Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Wat merkte je aan jouw paarden en wat geef je nu ?
Saaams schreef:Ik ben vandaag gestart met de hippalgo mijten; balancer.
Ik ken wel hun andere producten. Ik heb de zak gewonnen, dus erg benieuwd!
https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-ba ... 20127%2015
Raamzicht schreef:Kijk eens naar je paard gezond en fit. Volgens mij heeft die hoog in koper zink en wellicht ook magnesium. Discountfuttershop heeft anders nog een fijn magnesium brokje.
plutolover schreef:ik geef nu sinds het nieuw voer uit is van pure paardenvoeding de Smart balancer en ik ben na aantal zakken nog steeds erg tevreden.
ik geef ongv 500 gram per paard. Maar ik vind het fijn dat ik wat meer kan geven zo hoef ik niet persee nog meusli of ruwvoermix er door heen te doen. Nu ga ik wel de fibre uitproberen van de Smart. maar daar krijgen ze niet de hele dosering van. Gewoon zo bekertje van vitalbix voor wat variatie door de brokjes. Maar inprincepe hoef ik het niet te geven. En voor de smaak zeker niet want mijn kieskeurige haflinger met ppid loopt zelf voor de balancer de trailer in haha
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... t-balance/
ik heb ervaring met de kokos. Ondanks dat mijn kieskeurig haf er even aan moest wennen at hij het snel met smaak. Hij krijgt het nu standaard in de winter een halve schep. En meerdere op stal met oudere paarden komen met dat spul de winter door. Ik vind het in ieder geval fijner dan spul van subli senior periores ofzo want die moet lang weken.
plutolover schreef:ja het moet geweekt worden maar het hoeft niet uren te staan. Ik geef een halve schep aan mijn senior haflinger. Het is natuurlijk wel per paard verschillend.
Wat ik meestal doe is ik pak het eten, Doe er water bij. Ga mijn paarden halen (staan in paddock paradise) afhankelijk of ik ze snel kan vinden of niet haha. meestal 10 min en daarna geef ik het. wel genoeg water bij doen. En even zoeken wat je paard fijner vind de ene vind droger wat fijner de ander wat natter. En ze moeten er zeker in begin even aan wennen. Ik doe het gewoon standaard door zijn voer dan omdat hij maar 1x per dag 'krachtvoer' krijgt
Ik denk dat straks in 2025 alles met de prijs omhoog gaat want voer is nu nog 9% btw en gaat dus naar 21% btw helaas. Of voer niet al duur genoeg is geworden afgelopen jaren...
voor 10 paarden is het ind prijzig. Ik vind voor 2 paarden nog wel gaan.
Nu krijg ik wel salaris verhoging door nieuwe cao maar denk maar niet dat ik er extra van kan sparen omdat alles ook weer duurder wordt haha
plutolover schreef:Maar dan moet je wel zelf naar buitenland rijden. ik woon niet an de duitse/belgie grens dus voor mij is het alsnog goedkoper om gewoon te kopen in NL. Met 2 paarden kan ik geen grote voorraad kwijt. Is met 10 paarden wel anders
Als je online besteld en laat opsturen moeten die buitenlandse bedrijfen ook 21% berekenen las ik ergens.
ik acht de kans groot dat NL wel dit door zet.. Want tja goedkoper kunnen ze het niet maken wel duurder..
plutolover schreef:Ik weet wel dat mijn stalling per januari flink omhoog gaat helaas. Daarom ook als mijn ouder haflinger er niet meer is komt er geen 2e paard.