Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisbeer

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:09

Voer wordt goed gegeten hier door 22 jarige D-pony. Ik vind het wel wat gruizerig, maar dat is een mensen mening, paard heeft er geen moeite mee. Ik maak het wel beetje vochtig omdat ik de glucobalance er doorheen meng anders blaast hij dat eruit. Ik moet nog wel wat dieetmix opmaken, maar dan boft zijn maatje,krijgt hij er wat bij.
Mijn pony heeft ook zomereczeem, had al 2 weken de eczeemdeken af,maar stond nog onder de regendeken, die heb ik sinds gisteren ook af. Met de jeuk gaat het wel goed lijkt(even afkloppen)
Wat was het suiker/zetmeelgehalte van de dieetmix? (is al eerder genoemd volgens mij maar om nogmaals alles door te spitten kost nu even teveel tijd)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:11

12%

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:13

Voor mensen die het bij boerenbond/welkoop willen halen.. vanaf 19 november is het product voor ons bestelbaar. het ligt aan je bb/wk wanneer het dan binnenkomt.
mooi meegenomen is dat je €2,- introductie korting krijgt!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:20

Pluisbeer, dat was mij ook al opgevallen, vind er erg veel gruis/stof in zitten, ben daar persoonlijk niet zo'n fan van, heb het liever stof/gruis vrij.

Jannepauli, ik begrijp je insteek maar als er iets in een voer zit waar een dier allergisch of zeer gevoelig voor is dan kan dit in mijn optiek toch écht wel met een paar dagen eruit komen. Ik ben ooit ook van voer verwisseld, 1 van de paardjes die nóóit schuurde ging binnen een week schuren op het nieuwe voer, direct weer terug gegaan naar het oude voer en probleem weer opgelost! ;)

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:29

Jannepauli schreef:
12%

Dank je.

Ik voer wel minder dan het advies. Zal het eens wegen, ik voer een koffiemok vol. Dit naast 24/7 op korte wei met elke dag een klein stukje de draad verzetten.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:36

Over dat gruis. Dat is bijna allemaal kruidendeeltjes. Er zit per kg C4L zo'n 46gram kruiden in en dat zijn grovere en fijnere kruiden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:40

Pavo_GT schreef:
Over dat gruis. Dat is bijna allemaal kruidendeeltjes. Er zit per kg C4L zo'n 46gram kruiden in en dat zijn grovere en fijnere kruiden.

Dat is mooi :+ maar paarden eten de gruis meestal niet op en dat blijft over in de emmer. Dus dat geeft een behoorlijk verlies :)
Ik doe er zelf lijnzaadolie door om de magnesium + maagcompositum aan het voer te plakken, dus gruis blijft er niet over.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:43

Had ik ook al gedacht Pavo_GT maar feit blijft dat ze hier met hun neus inzitten en dat vind ik persoonlijk niet zo fijn. Peaces eet het wel goed maar dat is toch net een vuilnisbak :D Kunnen de kruiden niet mee geperst worden in het brokje ?

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:44

Daarom was dat 1 vd redenen dat we het voer graag getest wilden hebben. Hoe eten de paarden het? Gelukkig kregen we over het algemeen terug dat paarden de emmers helemaal schoonlikken. Maar er zitten er tussen inderdaad die het voor gezien houden als er alleen nog 'restjes' in de bak zitten.

De uitslag van de enquete is trouwens bekend. Zodra ik de link naar het resultaat heb zet ik die hier neer.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:58

Bassenqua schreef:
Kunnen de kruiden niet mee geperst worden in het brokje ?

