Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:50

Paperboy schreef:
Wauw! Wat een verschil zeg, ziet er echt goed uit op de onderste foto!
Mooi paard trouwens hoor!
Nou ik kan bijna niet wachten met voeren, loop alleen tegen het probleem van bestellen op.
De website die ik op het oog had lijkt met bestellen niet te werken........
Het valt nog niet mee om iemand te vinden die ook nog tegen een redelijke prijs bezorgt....

Zoals al vaker gemeld :j , LAVOR bezorgd door heel Nl voor een geringe prijs (of gratis) 1 x per 14 dagen, OOK KLEINE HOEVEELHEDEN. *\o/*
Maar je moet ze dan wel even bellen http://www.langwerden-veevoeders.nl/con ... index.html

Grtz. :wave:

IKbenEllen

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:08

Welke regio woon je Paperboy?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:53

Ik woon in Vianen (bij Utrecht). Ik heb inmiddels een adresje waar ik waarschijnlijk kan bestellen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:15

Wie van jullie voert ook de Marstall Vito en hoeveel voer je op een dag aan je paard?
Mijn paard weegt tussen de 500 en 600 kilo en krijgt van de stalmuesli ongeveer een halve kilo (iets minder) per dag. Weten jullie ongeveer wat ze aanraden bij de Vito bijv. hoeveel gram per 100 kg. paardengewicht???

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:24

http://marstall.nl/Katalog%202010/Vito.pdf
ze adviseren 2 tot 3 kg, aangezien een schep maar 600 gram weegt is dit 3 tot 5 scheppen.
ik geef mijn haflinger maar een kwart schep per dag, is meer voor het idee dat hij wat krijgt (geeft daarnaast de force en wat wiesencobs). als hij gewerkt hebt krijgt hij wel meer.
ik zou denk ik gewoon beginnen met ook een halve kilo per dag en kijken hoe je paard het erop doet.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:41

biancavos; dankje voor je reactie. Ik hou het inderdaad de eerste tijd op gewoon 2x een kwart (net als met zijn oude muesli) en ga nu na het rijden/longeren een extra schepje geven. En dan inderdaad maar eens kijken hoe hij het erop doet. Ik vind 2 tot 3 kg. echt veel zeg!
Ga de force ook nog eens bekijken misschien voor de dagen dat hij beweging krijgt om een klein beetje door zijn extra voerbeurtje smiddags te doen!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:44

geven jullie de vito droog?

ik week het maar onze merrie heeft ook wat moeite met eten
ik ga het ons ruintje ook geven als zijn slobber op is, naast zijn wiesencobs en force

voeren er meerdere mensen force af en toe?
want ik begreep dat het alleen werk als je het dagelijks geeft
zat in dubio of ik het van de zomer door blijf geven
vind het super fijn voer maar even de kudde in met mijn emmertjes of handjes vind ik ook wat eng
dat werkt met de koeken wel weer goed maar vind die niet zo fijn...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:00

kevje06; Ik heb de vraag over de force zojuist bij de leverancier neergelegd. Omdat ik niet zeker weet of
het voor mijn paard verstandig en zinvol is om de force alleen na training te geven door de muesli.
Als ik antwoord heb zal ik het hier neerzetten, voor wie daarin geinterresseerd is.......

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:43

ik heb de forse standaard door de muesli heen gemengt

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:12

Ik heb al antwoord gekregen (superservice) en het is een goed idee volgens de leverancier om de force als extraatje op de dagen te geven dat hij beweging krijgt. Ik wil dan toch na het rijden een bakje muesli geven dan doe ik daar een beetje force doorheen..... Nou de Vito en Force zijn besteld, snel een foto maken van het weekend. Ben benieuwd of ik verschil ga zien!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 20:24

Heb ook nog een mooi vergelijk van toen ik Dali kocht en 3/4 jaar later. Voor hem gebruik ik de corn in combinatie met de nutripellet + 3/4 bekertje force + 2 maal weeks de mash

toen ik hem kocht maart vorig jaar :

Afbeelding

afgelopen zomer knapte hij al stukken op :

Afbeelding

en afgelopen januari :

Afbeelding

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:33

aliealie; Leuk! Dat ziet er goed uit zeg, echt een verschil met de eerste foto!!!
Een goed aangepast dieet is echt belangrijk he. Echt leuk om te zien hoe ze in de loop van de tijd veranderen. Ik heb tot nu toe ook alleen maar positieve verhalen gehoord......

