Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:00

unamie schreef:
Stal_Fiore schreef:
Pompje willen ze niet opsturen, de verzendkosten zijn te veel....

Hoi ik zie dat je in Leiden woont
Ik kan ze bestellen bij het voer dan heb je geen verzendkosten
Overigens zou ik even moeten vragen of ze wel pompjes hebben
Ze leveren nu alleen schenktuitjes voor zover ik weet

Dat zou super zijn.
Heb de olie ook bij jou gekocht (bij je man).

Ze hadden het over een kraantje?

Maar maakt eigenlijk niet uit, alles beter dan nu zonder... het wordt echt een bende en er gaat dan zoveel verloren.

Paperboy

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:18

Ja, de combi van Vito met op de dagen dat ik hem beweging geef de force als toevoeging is misschien ook een idee. Volgens mij kreeg hij bij de stal die mijn paard geimporteerd heeft alleen gras/hooi en na het rijden/longeren wat muesli...., ben dus voorzichtig met teveel geven want dat schijnt erg slecht te zijn bij een sober ras.
Ik heb zojuist het formulier van Marstall ingevuld voor voedingsadvies, ben benieuwd! Wie nog combi's of tips heeft, ze zijn welkom!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:27

Stal_Fiore schreef:
Dat zou super zijn.
Heb de olie ook bij jou gekocht (bij je man).

Ze hadden het over een kraantje?

Maar maakt eigenlijk niet uit, alles beter dan nu zonder... het wordt echt een bende en er gaat dan zoveel verloren.

Ow dat wist ik niet :D
Zal morgen ff kijken of ik nog een kraantje heb liggen
Anders bestel ik er gelijk een paar bij de eerst volgende bestelling

Die bende had ik eerst ook
Kraantje gaat goed maar qua dosering heb ik liever een pompje
ik heb al 2 pompjes gekocht maar die passen allebei niet :+

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:43

Dat ken ik, heb inmiddels ook 2 pompjes liggen die niet passen.

Ben ook al op internet aan het neuzen geweest naar een lege jerrycan met pompje, maar die zijn er gewoon niet.
Wel losse pompjes, maar daar verkopen ze dan weer geen jerrycans.
Wel losse jerrycans, maar daar verkopen ze dan weer geen pompjes.
Zucht!

Ik hoor het graag van je, als je nog wat hebt of weer nieuw binnen hebt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:01

Paperboy schreef:
Ja, de combi van Vito met op de dagen dat ik hem beweging geef de force als toevoeging is misschien ook een idee. Volgens mij kreeg hij bij de stal die mijn paard geimporteerd heeft alleen gras/hooi en na het rijden/longeren wat muesli...., ben dus voorzichtig met teveel geven want dat schijnt erg slecht te zijn bij een sober ras.
Ik heb zojuist het formulier van Marstall ingevuld voor voedingsadvies, ben benieuwd! Wie nog combi's of tips heeft, ze zijn welkom!

Het is denk ik verstandiger om je aan het advies te houden van Marstall ( er staan daar goede voedingsadviseurs en nutronisten aan het stuur) dan raad aan iedereen te vragen. Zoals je zelf al aangaf ben je een twijfelaar.......en bij veel raadgevers wordt het zeker niet makkelijker om een keus te maken.
Nogmaals de adviseurs weten echt wel wat ze zeggen en natuurlijk is het heeeel erg belangrijk om goed naar je paard te kijken. Zoals het spreekwoord zegt: Het oog van de meester maakt het paard vet.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:05

Daarom zou ze toch ook hier wel mogen vragen. Ze geeft aan het voedingsadvies aangevraagd te hebben.

