Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilfstar schreef:Experiment gestart!
2 schaaltjes met laagje HH biks. Beide een laagje water erin zodat ze voor de helft onder staan. 1 gewoon zo, en 1 met een snuf zeezout. Kamertemp.
ga nu regelmatig kijken en bevindingen noteren. Ook foto's maken...
Ben benieuwd naar: substantie na weken, hoe lang voor het droog is, substantie in droge vorm en vooral evt klontering.
Hou jullie op de hoogte!
Edit: heb er nog 2 gestart met minder water en speekselen eentje dus met zout
Jotoma schreef:Ik wou Subli halen, maar bij alle 4 de welkopen in mijn omgeving hebben ze het niet standaard omdat het weinig gekocht werd. Het kon wel besteld worden, maar ik wou liever gister dan morgen lucerneDaarom nu de hartog gekocht en als ik bij hh blijf wellicht de volgende keer wel subli lucerne.
Marcella schreef:Jotoma schreef:Ik wou Subli halen, maar bij alle 4 de welkopen in mijn omgeving hebben ze het niet standaard omdat het weinig gekocht werd. Het kon wel besteld worden, maar ik wou liever gister dan morgen lucerneDaarom nu de hartog gekocht en als ik bij hh blijf wellicht de volgende keer wel subli lucerne.
De gewone luzerne van subli is incl. stenen en stof.
En ben hierdoor ermee gestopt.
Citaat:Marcella schreef:De gewone luzerne van subli is incl. stenen en stof.
En ben hierdoor ermee gestopt.
De "stenen" in de luzerne van Subli is kalk. Je kan ermee op de straat een tekening maken
wittepit schreef:Lees met veel interesse hier alle ins en outs over suiker(arm) en zetmeelvrij voeren.
Heb een grote w.s. Insulineresistente rijpaardmerrie die nu op voorschrijven dierenarts af moet vallen op spelt en zeewier. De bedoeling is dat ze daarna weer een ( aangepast) volledig voeder gaat krijgen. Gedacht werd aan PAVO - ik denk- nature's best en equifyt red horse. Dat van pavo kan ik nauwelijks geloven dus die valt almin of meer af. Subli vond de da niets, mijten (Quattro en nog een andere variant) heb ik nog niet nagevraagd. Ze test dat met een lecherantenne en voersample op het paard. Maar ergens denk ik dan, waarom niet helemaal zonder granen?
Groot nadeel vind ik echter dat al die wiesencobs en healthy herbs niet in de buurt verkrijgbaar zijn. Hh verstuurt wel maar met alleen redelijke verzendkosten als je maar 1 zak bestelt.
Iemand in de regio Nijmegen/groesbeek die hier een oplossing voor heeft?