Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:23

Kan ik nog iemand blij maken met een ongeopende zak Pure Victorious secret 3 kilo (tht 24 oktober 2024)? Blijf toch bij mijn huidige voer.

ELD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:52

Ik moet mijn paard verschillende supplementen bijgeven. Deze eet hij goed op door dit te mengen met vitalbix nutrimash. Alleen het supplement 'hemachol' blijft een moeilijke (eet het dan niet op als het erin zit en is niet mogelijk om rechtstreeks in zijn mond te geven als ik alleen ben).

Heeft iemand dit ooit geven en hoe hebben jullie dit dan gegeven?

(Hij moet dit nog 2 weken kregen op voorschrift van de kliniek.)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:47

Niet dat, maar wel andere vieze dingen.
Een boterham met dikke laag appelmoes en dan het vieze goedje erin gaat hier vaak goed.
Als dat niet werkt ontkom ik er niet aan om het in een lege spuit te mengen met appelmoes. Ik heb mn paard geleerd zelf zn gezicht naar mij toe te brengen en zn mond open te doen, dan is het voor anderen ook makkelijker.
Je kan ook nog een hele wortel doorboren in de lengte en daar de spuit in doen. Dan doen ze de mond open voor de wortel en spuit je het snel achterin de keel.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:10

Een paar pagina's doorgenomen maar helaas niet gevonden.

Wat zouden jullie adviseren voor de meest smakelijke balancer die makkelijk uit de hand gegeven kan worden (dus graag brokjes zonder extra los ruwvoer/ vezels). Idealiter zelfs zo lekker dat het ook gelijk telt als beloning. Bij voorkeur goed geconcentreerd zodat ik weinig hoef te geven.

Hij krijgt onbeperkt ruwvoer (gras en hooi afhankelijk van het seizoen). Pavo vital at hij jaren maar is nu ineens vies. Luzerne is ook vies en pulp ook (al zal dat laatste er vast niet inzitten)

Bonuspunten als er proefzakjes beschikbaar zijn. Budget minder van belang. Bij voorkeur te krijgen via fysieke winkels ivm de verzendkosten van webwinkels als je steeds 1 zakje laat bezorgen.

Bij voorbaat dank!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:26

Wilde vital zeggen, maar die wil hij dus niet meer.
Marstall force geef je ongeveer hetzelfde van, maar ik heb het idee dat ze dat nog minder lusten

Ik wil binnenkort de Masters Vit-Crix eens uit proberen.
Dus kan daar verder nog niks over zeggen betreft smakelijkheid

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:30

troi schreef:

Wat zouden jullie adviseren voor de meest smakelijke balancer die makkelijk uit de hand gegeven kan worden (dus graag brokjes zonder extra los ruwvoer/ vezels). Idealiter zelfs zo lekker dat het ook gelijk telt als beloning. Bij voorkeur goed geconcentreerd zodat ik weinig hoef te geven.

Hij krijgt onbeperkt ruwvoer (gras en hooi afhankelijk van het seizoen). Pavo vital at hij jaren maar is nu ineens vies. Luzerne is ook vies en pulp ook (al zal dat laatste er vast niet inzitten)

Bonuspunten als er proefzakjes beschikbaar zijn. Budget minder van belang. Bij voorkeur te krijgen via fysieke winkels ivm de verzendkosten van webwinkels als je steeds 1 zakje laat bezorgen.

Bij voorbaat dank!

Metazoa fittreats. Is hetzelfde als de fitright maar dan in een grotere brok geperst. In kleine verpakking verkrijgbaar maar ook in grote zakken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:54

Hier eten ze de Agrobs ook uit de hand. Zelfs de kieskeurige eter. Zijn wel kleine brokjes.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:14

Metazoa fittreats inderdaad :j
Marstall zijn echt hele kleine brokjes, dan valt de helft ernaast denk ik

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:54

Sectolin vonden ze hier ook lekker.
En victorious secret ook wel
Subli heeft bikkels,dat zijn grote brokken.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:17

troi schreef:

Bij voorbaat dank!

Die van mij weigerde ook ineens pavo vital los te eten en heb net twee proefzakjes geprobeerd van de balancers (care en vimi plus) van Florian Horsefood. De vimi vond ze niks maar de care at ze zo in 1 keer op! Misschien kan je in de buurt van beide proefzakjes halen.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:36

Pavo koek?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:30

Pavo koeken worden hier ook altijd graag door de paarden gegeten.

