[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:42

MarjanB schreef:
Ik heb ook een veiligheidshalster heb die bij Paardeerlijk besteld

Die met klittenband van waldhausen wou ik daar bestellen, is dat degene die je hebt?

Faya__

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:55

Ik heb m aan een veiligheidshalster van Horseware hangen. Heb ook het halster van Thinline maar die heeft geen clip aan de keelriem, vind die niet zo prettig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:15

Riverdale schreef:
MarjanB schreef:
Ik heb ook een veiligheidshalster heb die bij Paardeerlijk besteld

Die met klittenband van waldhausen wou ik daar bestellen, is dat degene die je hebt?

Ja die heb ik, heb wel een neopreen neusbontje besteld bij agradi voor weinig want de tiewraps van het masker die schuurden

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:03

Zijn er hier toevallig mensen met een hooinet (liefst muurnet) met gaten kleiner dan 3 cm? Zo ja, waar heb je die vandaan?

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 23:15

Ik heb een hooinet met mazen van 2 bij 2 cm bij Zeldenrust Haystack vandaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 23:12

Ja die heb ik gezien. Maar die vond ik wel kei duur. Merrie eet in 3 maanden door een net heen...

Nickietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:40

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:59

@Veulen84 oeh dat is wel heel snel! Ik heb een echt sloper en ondanks dat er een paar mazen wat groter zijn daar waar ik ze ophang is de rest van het net nog in goede staat na nu dik 1,5 jaar dus voor mij wel het geld waard.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:54

@juniores: ze is er heel handig in om ze door te knagen. Deze heb ik opgehangen in november. Ik trek elke 2 dagen een gat dicht.

@Nieckietje die had ik gezien. Maar 6 kg is eigenlijk net te weinig. Stalhouder wil geen netten wisselen. Dus ik moet of een grotere hebben of een muurnet want die wil ie wel vullen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:12

En twee netten ophangen? Ik heb een net van paard eerlijk en die wordt echt mishandeld maar doet t nog steeds

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:29

Die van zeldenrust zijn wel echt heel sterk, daar zijn ze hier nog niet doorheen. Maar ik snap dat je die gok niet wil nemen voor dat geld
Die shires zijn ook wel echt heel fijn. Ik zou dan idd ook voor 2 netten gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:50

Zeldenrust was mijn paard in 6 maanden doorheen :=

Nu kun je hem daarna wel omdraaien ik had hem in stal dus ik heb nu de achterkant in gebruik.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:56

Ik heb vanavond zitten zelf zitten knutselen. Heb 2 netten gekocht bij barefoot. Kosten waren rond de 26 euro voor de stukken die ik had. Heb er een paar euro paracord bij gekocht. Totaal nu 30 euro per net en een uurtje werk. Morgen even testen of het werkt. Heb er ook een flap over gemaakt. De maat die ik heb zou me bij zeldenrust 92 euro hebben gekost. (En dat maal 2)

Die van zeldenrust hebben best een paar op stal. Ik ben er vrij van overtuigd dat ze die stuk krijgt. En ze zijn echt idioot duur. Het is dat ik echt 2 x2 mazen wil. Voor de gewone 3 x 3 mazen zijn die beige van paardeerlijk super. Die krijgen ze echt niet zo stuk.

Spenk: Mijn ene paard draait ze zelf al om. Als ze vind dat het te lastig eten is keert ze hem en gaat via de achterkant verder eten. Ik zou hem om dat te voorkomen aan de onderkant vast moeten zetten. Maar die mogelijkheid heb ik niet.

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:15

Veulen84 schreef:
Ik heb vanavond zitten zelf zitten knutselen. Heb 2 netten gekocht bij barefoot. Kosten waren rond de 26 euro voor de stukken die ik had. Heb er een paar euro paracord bij gekocht. Totaal nu 30 euro per net en een uurtje werk. Morgen even testen of het werkt. Heb er ook een flap over gemaakt. De maat die ik heb zou me bij zeldenrust 92 euro hebben gekost. (En dat maal 2)

Die van zeldenrust hebben best een paar op stal. Ik ben er vrij van overtuigd dat ze die stuk krijgt. En ze zijn echt idioot duur. Het is dat ik echt 2 x2 mazen wil. Voor de gewone 3 x 3 mazen zijn die beige van paardeerlijk super. Die krijgen ze echt niet zo stuk.

