Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Veulen84 schreef:Ik kan er al 2 dagen niet van slapen. Baal zo enorm. Ze was zo super mooi op gewicht, maanden goed vol gehouden. 4 weken geleden op vakantie gegaan. 2 weken geleden terug gekomen. Vond d'r al wat dikker geworden. Maar goed dat kan. Maar de afgelopen 2 weken leek ze ook steeds dikker te worden. Dacht dat het kwam omdat ze misschien hooi stalen van de koeien. Tot ik er gisterenavond achter kwam dat weidehouder s avonds in het donker nog een dag portie voor ze neerlegd. Ze krijgen nu dus iets van 2 keer wat ze mogen hebben. Samen met de kalveren heeft ze ze de afgelopen 4 weken zo'n 60 kg per dag gevoerd. Ipv de 30/35 die ze normaal krijgen... Gisteren boos aangesproken, vanmorgen op stal komen en weer veel te veel liggen. Heb d'r nu maar d'r graasmasker opgezet. Echt kan wel janken.

Overgewicht is gewoon heel gevaarlijk en als dat op deze manier in stand wordt gehouden, kan ik me je boosheid en bezorgdheid heel goed voorstellen.. Dikke knuffel voor jou!
echt een tegenslag zo. Ik herken het te veel voeren helaas van de vorige stal wel... dat was heel lastig afstemmen..

dus ze heeft hem weer op..