Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maaik schreef:Al enige tijd voer ik met veel tevredenheid de Agrobs seniormineral in combinatie met de Alpengrün Seniormüsli en Pre Alpin senior. Pony vindt het heerlijk en heeft er in tijden niet zo goed uit gezien.
Voor een extra eiwitten en om zijn supplementen te kunnen geven voer ik ook nog grasbrok hartog en lucernebrok hartog geweekt.
Ondanks dat hij er super uitziet, glimt giga en zit onder de appeltjes, merk ik dat hij in zwaar werk wat tekort komt in energie en herstel. De lucernebrok verhogen gaf geen gewenst effect.
Vitalbix Active+ wordt hij schizofreen van. Hartog balancer lijkt ie ook wel wat extra op de spoken, heb die tijdelijk half/half gehad met Agrobs en gaf ook niet het gewenste effect. Ik heb ‘m nu even tijdelijk op Cavalor Pow'red Performance, daar doet hij het super op. Het is alleen niet de bedoeling om die blijvend te geven.
Het liefst wil ik iets wat niet geweekt hoeft te worden en lage voerbehoefte. Iemand ideeën? Ik zag de Florian slow fit al wel voorbij komen, iemand daar al ervaring mee?
MyWishMax schreef:Maar dat bedoel ik, ik denk dat zo'n 4 of 5 keer per week helemaal niet verkeerd is, dat is grootste gedeelte van de tijd wel. Maar dan is het geven van juiste hoeveelheid denk ik juist nog belangrijker, omdat ze dus minder krijgen.
En ik ben wel van nuttig voeren, dus als ik wat geef moet het voldoende zijn voor hetgeen waarvoor ik het geef. Maar dus ook niet iets geven wat geen nut heeft. Dus of iets 'verkeerds' of te weinig om effect te hebben.
MyWishMax schreef:Waarom geef je het dan soms wel? Dan weet je toch eigenlijk niet of ze voldoende binnen krijgen, waar je juist balancer voor gebruikt?
Nu kijk ik met voer niet zo krap, ik weeg idd 1 keer af en dan hoe vol het bakje ongeveer moet. Maar voor supplementen ben ik aan het kijken voor zo'n lepel weegschaalDaar komt het nog wat krapper wat ze krijgen en het wisselt nogal wat voor maatbeker of lepel erbij zit. Zou handiger zijn als ik daar iets preciezer mee kon zijn.
Daannvd92 schreef:MyWishMax schreef:Waarom geef je het dan soms wel? Dan weet je toch eigenlijk niet of ze voldoende binnen krijgen, waar je juist balancer voor gebruikt?
Nu kijk ik met voer niet zo krap, ik weeg idd 1 keer af en dan hoe vol het bakje ongeveer moet. Maar voor supplementen ben ik aan het kijken voor zo'n lepel weegschaalDaar komt het nog wat krapper wat ze krijgen en het wisselt nogal wat voor maatbeker of lepel erbij zit. Zou handiger zijn als ik daar iets preciezer mee kon zijn.
Lepelweegschaal is ideaal!
Heb er zelf 3, kleine voor de supplementen, grote voor de balancer en thuis nog een grote voor het hondenvoer.
Die voor de balancer staat niet dagelijks aan, want een volle schep komt in mijn geval overeen met dat wat ze moeten hebben.
Maaik schreef:Al enige tijd voer ik met veel tevredenheid de Agrobs seniormineral in combinatie met de Alpengrün Seniormüsli en Pre Alpin senior. Pony vindt het heerlijk en heeft er in tijden niet zo goed uit gezien.
Voor een extra eiwitten en om zijn supplementen te kunnen geven voer ik ook nog grasbrok hartog en lucernebrok hartog geweekt.
Ondanks dat hij er super uitziet, glimt giga en zit onder de appeltjes, merk ik dat hij in zwaar werk wat tekort komt in energie en herstel. De lucernebrok verhogen gaf geen gewenst effect.
