Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:@ Glitch, hals een 2, geen vetkam of ronding te zien. voorkant schouder is lastig te zien, bij de bovenste foto door het licht en op de andere door de manen, hihi! er lijkt een klein vetrandje zichtbaar, gewone, normale vulling, ik ga voor een 3. de punt van de schouder is mooi zichtbaar, wordt zo te zien overspannen door een velletje, en meer niet. achter de schouder is ze wel wat voller, ik zou het geen pocket willen noemen maar er is wel sprake van enige vetopslag. dit is ook enigszins te zien in het verloop naar/ van de ribben op deze punten een ruime 3. rug oogt niet overvol, het dakje lijkt er mooi op te staan. hier een 2,5.
achterhand oogt iets voller/ massiever, maar dat kan ook komen doordat de achterbuik een nette opwaartse lijn heeft. het heupbot is netjes zichtbaar, wel wat rond. er is ook sprake van een appelkont maar de Fries is ook één van die rassen die dat gewoon MOET hebben, en zo niet gewoon veel te mager is. dat telt dus bij deze niet mee. de appelvorm is iig niet extreem of overdreven. ik zie geen vetkussentjes bij de staartaanzet. de achterhand krijgt van mij over het geheel een 2,5 á 3.
al met al dus een keurige score voor een recreatiepaard dat 24/7 op het land staat met (onbeperkt?) kuil. mijn advies is niks aan doen qua gewicht/ vetscore. ze toont nog wel jeugdig, wat logisch is voor een paardje van 5 jaar. als ze dadelijk een jaar of 8 is zit er wss. wat meer ronding op qua spier, wat het paard een wat krachtiger uitstraling zal geven.
Focussed schreef:Ik ga ook helemaal met merrieveulen mee, mooie Fries in mooi conditie