Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Carien schreef:Ik probeer het overzicht/lijst te vinden die eerder in dit topic gedeeld werd met kosten per dag, zetmeel, eiwit en suiker gehaltes. Heeft iemand deze toevallig voorhanden?
Mila336 schreef:Ik ben al een tijdje zoekende mbt vitaminekorrel voor mijn paardje, het blijkt echt lastig te zijn om iets te vinden waar ze het goed op doet. Ze staat sinds juni op Metazoa Fitright Timothee, alleen ben ik er deze week achter gekomen dat ze zand likt en ze zit helaas ook echt niet mooi in haar vacht.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Vitalbix Daily Complete (hiervan ging haar hoefkwaliteit achteruit)
- Pavo Vital (werd ze mega heet van, ben er inmiddels achter dat ze niet tegen luzerne kan)
- Marstall force (mooie glanzende vacht, maar ging ze van schuren)
- Equilin (vacht werd weer dof, deed ze het verder wel oké op)
Naast dat ze nu Metazoa Fitright Timothee krijgt, krijgt ze ook Agrobs Myo Flakes en erwteneiwit (van Bulk) om wat aan te komen.
Heeft iemand tips voor welke natuurlijke vitaminekorrel (zonder organisch gebonden selenium en zonder luzerne/esparcette) ik nog kan proberen?
Mila336 schreef:Ik ben al een tijdje zoekende mbt vitaminekorrel voor mijn paardje, het blijkt echt lastig te zijn om iets te vinden waar ze het goed op doet. Ze staat sinds juni op Metazoa Fitright Timothee, alleen ben ik er deze week achter gekomen dat ze zand likt en ze zit helaas ook echt niet mooi in haar vacht.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Vitalbix Daily Complete (hiervan ging haar hoefkwaliteit achteruit)
- Pavo Vital (werd ze mega heet van, ben er inmiddels achter dat ze niet tegen luzerne kan)
- Marstall force (mooie glanzende vacht, maar ging ze van schuren)
- Equilin (vacht werd weer dof, deed ze het verder wel oké op)
Naast dat ze nu Metazoa Fitright Timothee krijgt, krijgt ze ook Agrobs Myo Flakes en erwteneiwit (van Bulk) om wat aan te komen.
Heeft iemand tips voor welke natuurlijke vitaminekorrel (zonder organisch gebonden selenium en zonder luzerne/esparcette) ik nog kan proberen?
xYaartje schreef:Was een rondje aan het googlen over ervaringen over de Marstall Force en kwam toen dit topic ineens tegen waarvan ik niet wist dat het bestond. Zijn er nog recente ervaringen over de Marstall Force?
Ik overweeg de Marstall Force voor mijn 10 jarige Shetlander ruin (Chronisch HB, Chronisch Stress en beginnend astma. Wel alles onder controle. Van de week check up foto's gemaakt van de hoeven en alles goed en stabiel) en ook voor mijn 1.5 jarige mini ruin die afgelopen donderdag is gecastreerd.
De merken die ik in het verleden al geprobeerd heb en geen succes waren:
Pavo Vital
Vitalbix
Agrobs
Metazoa Timothee
Recent Metazoa Esparcette. Van de week had mijn jaarling ineens dunne mest. Direct van de brokken gehaald en zit nu ook weer mooi op de mest.
Mijn 10 jarige kreeg door de brokken jeuk. Voor het geven van de brokken niks aan de hand, maar na een paar weken voeren begon de jeuk.
Nu hij al een halve week van het voer af is gaat het al beter.
Mijn jaarling heeft dit jaar ook op de Metazoa Muesli gestaan, maar ook geen succes. Werd te gespannen en kon geen ontspanning meer vinden. Eenmaal er af was die weer de rust zelve dus mijn zoektocht gaat helaas weer verder.
Andere suggesties mogen uiteraard ook gegeven worden! Loop al zolang te klooien met het juiste voer vinden dat ik overweeg om maar geen brok meer te geven, maar dan gaat mijn jaarling zand eten en dat moet ik ook niet hebben.
Heb nog proefzakjes van Equilin in huis maar weet niet of dat geschikt is voor een Chronisch HB pony. Ben met mijn 10 jarige wel onwijs voorzichtig met wat ik er in stop qua voer ivm zijn gezondheid. Dus ik baal dat de Metazoa Esparcette ook geen match is ook al eet die het graag op.
Saaams schreef:Volgens mij gaat de 9% over een kilo en ik voer mijn paard (voor 600kg) 360 gram. Dat is dan nog geen 4% per dag.
Een shetlander zal dan op de helft zitten?