Vitalbix Active+ wordt hij schizofreen van. Hartog balancer lijkt ie ook wel wat extra op de spoken, heb die tijdelijk half/half gehad met Agrobs en gaf ook niet het gewenste effect. Ik heb ‘m nu even tijdelijk op Cavalor Pow'red Performance, daar doet hij het super op. Het is alleen niet de bedoeling om die blijvend te geven.
Het liefst wil ik iets wat niet geweekt hoeft te worden en lage voerbehoefte. Iemand ideeën? Ik zag de Florian slow fit al wel voorbij komen, iemand daar al ervaring mee?
MyWishMax schreef:Dat is dus zo'n typisch voorbeeld waarom een percentage van suiker of zetmeel niks zegt op zich. Zijn meer producten doe afgeschreven worden door mensen vanwege hoge percentage maar waar ze in grammen minder van binnen krijgen als een product met lager percentage, alleen maar door de aanbevolen hoeveelheid die je moet voeren.
Pavo heeft ook gewoon hele goede en fijne producten, net als andere bekende merken, maar mensen blijven vaak hangen op ouderwetse producten terwijl alle merken toch gewoon mee gaan met de tijd. Alleen niet iedereen wil lage percentages zetmeel en suiker voeren bijvoorbeeld.
plutolover schreef:heel erg out of the box maar iemand die ken met een haf gaf dit
https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... code=86182
Dat werkte bij haar haf super. Je hoeft maar weinig te geven. ben zelf geen pavo fan maar het zou de proberen waard zijn het is een topping als ware. zit per kilo wel veel zetmeel in maar in verhouding voor wat je geeft is dat natuurlijk niet veel.
Alleen omdat haar haf niet veel gaf deed ze wel erg lang met zo zak en dan moet je kwa houdbaarheid/versheid weer oppassen
plutolover schreef:heel erg out of the box maar iemand die ken met een haf gaf dit
Dat werkte bij haar haf super. Je hoeft maar weinig te geven. ben zelf geen pavo fan maar het zou de proberen waard zijn het is een topping als ware. zit per kilo wel veel zetmeel in maar in verhouding voor wat je geeft is dat natuurlijk niet veel.
Alleen omdat haar haf niet veel gaf deed ze wel erg lang met zo zak en dan moet je kwa houdbaarheid/versheid weer oppassen
Saaams schreef:plutolover schreef:heel erg out of the box maar iemand die ken met een haf gaf dit
Voor mijn pony werkte dit top. Ze werd niet heet, maar had wel meer energie om het langer vol te houden.
Paard wat ik nu rijd maakt er 0.0 verschil op. Zo flegmatiek als maar kan.. die loopt zelfs niet harder van t voer wat ze aan renpaarden geven.
Het wonder product voor dat paard moet nog gevonden worden om hem heet te krijgen.
Daihyo schreef:Maaik schreef:Al enige tijd voer ik met veel tevredenheid de Agrobs seniormineral in combinatie met de Alpengrün Seniormüsli en Pre Alpin senior. Pony vindt het heerlijk en heeft er in tijden niet zo goed uit gezien.
Heb je al eens (biologische) zwarte haver geprobeerd? Heb ik een tijdje gedaan toen ik flinke ritten reed. Handje een half uur voor we gingen rijden (praktisch: uit de paddock halen, handje haver erin, poetsen, opzadelen en weg). Dat was voor hem net genoeg om niet te heet te worden, maar wel net dat beetje meer energie te hebben. Na het rijden kreeg hij dan nog een handje.
Muze schreef:Kent iemand deze balancer?
Bevalt deze?
Ik ben iemand die af en toe wel wisselt van balancer, heb de victorious secret nu bijna op en ben wat aan het rondkijken.
Paard van 3, niet op t gras, onbeperkt ruwvoer en ik vind Oa de aminozuren, vitamine e zink en selenium wel dingen waar ik naar kijk.
https://www.horseadds.com/product/balan ... cer-paard/