Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:16

kiki1976 schreef:
karev schreef:
Ligt er aan wanneer je het koopt :) ik heb in juni gekocht en dat is tot nov goed

Ik ging uit van de productie datum tot de tht datum. Staat namelijk ook op de zakken.

@Sardis, hoe zwaar weegt je shet?

Hij weegt zo'n 170 kg.
Dus dan zou hij zeker 250 dagen over zijn voer doen (als ik het goed heb uitgerekend)...

Marjo89

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:46

Dan zou ik voeren voor 200 gram.
Dat beetje extra doet het hem dan niet.
En zal vast niet zo zijn dat na 6 maand. Het voer ineens niet meer te voeren is.
Het us een richtlijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:51

Nee dat ga je idd niet redden met een grote zak.
In jouw geval zou ik dan de probeer emmers (4 kg) nemen, daar doe je al lang genoeg mee.
Ben je wat duurder uit dan met de grote zakken.

Ga je naar de 100 gram per dag zoals Marjo zegt, die je evengoed nog 200 dagen met een zak.
Het is idd niet zo dat het op een dag aankomt, maar houd er wel rekening mee dat de er ook nog tijd tussen de productie datum en dat het in de winkel ligt zit.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:43

Ben begin deze week begonnen met Metazoa SuperFitBroxxx als vit/min.aanvulling voor mijn 2 Shetten, van wie eentje een ZE-ertje (loopt onder een deken-met-hals).
Zij lopen in een grote zandpaddock met er aan vast een grote inloop- stal van 4 x 6 m. die dik in het stro is gestrooid. Ze krijgen alleen hooi, af en toe een halve appel of halve winterpeen.

Zeer af en toe op wandeling kunnen ze gras eten.

Ben uiterst benieuwd, heb een 4 kg emmer.

Als het bevalt zet ik mijn 2 bonte paarden er ook op over.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:38

Aangezien die van mij de nieuwe variant echt niet meer eet ga ik er mee stoppen, wel balen, want hij deed het er goed op. Nu de Superfit Horse proberen, is vrijwel hetzelfde als de oude variant Metazoa, dus hopelijk eet hij die wel weer.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:42

Hier nu een mnd of 2. Ze doen het er prima op. Fjord glimt en is lekker energiek. Shet glimt ook gped. Beide zijn blij en gezond.

wel hoop ik dat het nog dichter bij verkocht gaat worden. Moet er nu een half uir voor rijden..heb ik er wel voor over hoor maar vind het een gedoe

zaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:08

Ik heb een stuk terug gelezen en lees veel goede ervaringen. Een vriendin van mij is ook zeer tevreden over het voer. Ik ben even benieuwd naar ervaringen met dit voer en hoefbevangen paarden. Merk je echt verschil met dit voer? Wat voerde je eerst? Wanneer begon je verschil te merken?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:40

karev schreef:
Hier nu een mnd of 2. Ze doen het er prima op. Fjord glimt en is lekker energiek. Shet glimt ook gped. Beide zijn blij en gezond.

wel hoop ik dat het nog dichter bij verkocht gaat worden. Moet er nu een half uir voor rijden..heb ik er wel voor over hoor maar vind het een gedoe

Ik zou ze dat ff mailen. Misschien vinden zij een winkel bereid die dichterbij zit en het verkopen wil.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:42

Al via facebook gedaan..ik zit in een dode hoek haha ;(

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:51

karev schreef:
Al via facebook gedaan..ik zit in een dode hoek haha ;(

Oké. Waar leef je ergens ? En zelf naar een voer boer gaan ? Vragen of hij het bestellen kan. Het ligt aan de leverancier.
Uit ervaring weet ik dat de meeste het kunnen bestellen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:07

En als je het nou bij de divoza besteld? Dan bezorgen ze het toch gewoon aan huis? :P

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:29

Misschien dan toch voor de proefemmer gaan.
Ik ben langzamerhand weer voor ander voer aan het kijken, want meneer blieft de Balancer niet meer :+
Alleen ik wil er ook luzerne bij gaan geven zodat hij langer over zijn portie doet.
Ik heb me ervan laten overtuigen dat bij alleen de Metazoa sfb er (bijna nooit) een overschot aan calcium kan ontstaan, maar hoe zit het, als ik er ook nog eens luzerne bij ga geven? Zou ik er dan misschien ook nog spelt bij moeten gaan geven om de c/f wat recht te trekken?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:51