Nee want ik vrees dat dat dan met melasse moet... :D

Ik heb een vraagje waar ik niet direct het antwoord op kan vinden: Is het eigenlijk geen probleem om het hele jaar door pre/probiotica te voeren aan het paard? Ik ken het eigenlijk alleen van 'kuurtjes' die je zo af en toe kan geven bij problemen.
En stel je voor je schakelt na een lange periode door omstandigheden toch op ander voer over zonder dit er in, is er dan geen gewenning ontstaan of iets dergelijks?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:08

Helaas de welkoop bij ons in het dorp kan nog niet leveren zeggen ze.
Even op zoek naar een ander verkoop punt dus.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:33

Even terugkomend op de jeuk, kan ook best van de temp. Komen. En evt van grasjes, ze was van de wei af, maar we hebben nog een klein stukje wei waar ze 2 dagen nadat ik begon met de c4l, dus kan ook daar van komen. Zeg niet direct dat het van c4l komt :)
Als ik het meng door de brokjes gaat het gruis wel op, maar als ik het alleen geef laat ze toch zeker een finke hand vol iggen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:37

Bij King diervoeders op de Goorsteeg in Lunteren hebben ze het ook binnen. Ik ga zo een zak halen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:37

Kijk dat is ook dichtbij...hmm misschien zo gelijk wel ff heen rijd.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:04

Heb zelf normaal nature's best en dit spreekt me wel aan.
Wat ik me alleen afvraag, als ik op voervergelijk kijk zie ik dat de waardes van de mineralen veel hoger zijn. Zoals zink, koper enz. Wat houdt dit precies in. Waarom is dit veel hoger??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:07

Annemeik schreef:
Bij King diervoeders op de Goorsteeg in Lunteren hebben ze het ook binnen. Ik ga zo een zak halen.

Goed om te weten, daar kom ik tegenwoordig ook sinda Top geen Pavo meer verkoopt.

Voor mensen die kruidenresten hebben; klein scheutje water erover en even roeren. Dan kleeft het lekker aan elkaar vast.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:28

scooby09 schreef:

Zie mijn berichtje.. 3de van boven op deze pagina.
volgende week maandag kunnen ze beginnen met bestellen afhankelijk van de dag waarop zij levering krijgen zal de pavo c4l binnen komen

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:56

Ik ga vanavond het voer indd ff een klein beetje nat maken om te kijken of het gruis/kruiden dan wel opgegeten worden.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:39

Voor Pavo GT:

Kun je me zeggen wanneer Pavo Care4life in Portugal verkrijgbaar is? Mijn Pavo-dealer vertelde dat het niet geleverd wordt en dat het voer via Spanje zou moeten komen. Dat zal wel een dure bedoening worden dan. Ik zou erg graag zien dat het ook gewoon verkrijgbaar zou zijn in Portugal.
Dus: enig idee of/wanneer het verkrijgbaar wordt in Pt?

Dank alvast voor je antwoord.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:58

Corellaa schreef:
scooby09 schreef:

Zie mijn berichtje.. 3de van boven op deze pagina.
volgende week maandag kunnen ze beginnen met bestellen afhankelijk van de dag waarop zij levering krijgen zal de pavo c4l binnen komen

Dat was niet wat ze vanmiddag tegen mij zeiden.
De medewerker die ik sprak wist nog niet wanneer het uitgeleverd werd dat lag aan het hoofdkantoor zei hij.
Ben benieuwd haal wel een zak bij King in Lunteren anders.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:20

Ik werk bij bb/wk en alle fillialen hebben bericht gehad, dus ook jouw welkoop.. Wellicht was de medewerker/ster niet op de hoogte ..

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:43

Dat kan natuurlijk maar dit is wat ik vanmiddag als klant te horen kreeg.
Maakt niet uit probeer het van de week nog wel een keer.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:22

Heb vanavond het voer een beetje na gemaakt en nu lieten ze veel minder gruis/ kruiden staan. Er zat nog maar een klein restje in de emmer.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:24

Ik had ook vandaag gebeld met de welkoop in barneveld. Daar wisten ze ook nog niet precies wanneer het binnen zou komen. Binnenkort zei ze.

Was je daar ook geweest Scooby09?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:26

Mijn paarden worden automatisch gevoerd in een combistation van Hit. Weet iemand of Care4life hiervoor geschikt is? Met dieetmix heb ik geen problemen.