Anders kunnen we dit topic wel laten sluiten als we hier niks kunnen vragen of over kunnen praten.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:26

hmmmm, tsja dat vind ik ook daar is dit hele forum voor bedoelt, om vragen te stellen en ervaringen te delen.
Ik heb inderdaad advies gevraagd bij marstall maar wat ik in mijn achterhoofd houd is dat zij natuurlijk wel voor dit merk staan, stel dat er eigenlijk geen geschikte voeding bij hen zou zijn voor mijn paard zouden zij dat dan ook zeggen...... Vandaar dat ik gewoon erg benieuwd ben naar ervaringen uit de praktijk die zeggen mij het meest. Als mij aanspreekt wat ik hier lees over dit voer, dan ga ik naar het voedingsadvies kijken welk van alle muesli's etc. dan het beste past. Ik twijfel alleen over het voer hoor ;), en dan alleen eigenlijk nog omdat ik nu al meerdere merken uitgeplozen heb en er dan achterkom dat er toch meer suiker inzit of meer zetmeel dan je in eerste instantie zou denken. Ik heb voer voor sobere rassen gezien met een suiker en zetmeel percentage boven de 30% bijv. dat vind ik niet echt sober paardenvoer. Of een basismuesli die aan al mijn eisen voldoet en dan weer veel haver blijkt te bezitten. Granen is ook niet mijn favoriet om te geven.
Ik merk gewoon wel dat je een uitgebalanceerde voeding niet zomaar eventjes koopt.
Dus ik verzamel zoveel mogelijk informatie en maak dan een keus.
Dus bij deze ik sta open voor alle voedingtips!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:26

Marstall zelf geeft goede adviezen maar ze zitten er ook wel eens naast en dan is het handig om hier even je vraag neer te zetten.

Bij mijn paard bijv klopt het niet, als ik me aan de aanbevolen hoeveelheden blijf houden is mijn paard over een maand broodmager. Dan ga je toch verder zoeken, ik heb vertrouwen in kunde, maar als mijn ogen wat anders zien ga ik toch zelf verder zoeken.

Dit is geen kritiek op marstall, het voer vind ik heel goed, maar het advies wat minder.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:09

ik heb mijn tweede levering marstall voer opgehaald
ze is er gek op en klopt dat je een compleet ander paard krijgt van marstall ;)
ze zit er nu 3 maand op

zie de verschillen momentje ;)

Afbeelding
Afbeelding
ze is geschoren geweest maar je ziet kwa bouw dat ze anders is geworden vindt ik zelf :o

en denk zeker wel dat het met het voer te maken heeft ;)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 09:57

Ik kom ook weer eens om het hoekje kijken. Heb mijn vraag ook al naar een leverancier gemaild maar stel hem ook hier. Meer mensen, meer meningen en ideeen :D .

Mijn welsh pony heeft een jaar op de vito gestaan toen ze hoefbevangen was. Beviel goed :j

Jaartje er tussenuit geweest en nu voer ik sinds oktober de naturell. Maar poown laat, zoals ik al meer in het topic lees, de kruimels in de voerbak liggen. Als ik een papje met zemelen maak gaat het wel goed.
Intussen zijn we ook wat fanatieker aan het trainen, voor de endurance (klasse 1)

Wat zouden jullie me eventueel voor ander voer aanraden?

Voer op dit moment 0,5 kg per dag van de naturell en 2 handjes zemelen per dag + wat lijnzon olie van de paardendrogist.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:41

Ik lees goede resultaten bij het geven van Marstall Vito paarden met mok. Mijn merrie heeft ook last van mok/rasp. Ik geef nu Naturall balance van Havens maar daardoor is de mok volgens mij verergerd. Dat zal dan komen door het zetmeel ws.

Ik heb voedingsadvies opgevraagd bij Marstall maar zij adviseren de Marstall optimal omdat ze niet hoefbevangen is en geen Cushing heeft. Wel is ze een paard dat door naar voer te kijken al dik wordt. Het is geen koudbloed maar een kwpn.

Vanwege wat ik hier lees ga ik denk ik toch maar de Vito proberen maar nu zie ik dat voor paarden zonder/ lichte arbeid 2-3 kilo normaal is om te geven. Mijn paard verricht matig/ zware arbeid wat moet ik volgens hen dan wel niet geven.

