Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:24

Idd ik heb via voer voor paarden besteld. Heb de Calm en Shine en de herbs liggen. Als je wilt kun je de calm en shine wel overnemen Dayhio. Ik had me wat verkeken toen ik bestelde. Anders leg ik hem hier in huis tot wat ik heb op is.
Ik vind dit echt fijner dan de Soft en Fiber. Wordt door beiden ook veel beter gegeten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:26

Ik heb net een zak Marstall besteld. Daar doe ik 2 maanden van. Dus gebruik ‘m vooral zelf :D
Ik heb nu de Marstall Force als balancer, maar ga weer terug naar de Agrobs. Of de Höveler preformin. Maar dan kan ik alles in 1x bestellen met een ruwvoermix erbij. Toch wel handig. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:33

Hee belker bedankt voor de foto’s!
Ik had het ook zien staan bij voervoorpaarden,maar mijn oude merrie heeft echt zo’n slecht gebit dat ze harde stengels niet kan kauwen .
Ik vind het echt jammer dat ze die haverstro er in doen, en ik vroeg het me dus af en hoeverre je het zou zien en nu met jouw foto’s zie ik er echt teveel van en valt het voor mijn merrie echt af.

Daihyo,de wiesenfasern is echt heel fijn. heel mooi om ergens mee door te mengen.
Ruikt ook heel erg lekker!
De hartog senior is ook misschien geschikt?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:36

Daihyo schreef:
Ah top. Voor een volgende keer interessant. Ik heb nu net de Marstall Wiesenfasern besteld. Ben een beetje aan het zoeken naar een lekkere ruwvoermix. Ik heb nu de Vitalstyle soft & fibre. Ook fijn spul. Maar ik zoek een beetje naar wat ik bij 1 leverancier kan halen. Want nu haal of bestel ik bij verschillende adressen :+

Ik bestel al mijn voer bij voer voor paarden. Ze hebben daar enorm veel keuze, dat is wel fijn. Ben sinds een week of 3 (geloof ik) overgestapt van oerbalans van vitalstyle naar pure balance van pure feet, die sinds een paar weken ook bij voer voor voor paarden te koop is. Samen met de honeychop, kom ik dan snel aan de 100 euro voor 2 fjorden en een shet, dus geen verzendkosten ideaal!!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:40

ellepel schreef:
Hee belker bedankt voor de foto’s!
Ik had het ook zien staan bij voervoorpaarden,maar mijn oude merrie heeft echt zo’n slecht gebit dat ze harde stengels niet kan kauwen .
Ik vind het echt jammer dat ze die haverstro er in doen, en ik vroeg het me dus af en hoeverre je het zou zien en nu met jouw foto’s zie ik er echt teveel van en valt het voor mijn merrie echt af.

Daihyo,de wiesenfasern is echt heel fijn. heel mooi om ergens mee door te mengen.
Ruikt ook heel erg lekker!
De hartog senior is ook misschien geschikt?

Ik vind juist honeychop een van de zachtste ruwvoeder mixen. Heb je de ruwvoer ook echt gezien en gevoelt? Of alleen de verpakking gezien? Ik geef mijn oudje die langzaam ook slechter hooi eet de honeychop super senior. En dat eet ie echt prima. Vooral omdat het mooi kort en zacht is.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:50

Ik ga met Uudje mee. Ook de haverstro is zacht. Het is echt fijn spul wat hier erg graag gegeten wordt en dat was met andere mixen wel anders.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 23:11

Uudje,ik ga af op de foto’s die belker voor mij heeft gemaakt en ik zie best veel dikke stengels er in zitten?
Ik weet dat die van mij het dan laat liggen.
We gaan trouwens off topic zo omdat dit niet over vitamines gaat,sorry

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 00:25

Wat intressant die honeychop! Bedankt voor de tip

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 08:33

ellepel schreef:
Uudje,ik ga af op de foto’s die belker voor mij heeft gemaakt en ik zie best veel dikke stengels er in zitten?

Nou ja off topic. Het is toch een product dat je met een balancer mengt? Maar ik vind dat de foto wel vertekend. Je zou eens aan voer voor paarden kunnen vragen of ze nog proefzakjes hebben. Dan zou je dat eens kunnen proberen. Persoonlijk vind ik het zachter dan de senior van hartog, want die heeft toch nog wat scherpe stukjes door de luzerne. Maar jou keuze natuurlijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 08:43

Ik geef zelf niet meer van die mixen hoor,die van mij kan het niet weg krijgen door haar gebit.
Heb het nog wel door de slobber gedaan,maar ze eet het niet.
Supplementen gaan hier door geweekte grasbrok de fibernuggets of de wiesencobs.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:46

ellepel schreef:
Ik geef zelf niet meer van die mixen hoor,die van mij kan het niet weg krijgen door haar gebit.
Heb het nog wel door de slobber gedaan,maar ze eet het niet.
Supplementen gaan hier door geweekte grasbrok de fibernuggets of de wiesencobs.

Dat is dan toch ook prima! Als je paardje maar genoeg vezels binnen krijgt.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:53

Iemand hier ervaring met balancer van Equilin?

Kreeg advies van de balancer aangevuld met de Basic.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 23:12

Ja, die combi voer ik nu meer dan een jaar en ben er heel tevreden over.
Van het voorjaar de Basic eenmalig vervangen door de Immuno, maar zodra die op was terug naar de Basic, daar doetie het echt beter op.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:09

En dan ook nog de balancer erbij?

