Ladyson schreef:Ik kan haar niet zo maar iets extra's erbij geven omdat ze op een dieet staat gemaakt door voedingsdeskundige. Ik gebruikte eerst water, nu zonnebloemolie maar in beide gevallen wil ze het niet meer. Ze krijgt het bij haar brokken, maar ze krijgt heel weinig brokken dus de verhouding is weinig brok en veel poeder.. Ik snap wel dat ze het niet wil eten. Ze krijgt al de helft van de aanbevolen hoeveelheden poeder dus nog minder geven is ook geen oplossing. Ik denk dat ik lucerne bij ga geven in haar bakje, dan zijn de verhoudingen beter en lucerne bevat weinig suikers zover ik weet.
Lucerne ligt eraan welk merk. Veel hebben melasse, dus suiker toegevoegd.
Ik had ook moeite met het binnen krijgen van de magnesium. Heb het eerst gemengd met lijnzaadolie. Dat vind ik ook nog terug. Ze krijgen het bij compact gras en force. Ze krijgen ook vit e+selenium, dus idd veel op een klein beetje voer.
Nu heb ik speedibeet gekocht. Ook geen melasse en laag suiker. Qua calcium/fosfor verhouding moet je er ook mee oppassen, net als lucerne, maar dat is pas bij hogere hoeveelheden.
Ik had om te proberen maar een klein beetje gegeven. 1e dag aten ze het meteen op, 2e dag waren ze al iets minder enthousiast. Maar bij de gewone hoeveelheid zullen ze de poeders minder proeven.
Voor stal zet ik compact gras met beetje force en lijnzaadolie klaar. Als we er zijn maak ik dit klaar. Nu ook een kuurtje vlo zaad erdoor.
Wat voor brok geef je? Dan kun je daar nog een handje van bij doen voor de smaak. Ik heb geen brok, dus even zien hoe het verder loopt.
Doe er nu wel compact gras bij en gister heb ik het op het hooi gegeven.