Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Is stro geven een optie? En stoppen met de luzerne, dat is een enorme dikmaker.
Ik doe nog steeds aan schadebeperking. Vorig jaar is mijn haflinger geblesseerd geraakt en per direct van 5 dagen in de week onder het zadel en 75-100km per week in het bos, naar pensioen gegaan.
De eerste maanden zag je hem groeien. Met het weideseizoen meteen glucobalance gaan bij geven.
Beweging is dus uitgesloten en het moet in het dieet gezocht worden.
Gelukkig staan er wat gelijkgestemden in de kudde, dus het voer is redelijk af te stemmen. Ik heb ons verpakte hooi laten testen en dat bleek hoog in de suiker te zitten. Niet wat je wilt met dit soort paarden. Daarom ben ik gaan mengen met gerstestro.
laura22 schreef:Hoi hoi mag ik hier even een vraag stellen?
Ik heb even wat tips nodig voor mijn tinker.
Mijn tinker moet de komende periode op boxrust vanwege een behandeling aan een hoornzuil.
Nu staat ze sowieso op afgewogen hooi aangezien ze zich tonnetje rond eet. Maar nu vroeg ik me af wat ik nog meer zou kunnen doen om haar die tijd een beetje zonder vervelening door te komen.
Ik dacht eerst kleine hooinetjes overal in stal maar die trekt ze zo kapot ben ik bang en een hooibal is ook geen succes.
Wat zou ik wel kunnen doen ik denk dat ze een hooinet met stro ook zo op heeft.