De Basic is toch soort aanvulling?

Marije_jiplover schreef:
Ja, die combi voer ik nu meer dan een jaar en ben er heel tevreden over.
Van het voorjaar de Basic eenmalig vervangen door de Immuno, maar zodra die op was terug naar de Basic, daar doetie het echt beter op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:56

Ik voer de combi en verder geen enkel krachtvoer.
En geen losse vitamine E meer, want dat zit in de Basic al voldoende.
Eerder voerde ik wel losse vitamine E en als ik het dan eens verkeerd had ingeschat en niet op tijd nieuwe had besteld, kon ik dat merken aan de losheid in het lijf.
Nu met Equilin geen supplement meer nodig en hij zit losser in zijn lijf dan met mijn vorige voer met supplement erbij.

En zijn hoefkwaliteit is enorm verbeterd ten opzichte van waar we vandaan kwamen Marstal Force met een beetje Pavo Natures Best).

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:19

Oke top om te horen!
Ik heb eigenlijk altijd Vitalbix gevoerd naar tevredenheid.
Maar mijn 19 jarige merrie is vorig jaar hoefbevangen geraakt en sindsdien aan kwakkelen.
Niet goed in vacht, mokplekjes, jeuken..
En verbeterd niet echt, dus wil toch eens ander voer gaan proberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:41

Bij mijn merrie was dat ook door eiwit tekort in het voer.
Zou daar zeker naar kijken en eventueel aanvullen :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:44

NadiaM schreef:
Oke top om te horen!
Ik heb eigenlijk altijd Vitalbix gevoerd naar tevredenheid.
Maar mijn 19 jarige merrie is vorig jaar hoefbevangen geraakt en sindsdien aan kwakkelen.
Niet goed in vacht, mokplekjes, jeuken..
En verbeterd niet echt, dus wil toch eens ander voer gaan proberen.

Is ze gezien haar leeftijd ook al eens op PPID getest? Ze heeft wel veel symptomen die er bij horen

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:16

Ja op PPID en insuline, PPID zat ze tegenaan.
Insuline wel verhoogd.
Denk PPID nog wel keer testen, maar kan je volgens mij beter in najaar doen

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:51

uudje schreef:
ellepel schreef:

Nou ja off topic. Het is toch een product dat je met een balancer mengt? Maar ik vind dat de foto wel vertekend. Je zou eens aan voer voor paarden kunnen vragen of ze nog proefzakjes hebben. Dan zou je dat eens kunnen proberen. Persoonlijk vind ik het zachter dan de senior van hartog, want die heeft toch nog wat scherpe stukjes door de luzerne. Maar jou keuze natuurlijk.

Die van mij is dol op hartig senior. Mooie fijne/dunne stengels. Naar aanleiding van die topic de super senior besteld, maar vind ‘m ontzettend tegen vallen. Bestaat meerendeel uit hele brede stengels waardoor er hier veel blijft liggen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:42

Die " brede" stengels is haverstro. En mooi kort en zeker niet hard zoals luzerne wel kan zijn. Mijn paard reageerd niet goed op luzerne dus voor hem geen hartog. Hij is dol op de super senior, en bak gaat helemaal schoon leeg. En is zeker niet hard. Want haverstro is juist heel zacht stro. Vind het ook fijn dat er glucosamine in zit. Wel fijn dat je hem dan al zo snel binnen hebt Maaik. Want ze leveren op dit moment niet bij voer voor paarden of heel weinig. Jammer dat je paard het niet lekker vind.hoor er zelf eigenlijk alleen maar positieve reacties op.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:09

Ik zeg ook niet dat het hard is, al vind ik ‘m absoluut niet zachter dan de Hartog senior. Ik geef alleen aan dat ik in de zak zeer veel breed spul zie en dat door die van mij absoluut niet gegeten wordt. Mijn reactie was ook meer bedoeld ellepel die dat dus ook op viel naar aanleiding van de foto’s die werden gedeeld. Ik had verwacht dat er voor de senior lijn veel meer smal/dun spul in zou zitten zoals bij Hartog senior wel het geval is, maar dat is dus niet zo, dus deel ik mijn ervaring voor anderen die hier eveneens belang bij hebben. Is altijd zonde als de halve zak weer verdwijnt in de bodem bedekking.

‘Zo snel’ vind ik allemaal meevallen. Heb er 8 dagen op gewacht dus weer niet binnen de 7 kalenderdagen die op de website gecommuniceerd worden, maar dat zijn we inmiddels gewend daar houden rekening mee wat betreft bestellen zodat we niet zonder komen te zitten.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:20

Ik schreef, zo snel, omdat ik over de super senior pas afgelopen week had geschreven. En ik dus dacht dat je die dus ook vandeweek had besteld. Ik heb mijn voer altijd netjes binnen 7 dagen. 1 keer niet gehad, vanwege dat er iemand ziek was en ze dus een dag later waren. Maar hadden dat wel netjes gemeld. Maar goed dat is dus wel of topic haha. Fijn in iedergeval dat je paard de senior van hartog goed eet. Is ook mooi spul verder. En blijf ruwvoer mixen erg fijn vinden om te mengen met balancers. Top uitvinding als je her mij vraagt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:45

Mijn merrie neemt buiten happen modder sinds ze de agrobs senior mineralfutter krijgt. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:54

Oh dat doen die van mij nu op de Marstall Force. Ik ga dus weer terug naar Agrobs. Wel de Naturmineral.