komt volgende week donderdag binnen. Vooral omdat ik begrijp dat het kruidig is, hier wederom problemen met het eten van de Vito, dus ik begin liever met een kleine zak.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:15

chery schreef:
@Misspk: het geeft geen problemen denk ik om het hele jaar pre en pro biotica te geven. Ik voer al jaren diamond omega en heb daar ook geen problemen mee....

Hm nou oke bedankt, was gewoon iets wat ik me ineens afvroeg vooral als je dan weer stopt bijv. :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:29

Annemeik schreef:
Ik had ook vandaag gebeld met de welkoop in barneveld. Daar wisten ze ook nog niet precies wanneer het binnen zou komen. Binnenkort zei ze.

Was je daar ook geweest Scooby09?

Ja daar had ik idd naar gebeld.
Verschillende verhalen hoor over wel en niet leveren als ik van de week tijd hebt rijd ik even naar King in Lunteren.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:22

Worden jullie paarden ook zo druk van Care4life? Ik geef het pas 4 dagen, en maar 250 gram (gemengd met oude voer, om langzaam te wennen), ze is 350 kilo... Maar het viel me op dat ze ineens gevoeliger voor prikkels van buitenaf (geluid, voorbij lopende mensen), beetje chaotisch en flink druk.... Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is van het voer :+ Jammer, want ze vindt het zo lekker dat ze bijna de emmer uit mijn hand rukt :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:27

Er is al iemand geweest die vond dat haar paard bij buitenritten wat drukker vond en daarom gestopt is met C4L. Of dat terecht is? Ik vraag me het af - je zou namelijk ook kunnen constateren dat een paard zich met dit nieuwe voer eindelijk zo lekker voelt omdat hij/zij hiermee de juiste voeding krijgt en het lichaam niet meer belast wordt door stoffen die ze niet goed kunnen verwerken. En zich daardoor vrolijker/drukker/ levendiger toont.
Net zoals iemand die een idieet op patat en hamburgers heeft geleefd, zich beter gaat voelen als die gezond gaat eten! :))

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:10

Jannepauli schreef:
Er is al iemand geweest die vond dat haar paard bij buitenritten wat drukker vond en daarom gestopt is met C4L. Of dat terecht is? Ik vraag me het af - je zou namelijk ook kunnen constateren dat een paard zich met dit nieuwe voer eindelijk zo lekker voelt omdat hij/zij hiermee de juiste voeding krijgt en het lichaam niet meer belast wordt door stoffen die ze niet goed kunnen verwerken. En zich daardoor vrolijker/drukker/ levendiger toont.
Net zoals iemand die een idieet op patat en hamburgers heeft geleefd, zich beter gaat voelen als die gezond gaat eten! :))

Dat is waar.. maar of dat effect al duidelijk is na 4 dagen.. lijkt me sterk!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:37

Jannepauli schreef:

Ze staat / stond op Pavo Natures Best, geen junkfood dus :D Ze krijgt sowieso heel weinig, verder voordroog en gras, robuust ras :o

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:38

Tinkels schreef:
Jannepauli schreef:

Dat leek me ook, ze heeft nu in totaal 1 kilo op in 4 dagen :+ Maar ik merkte het eergisteren al een heel klein beetje, maar gisteren viel het me echt op. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:38

Mijn C4L is besteld, die zou ik dit weekend mogen ophalen :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:41

Tinkels schreef:
Jannepauli schreef:

.. maar in het omgekeerde geval likt me dat ook sterk !

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:55

Heb het ook gekocht. Voer het nu 2 dagen. Heb nog niks gemerkt en hoop het niet, ben niet blij mee als het wel zo is. Dan stop ik er ook weer mee helaas en ga weer terug op nature's best met vitamine's van phytonics.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:24

Mag ik vragen wat jullie betaald hebben voor het voer?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:45

14,95 introductieprijs

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 14:10

Jip is niet drukker, wel vrolijker en fitter op dit voer.
Hij heeft inmiddels bijna twee zakken testvoer op (kon via via aan een tweede testzak komen).
De periode tussen de eerste en tweede zak heeft hij de ton met Nature's Best leeggegeten. Bij weer switchen naar C4L merkte ik na twee, drie dagen alweer verschil.
Echt een blijer, fitter paard.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:45

Ziviaantje schreef:
Worden jullie paarden ook zo druk van Care4life? Ik geef het pas 4 dagen, en maar 250 gram (gemengd met oude voer, om langzaam te wennen), ze is 350 kilo... Maar het viel me op dat ze ineens gevoeliger voor prikkels van buitenaf (geluid, voorbij lopende mensen), beetje chaotisch en flink druk.... Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is van het voer :+ Jammer, want ze vindt het zo lekker dat ze bijna de emmer uit mijn hand rukt :P

als je na ene paar dagen veel verandering ziet is dit ook nog wel eens een tijdelijke verandering, zou heel goed kunnen dat als je het iets langer voert dat het weer wat normaliseert :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:20

Sonja_vR schreef:
Ziviaantje schreef:

als je na ene paar dagen veel verandering ziet is dit ook nog wel eens een tijdelijke verandering, zou heel goed kunnen dat als je het iets langer voert dat het weer wat normaliseert :j

Dat drukker en kijkerige kan misschien komen door de gelatinaat......... Tenminste je hoort van meer paarden die daar zo op reageren

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:21

Op zo'n minimale dosis die in C4L zit? Kan het me niet voorstellen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:28

ik weet niet hoeveel er precies in zit per kg ?? Mijn paard werd helemaal hyper van 5 gram glucosamine........

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:29

Mijn vriend gaat dood van een halve mm pinda. Dus lijkt mij dat paarden ook op een minimale dosis gelatinaat kunnen reageren :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:18

Oh dezelfde allergie als je vriendje met dezelfde heftige reactie, dus ik ga daarin zeker mee. Echter, dan spreken we over een allergie. Kan een reactie bij een allergie ook zijn dat een paard drukker/frisser wordt?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:19

Ik hoop een beetje op die reactie. Paardje is erg ziek geweest dit voorjaar en misschien ook bevangen door de vele medicatie en al 22 en kan wel wat ondersteuning voor gewrichten gebruiken. Na reinigingskuur, osteopaat, glucobalance en dieetmix wil ik nu doorgaan op de C4L en hoop dat hij net wat beter in zijn vel komt en nog wat afvalt. Hij vind het wel lekker, maar is een halve haf(zegt genoeg denk ik over alles wat eetbaar is :Y) )

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:22

Ik ga morgen aan een zak beginnen, ben erg benieuwd.

Lijkt geschikt te zijn voor mijn paard met aanleg voor spierbevangenheid en het snel schuren van manen en staart. Grote voordeel is wat mij betreft de makkelijke verkrijgbaarheid tov merken als equifyt, dodson en horrell en st. hypolyte.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:38

Nounounou..1 ding moet ik PAVO nageven: de PR machine draait hard en op alle fronten.. ;)