Spenk: Mijn ene paard draait ze zelf al om. Als ze vind dat het te lastig eten is keert ze hem en gaat via de achterkant verder eten. Ik zou hem om dat te voorkomen aan de onderkant vast moeten zetten. Maar die mogelijkheid heb ik niet.

Ik zie dat je al iets hebt maar wilde toch even reageren :) ik heb de netten van Trickle net. ondertussen al 2 jaar en ik ben er super blij mee. met deze netten doen ze er echt veel langer over voordat ze leeg zijn en ze zijn mega sterk. Mocht je dus alsnog iets anders willen kan ik je deze aanraden. :j
https://tricklenet.com/trickle-net

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:00

Connemara, ondervind jij geen problemen met die netten omdat die geknoopt zijn?

Mij is altijd ongeknoopt aangeraden, maar weet niet goed waarom.

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:24

MarliesV schreef:

Nee hoor, geen problemen mee. Tandarts is pas nog geweest en beide pony’s hebben goede tanden. Tenminste ik neem aan dat je dat bedoeld met problemen ;)

jolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:47

Bij mij gaan alle netten weg
Tandarts is deze week geweest en toch slijtage aan de tanden
Dan maar op een dag kleinere porties voeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:50

jolu schreef:
Bij mij gaan alle netten weg
Tandarts is deze week geweest en toch slijtage aan de tanden
Dan maar op een dag kleinere porties voeren

En je vindt te dik zijn of langer zonder ruwvoer minder erg dan slijtage aan de tanden? Als ik hier geen hooinet zou hebben is paard binnen het uur klaar met zijn hooi dat schrokt die naar binnen.

Tanden hebben altijd wat slijtage he ook zonder netten. Maar je kunt ook hele zachte netten kopen. Hier vindt de tandarts nooit wat noemenswaardig van de tanden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:08

ConnemaraP schreef:
MarliesV schreef:

Nee hoor, geen problemen mee. Tandarts is pas nog geweest en beide pony’s hebben goede tanden. Tenminste ik neem aan dat je dat bedoeld met problemen ;)

Voornamelijk tanden idd begreep ik. Fijn dat dit bij jou niet het geval is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:36

In middels hangen de netten... Ze vinden het nog een een puzzeltje, maar dat is de bedoeling ook. Stalhouder pleegt nog wel een beetje zachte sabotage door bij voertijd losse plukken er in te gooien. Maar voorlopig gaat dit wel goed denk ik. De hele witte heeft een net van 130 x 80 die met zwarte manen van 120 x 80. De mazen zijn dus 2 cm. Ze kunnen er dus echt alleen maar kleine plukjes per keer uit trekken.

Afbeelding
Afbeelding

jolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:11

Spenk ik vind tanden wel heel belangrijk en te dik ook , maar als tandarts dit afraad dan geef ik dezelfde hoeveelheid verdeeld over de dag

bij 1 paard was er aan 1 zijkant een heel stuk weggesleten, terwijl ik ook voorstander ben van netten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:31

Dan heb je toch ook geen goede netten of wel? Mijn netten zijn ongeknoopt en heel zacht. Daar krijg je echt geen schade van. Paard eet al 5 jaar eruit.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:48

Wij kregen bij de controle van de peesblessure van mijn pony afgelopen week complimenten van de dierenarts dat ze er heel netjes uit zag qua gewicht voor een pony die al ruim een half jaar stil staat vanwege de blessure. :D

Nu mogen we voorzichtig weer gaan opbouwen dus dat in combinatie met goed op de voeding letten zorgt hopelijk voor een gezonde pony.
Ik vind het wel lastig wanneer ik begin met het graasmasker. Ik denk wanneer het gras echt begint te groeien en ze niet meer voornamelijk hooi uit hooinetten als ruwvoer krijgen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:23

Ik zou ook nu wel al gaan uitkijken. De fructaan is in deze tijd behoorlijk aan het oplopen. Dus als je paard daar gevoelig voor is.

jolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 05:24

spenk ; ik heb ook goede netten, jaren geen problemen gehad en nu ze boven de 15 zijn problemen