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 02:14

MRIIIS schreef:
Kan ik nog iemand blij maken met een ongeopende zak Pure Victorious secret 3 kilo (tht 24 oktober 2024)? Blijf toch bij mijn huidige voer.

Jaa, ik zou graag van je over willen nemen. Verzenden naar België als dat kan :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 07:55

PandorJ schreef:
MRIIIS schreef:

Jaa, ik zou graag van je over willen nemen. Verzenden naar België als dat kan :)

Sorry is al lang weg

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:07

DuoPenotti schreef:
Wilde vital zeggen, maar die wil hij dus niet meer.
Marstall force geef je ongeveer hetzelfde van, maar ik heb het idee dat ze dat nog minder lusten

Ik wil binnenkort de Masters Vit-Crix eens uit proberen.
Dus kan daar verder nog niks over zeggen betreft smakelijkheid

De vit-crix ruikt wat zoetig en wordt hier door alle paarden erg goed gegeten. Is met andere balancers wel anders geweest.
Maar het zijn wel echt kleine brokjes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:15

Ja pavo en marstall zijn ook hele kleine brokjes
Die kun je niet per stuk als beloning geven. Maar wel uit de hand dat ze snel genoeg hebben.

Als beloning snoepjes heb ik de Metazoa fittreats
Maar dat is als extra, niet als hun dagelijkse aanvulling.
Mar denk daarbij altijd wel dat het geen slecht snoepje is omdat het een vitamine korrel in het groot is.
En de hebben ze graag

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:35

Dank voor de tips!

Ik ga wat rondmailen en proberen aan proefverpakkingen te komen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:25

nou het is door hoor helaas gaat de btw van het voer omhoog.. ik ben benieuwd. Nu geef ik wel alleen een balancer.. Maar die vind ik al niet heel goedkoop. Kan wel opzoek gaan naar een ander maarja ook die worden niet goedkoper.

Ik vind dat soms lastig.

iemand ervaring met de balancer van Hartog?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:48

Ik was sowieso helemaal klaar met de balancers. Ik ben helemaal overgestapt op subli dieetmix en het bevalt super! Als anderen voer moeten klaar zetten is het gewoon 3/4 schep per keer en klaar is kees. Niet dit en dat en zoveel en zoveel.
Maar inderdaad wordt alles duurder

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:57

Maar wat is er anders in 3/4 schep subli dieetmix klaar zetten of pakken of potje pavo vital? (of welk merk dan ook? )
Is toch dezelfde handeling? :)

Ja voor januari nog maar voer halen.
Scheelt dan ook maar voor even, maar toch.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:02

Ik denk dat ik deze keer ook maar een grote zak bestel voor 1 januari ipv een emmer van 10 kg. Ik twijfel om over te stappen op de VS. Ze krijgen nu Agrobs Naturmineral, doen het er goed op. Maar mijn merrie heeft slechte voeten. Dunne zolen. De VS lijkt daar wat beter op aan te sluiten vanwege hoger koper en zink. Alleen ze zijn allemaal niet zo gecharmeerd van de smaak :+
Nu twijfel ik over de VS alleen voor de merrie, die is wat minder kieskeurig, en de mannen gewoon op de Agrobs houden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:16

Ik voer nu inshape van Pavo aan m’n te dikke fjord. Hij doet het er erg goed op en denk dat ik hem er maar op houd voorlopig en voor 1 januari maar wat meer inslaan. Hooi vind ik een grotere kostenpost..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:18

Ja, dat kan ik hier gelukkig nog lokaal halen. Dat wordt wel iets duurder, maar betaalbaar. En getest. Ook niet onbelangrijk.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:31

DuoPenotti schreef:
Maar wat is er anders in 3/4 schep subli dieetmix klaar zetten of pakken of potje pavo vital? (of welk merk dan ook? )
Is toch dezelfde handeling? :)

Ja voor januari nog maar voer halen.
Scheelt dan ook maar voor even, maar toch.

Ik gaf equilin balancer en basic.
Dat waren verschillende hoeveelheden en kreeg daar nog wat ruwvoermix bij.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:35

Wat balen zeg!! Ik voer havens gastro aanvullend met hartog digest en pavo vital (in de zomer) omdat ik dan minder gastro voer. In de winter geef ik ook nog wel eens slobber na het werk. Ik moet het even aanzien wat ik ga schrappen of het zo laat. Welke voer je nu? Pavo vital doe ik best lang mee