Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francis schreef:touch of pink, als je geen gekookte lijnzaad wilt voeren (wat ik zelf gewoon het simpelst en goedkoopst vindt, zoveel werk is dat koken ook weer niet), kun je de lijnzaadbrokken van de paardendrogist voeren. Die heb ik ook een tijdje gevoerd toen hij in pension stond en anderen voerden. Dat is gewoon geperst lijnzaad zonder toevoegingen. De brokken hebben ook de zand verwijderende eigenschappen.
lars schreef:hoi meiden
Kunnen jullie me helpen met een dilemma?
Normaal zijn mijn paarden opzich goed op gewicht van de zomer max 1 kilotjes muslie (zonder suikers enz) en verder alleen veel gras. Let op deze paarden lopen endurance 100km+
maar nu komt het probleem ze krijgen onbeperkt ruwvoer hebben ook wel echt een hooibuikje hangen maar hebben je kan wel de ribben zien er mag dus wel wat meer vet op de ribben! Onzoekje naar wormen is gedaan deze dieren zijn recentelijk ontwormt en worm vrij. Wat kan ik nu het beste voeren om weer wat vet op de ribben te krijgen?
ik dacht zelf ook aan maiscobs iemand ervaring ?
Esther28 schreef:lars schreef:hoi meiden
Kunnen jullie me helpen met een dilemma?
Normaal zijn mijn paarden opzich goed op gewicht van de zomer max 1 kilotjes muslie (zonder suikers enz) en verder alleen veel gras. Let op deze paarden lopen endurance 100km+
maar nu komt het probleem ze krijgen onbeperkt ruwvoer hebben ook wel echt een hooibuikje hangen maar hebben je kan wel de ribben zien er mag dus wel wat meer vet op de ribben! Onzoekje naar wormen is gedaan deze dieren zijn recentelijk ontwormt en worm vrij. Wat kan ik nu het beste voeren om weer wat vet op de ribben te krijgen?
ik dacht zelf ook aan maiscobs iemand ervaring ?
Zupa van Equifyt schijn ook een dikmaker te zijn.....misschien dat proberen