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 16:33

Paperboy : Het enige negatieve wat ik af en toe wel eens hoor is dat sommige paarden sommige muesli's niet goed willen eten. Maar voor mij alleen lof, mijn paarden eten het goed en zijn er alledrie een stuk van opgeknapt. En voor elk paard het juiste voer!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:35

Oke, ja dat had ik ook al eens gehoord. Nu moet ik zeggen dat mijn paard echt een enorme eter is. Ik ben nog niets tegengekomen wat hij twijfelend eet, ik wel goede hoop dat hij het lekker vind!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:49

Ik heb Marstall Vito besteld voor mijn paard met hardnekkige mok. Volgende week kan ik het ophalen. Ben heel benieuwd.
Weet ook niet goed hoeveel ik moet geven. Ze doet nu niet zoveel door de mok dus zal ze wel niet zoveel hoeven hebben.

Vind dat zo lastig :\

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:02

Mijn paard kreeg twee keer per dag een schep Vito ( plm. 600 gram)en deed het er prima op. Kijk naar je paard en dan zie je zelf wel of je meer of minder kan gaan geven. Als ze werken krijgen ze meer, als ze verharen hebben ze soms meer nodig en als ze niet werken geef je wat minder krachtvoer en dan wat meer ruwvoer bijvoorbeeld.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:25

mirim schreef:
Ja, er zijn pompjes voor bij de Marstall lijn/distel olie. Als het goed is zitten ze er bij de nieuwe vaatjes standaard bij en anders kun je er een los bestellen (ze versturen er waarschijnlijk wel een met de post als je er om vraagt)

wat handig :)*
wij gebruiken een plastic 60 ml spuit, optrekken vanuit het kannetje als het nog vol is en anders beetje in een bekertje gieten en optrekken, dan weet je precies hoeveel je geeft
ben benieuwd of er bij het volgende kannetje een pompje zit, zal eens navragen, bedankt voor de tip

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:05

Ik heb me vergist. Ze hebben geen pompjes maar een schenktuit. Sorry

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:07

Je zou nog kunnen overwegen om het over te gieten in een jerrycan waar wel een pompje op past.

De jerrycans die wij voor de lijnzaadolie hebben past gewoon de pomp van de welkoop op :)
Had er eentje bij de paardendrogist bestelt maar die kwam niet eens in de buurt :+

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:13

mirim schreef:
Ik heb me vergist. Ze hebben geen pompjes maar een schenktuit. Sorry

oh hahaha, geeft niks hoor met een injectie spuit gaat het ook prima

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:20

Je hebt gelijk, die injectiespuiten werken ook uitstekend. Geen gekledder en gemors :) en ze kosten bijna niets.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:16

biancavos schreef:
http://marstall.nl/Katalog%202010/Vito.pdf
ze adviseren 2 tot 3 kg, aangezien een schep maar 600 gram weegt is dit 3 tot 5 scheppen.

Oeps, ik heb gewoon op t oog gevoerd, zoals ik altijd doe. Soms wat meer, soms wat minder. En ik rekende in scheppen, niet in kiloos. Nouja, ze zien er geweldig uit ;) Dat telt.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:20

Dat doen heel veel mensen. Alleen is een schep brok ongeveer een kilo en een schep muesli iets meer dan de helft hahahaha Maar de adviezen liggen toch vrij hoog. Als je belt voor advies, kreeg ik te horen, begin maar eens met een driekwart schep per dag ;)
Ik zit ook aan de force te denken om bij te voeren, maar goed beide ponys doen het prima op wat ze nu krijgen. Misschien het oudere paard wat extra vitamines geven?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:38

Suzan_bobar schreef:
Ik zit ook aan de force te denken om bij te voeren, maar goed beide ponys doen het prima op wat ze nu krijgen. Misschien het oudere paard wat extra vitamines geven?

Mijn oudje krijgt Senior pride ;)

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:33

Paperboy schreef:
Wauw! Wat een verschil zeg, ziet er echt goed uit op de onderste foto!
Mooi paard trouwens hoor!
Nou ik kan bijna niet wachten met voeren, loop alleen tegen het probleem van bestellen op.
De website die ik op het oog had lijkt met bestellen niet te werken........
Het valt nog niet mee om iemand te vinden die ook nog tegen een redelijke prijs bezorgt....
Equi Totaal toevallig al geprobeerd?