@Jomargo
Je schreef Citaat:
In een half jaar toch behoorlijk veel eraf, bij de mijne lukt het nog niet helaas. Was sept 2007 dus 2.13m is nu 2.08m
Schiet dus niet erg veel op. Waar loopt jou paardje overdag, of staat die op stal?
Wat vervelend dat het zo langzaam gaat (maar alles wat er af gaat is meegenomen, toch?) Stan staat ongeveer 2 uur per dag in een flink grote paddock (echt groot stuk hoor, zeg maar 4 bakken), samen met een maatje. Vooral in het begin heb ik heel veel met hem gewandeld, gewoon aan de lijn, zo'n uur per dag. We hebben hem ook een poos op heel schraal hooi gehad, maar daar ging hij van hoesten dus daarna weer gewoon op kuil gezet. Maar hij kreeg echt weinig hoor, net zoveel als de shetlander. Hij staat voor de rest in de box, gewoon met stro. Het liefst had ik hem dag en nacht lekker op de paddock maar dat gaat bij ons niet. En in een weiland is echt geen optie, want dan is hij zo weer hoefbevangen. Maar hij ziet er erg goed uit en doet het prima. Wat volgens mij ook echt heeft geholpen is hoefcompositum dat ik hem heb gegeven omdat hij last had van een hoefzweer en omdat hij hoefbevangen is geweest. Daar zit magnesium in (zie supplementen) en dat schijnt soms ook te helpen met afvallen. Voor de rest nu geef ik hem gewoon beweging, hij kan het nu ook aan. Zeg maar om de dag 30 minuten behoorlijk pittig longeren / freestyle en 2x per week flink rijden plus nog wandelen. Hij krijgt nu 1/4 bix en 1/2 suikervrije muesli, scheutje omega 3 olie van NAF en natuurmix aangevuld met zeewier plus rozebottel. En dus 3x per dag pluk kuil.
Sterkte met het afvallen, ben echt superblij dat het bij Stan nu goed gaat.