Dit waren wij gisteren, voor een pony met een slechte rug, vorig jaar bevangen geweest en nu op strikt dieet doet ze het gelukkig heel goed:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Je mag glucobalance in het begin ook twee keer per dag geven. Ik had het voer gewoon weer klaargezet zoals je het normaal doet en me er niet druk om gemaakt.
Pally schreef:Ziet er goed uit Saams.
Die van mij krijgt het voor elkaar om een paar x per dag zijn masker af te krijgen![]()
Dus nu maar halve dagen in de wei en voor de rest in de bak/paddock
xxVon schreef:ik ben bezig mijn merrie weer in shape te krijgen na de dracht en nu zag ik sinds een paar dagen een lijn op haar flanken. Weet iemand hoe deze lijn heet? (ps. niet mijn merrie op de foto, foto van internet)
[ [url=m/w1H7P2.png]Afbeelding[/url] ]
Beckie schreef:xxVon schreef:ik ben bezig mijn merrie weer in shape te krijgen na de dracht en nu zag ik sinds een paar dagen een lijn op haar flanken. Weet iemand hoe deze lijn heet? (ps. niet mijn merrie op de foto, foto van internet)
[ [url=m/w1H7P2.png]Afbeelding[/url] ]
Hoi, ik ben wel nieuwsgierig of je antwoord gekregen hebt op je vraag. Mijn merrie heeft dit nu namelijk ook. Overigens niet na dracht, maar wel bezig met afvallen (wat langzaam gaat).
Spenk schreef:De vitalbix timothee korrel misschien in combinatie met iets van grasmix voor meer volume?
Spenk schreef:Komt ze energie tekort dan? In die cavalor zit namelijk ook compleet geen energie alleen de vitamine en mineralen.
Ik reed een fjord M2 op alleen die combinatie en mijn paard Z1 op vitamine korrel. Ik weet niet wat je rijdt maar verschillende dierenartsen hebben mij toen gezegd dat echt energie voeren eigenlijk meestal niet nodig is zeker niet voor de basissport dressuur. Dat ze dat prima moeten kunnen op ruwvoer plus vitaminen aanvullen.
Maar je kan dan altijd aanvullen met een handje pure haver dan heb je geen lucerne.
linda2008 schreef:Ik zie weer eens door de bomen het bos niet meer....
Mijn pony deed het onwijs goed op haar hooi in combinatie met de Cavalor Silhouette. Ik vond het prettig dat ze alle vitamine en mineralen binnen kreeg terwijl ik toch twee keer per dag een halve schep kon voeren (was 680 gram per dag). Dan had ze wat meer te kauwen dan alleen een vitaminekorrel.....
Maar ze blijft bultjes houden en dus wil ik een tijdje voer zonder lucerne proberen... maar wat is nu een complete voeding waar ik wel iets van kan voeren en waar geen lucerne in zit?
In de “gewone winkels” hebben ze niet veel keuze dus ik moet gaan bestellen denk ik. Voor nu heb ik een zak Havens Power Plus mix meegenomen. Daar zit geen lucerne in maar wel bizar veel zetmeel. En Haver, nouja dat heeft mijn pony niet echt nodigdus ik vind het niet geschikt. Misschien Mijten Nova Mix? Iemand ervaring? Hoeveel mag ik dan voeren en krijgt ze daarmee wel alles binnen? Wie kan helpen?
Samy schreef:Volgende maand de weegschaal maar weer eens langs laten komen. Volgens het meetlint zit er op 24 april tot nu 50 kilo verschil in.
[ [url=m/Yl3Rdv.jpg]Afbeelding[/url] ]