Ik lees dat bijna niemand de aanbevolen hoeveelheid geeft en dan force bijgeeft daarvoor?

Wat vinden jullie?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:34

ik heb een tinkertje die ook mokgevoelig is en geen hoefbevangen of cushing heeft gehad of heeft en mij rade ze wel vito aan
de forse voer ik voor een tinkertje vn 1.40 60 gram per dag van

maar heb er nog geen ervaring mee met vito want maak eerst de naturell op

optimaal klinkt ook interessant!!!misschien ook goed?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:46

Wauw je tinker ziet er super uit Dribbelkont!!
Ik heb eindelijk de keus gemaakt voor mijn noordzweedje. Ik ga op de Vito over, het lage zetmeel en suikergehalte en het ontbreken van de granen is denk ik precies wat een koudbloed nodig heeft.
Heb een stalgenoot die ook op de Marstall overgaat en dus kunnen we samen bestellen wat ook weer handig is. Hoe wordt de Vito door jullie paarden gegeten, ik hoor daar nogal wisselende verhalen over.....
Nou is mijne totaal niet kieskeurig maar ben wel benieuwd?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:12

dankjewel paperboy
ik heb nog voor 2 weken naturell staan en ga dan de zak vito aanbreken ben benieuwd

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:20

Ga jij ook alleen op de Vito of geef je er nog iets bij aan krachtvoer of suplementen???

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:24

ik geef er 1/4 simfonie bij als traktatie als ik geweest ben

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:26

he jij ook al een noorse zweed
komen steeds meer in nederland
en was een pups zeg!!!!!!!!! heb even gespiekt in je profiel

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:34

Ja de Noordzweedjes worden populair :D heb de mijne sinds aug. 2010. (en er zitten er nog een paar op bokt, erg gezellig).

Die pups, heerlijke tijd was dat. Alhoewel 11 pups wel een hele ervaring was voor een eerste nest, maar ik had het voor geen goud willen missen.
En het is dat ik maar in een gewoon huisje woon, anders had ik ze allemaal gehouden ;).

Nou ik ga eerst maar eens kijken hoe hij het op de Vito gaat doen, en kijken of hij daar alle energie uit kan halen....

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:46

ja was mij ook aangeraden i.v.m. laag suiker en zetmeet gehalte

en vele koudbloeden doen het er erg goed op ;)

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:20

Vorm van mijn paard is nu met de Naturell en Amino sportmuesli ook echt aan het veranderen. Heel mooi om te zien. Ben tevreden.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:57

Ik zal binnenkort eens een voor en na foto plaatsen. Echt een mega verschil.
IK ben nu wel aan het afbouwen met de corn, denk dat ik het komende winter wel weer ga bijvoeren!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:27

Ben echt benieuwd naar voor en na foto's, leuk! Ik ga vanavond de zakken muesli bestellen....
Ben erg benieuwd of ik na een aantal weken/maanden ook verschil ga zien en merken. Zal van het weekend een foto maken (voor het verschil eventueel vast te leggen :D).

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:53

oke, een voorfoto, en een nafoto

eind september, voordat we met de cornmuesli begonnen
Afbeelding

en een foto van zondag <3
Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:55

Zooo, hiphop....dat is echt een ander paard geworden :j
De twee paardjes achter hem staan ook bewonderend toe te kijken?
Laatst bijgewerkt door mirim op 07-03-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:56

Wauw! Wat een verschil zeg, ziet er echt goed uit op de onderste foto!
Mooi paard trouwens hoor!
Nou ik kan bijna niet wachten met voeren, loop alleen tegen het probleem van bestellen op.
De website die ik op het oog had lijkt met bestellen niet te werken........
Het valt nog niet mee om iemand te vinden die ook nog tegen een redelijke prijs bezorgt....