Ik woon in gasselternijveen. Grens drenthe/groningen

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:44

zaffie schreef:
Ik heb een stuk terug gelezen en lees veel goede ervaringen. Een vriendin van mij is ook zeer tevreden over het voer. Ik ben even benieuwd naar ervaringen met dit voer en hoefbevangen paarden. Merk je echt verschil met dit voer? Wat voerde je eerst? Wanneer begon je verschil te merken?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Zeker doen. En anders advies bij Metazoa vragen.

Ik ben er juist mee begonnen omdat 1 van mijn pony's vreselijk bevangen stond (rondom) en maar niet opknapte. Hij lag al 6 weken praktisch plat en ik was radeloos. Binnen 3 dagen stond hij weer.

Ik voerde eerst alleen een handje ponybrok na wat licht/matig werk en kuilhooi/voordroog.
En ja, ik merk zeker verschil. Hij ziet er 10 jaar jonger uit en mijn andere pony die een zware ZE-er was, is er praktisch vanaf.

Edit: die van mij krijgen het nu bijna 10 maanden.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:29

Niemand antwoord op mijn vraag?

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:02

Sardis schreef:
Ik ben langzamerhand weer voor ander voer aan het kijken, want meneer blieft de Balancer niet meer :+
Alleen ik wil er ook luzerne bij gaan geven zodat hij langer over zijn portie doet.
Ik heb me ervan laten overtuigen dat bij alleen de Metazoa sfb er (bijna nooit) een overschot aan calcium kan ontstaan, maar hoe zit het, als ik er ook nog eens luzerne bij ga geven? Zou ik er dan misschien ook nog spelt bij moeten gaan geven om de c/f wat recht te trekken?

Ik denk dat je het beste even metazoa een mailtje kunt sturen met deze vraag. Ze kunnen je er vast mee helpen :)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:10

Sardis schreef:
Hangt m.i. helemaal af van je ruwvoer. Hoe is de Ca/P verhouding daarin?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:19

koeke schreef:
Sardis schreef:
Hangt m.i. helemaal af van je ruwvoer. Hoe is de Ca/P verhouding daarin?

Ik zou het niet weten, ik heb nooit het hooi laten analyseren, ik sta op een pensionstal waar ik pas net sta. Btw staan ze nu ook op het gras.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:20

Valerie_V schreef:
Sardis schreef:

Ik denk dat je het beste even metazoa een mailtje kunt sturen met deze vraag. Ze kunnen je er vast mee helpen :)

Ik krijg geen reactie :n

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:48

Ik ga binnenkort de mineralen in het bloed van mijn paard laten onderzoeken evenals of ze insulineresistent is. Voor mij meteen een controle of mijn voerbeleid juist is. Volgens mij komen de c/f daar ook in terug toch?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:53

Akke_sSpring schreef:
Ik ga binnenkort de mineralen in het bloed van mijn paard laten onderzoeken evenals of ze insulineresistent is. Voor mij meteen een controle of mijn voerbeleid juist is. Volgens mij komen de c/f daar ook in terug toch?

Volgens mij wel ja.
Laat je ons weten wat de uitslag van de bloedtest is?

zaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:18

@jemawi: bedankt voor je reactie. ik zal metazoa eens mailen. Fijn dat jouw paardjes het zo goed doen op dit voer.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:12

Sardis schreef:
Akke_sSpring schreef:

Volgens mij wel ja.
Laat je ons weten wat de uitslag van de bloedtest is?

Zal ik doen. Ben ook wel heel benieuwd!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:34

Sinds kort is Metazoa ook verkrijgbaar op Goeree Overflakkee bij www.vitadier.nl

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:41

Volgens mij stond er op facebook dat ze even een weekje op vakantie waren.. Soms is dan een afwezigheid mailtje fijn! Ze zullen vast meteen reageren als ze weer thuis zijn :))