Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:13

Ik vond de verzendkosten die er bij komen ook wel een ding, was toch bijna €20 bovenop de bestelling altijd, ik ben nu ook goedkoper uit via Voer voor paarden.
Ik heb twee paarden staan en ik zag dat ze de balancer van mijn andere paard daar ook verkopen (maar daar heb ik net een voorraad van gekocht), ik kom vrij makkelijk boven de €100 uit dan. Maar ik kan het ook wel opslaan dus dat scheelt. Ik heb best het een en ander aan voertonnen over de jaren verzameld. De voerton waar ik standaard uit voer kunnen makkelijk twee zakken balancer in en ik heb nog meer van die tonnen staan. Ik kan wel geen voer in zakken laten staan want die zijn in no time aangevreten.

@uudje ik snap wel dat je het prijzig vond om 3 paarden mee te voeren, ik voer ook bewust mijn warmbloed wat anders (die eet een goedkopere balancer net zo graag en doet het daar ook meer dan prima op) juist vanwege de prijs. Maar die weegt ook 250 kg meer dan mijn IJslander (ik heb mijn paarden gewogen). Alhoewel ik het misschien dan toch weer eens moet gaan uitrekenen als de verzendkosten wegvallen of het wel nog zo'n verschil maakt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:53

ik heb 2 paarden. Maar op de goedkopere balancers doen mijne het niet echt goed. Of moet ik alsnog een meusli of mix bij kopen omdat ik het anders zo weinig vind.

Nu krijgen ze het ook door het de balaner een ruwvoermix. Maar het hoeft niet.

Equilin vind ik ook erg fijn maar juist die vind ik duur voor 2 paarden. En bij mij scheelt echt de verzendkosten die ik nu niet hoeft te betalen.

Maar ik vind over algemeen paardenvoer erg duur..

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:09

@plutolover ja voer is inderdaad sowieso erg duur. Daarom vind ik het zelf dan wel fijn als ik via voer voor paarden kan besparen op verzendkosten. Maar als je het geluk hebt op dezelfde stal te staan als Astrid dan heb jij wel een mooie oplossing zo. En hoop voor je dat de prijs voorlopig niet omhoog gaat naar de originele prijs, want zelfs dan zonder verzendkosten vind hem erg duur worden. Want met ongeveer 500 gram voeren ben je zo door een zak heen. Ben wel erg benieuwd wat de mensen na een poosje voeren van dit voer er van vinden. Dus houdt ons op de hoogte zou ik zeggen.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:58

Heeft iemand ervaring met een paard dat jeuk krijgt van esparcette?

Mijn hafje is nu 2 weken zijn hele hoofd aan het kapot schuren en kan moeilijk achterhalen waar het van komt. Enige wisseling die hij heeft gemaakt is van balancer met luzerne naar balancet met esparcette. Maar wist niet dat ze op esparcette juist konden gaan jeuken?

Ga er uiteraard weer mee stoppen om te kijken of dat het is, maar ben benieuwd of mensen het herkennen. Het gaat om de Metazoa esparcette.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 18:01

Ja, mijn paard krijgt er ook jeuk van. Het is familoe van luzerne geloof ik, van luzerne krijgt mijn paard ook jeuk.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 18:25

SUSANNEx schreef:
Heeft iemand ervaring met een paard dat jeuk krijgt van esparcette?

Mijn hafje is nu 2 weken zijn hele hoofd aan het kapot schuren en kan moeilijk achterhalen waar het van komt. Enige wisseling die hij heeft gemaakt is van balancer met luzerne naar balancet met esparcette. Maar wist niet dat ze op esparcette juist konden gaan jeuken?

Ga er uiteraard weer mee stoppen om te kijken of dat het is, maar ben benieuwd of mensen het herkennen. Het gaat om de Metazoa esparcette.

Inprincipe kan een paard natuurlijk overal op reageren als die toevallig daar net een overgevoeligheid voor heeft. Dus het zou best kunnen dst die van jou net niet tegen de esparcette kan.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 20:09

Zowel esparcette als luzerne zijn vlinderbloemigen. Kan idd niet elk paard tegen. Maar het kan ook andere allergie zijn. Hier wordt er de laatste weken ook weer wat meer geschuurd, maar mijne heeft zomer eczeem in lichte vorm.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:01

Stal_Fiore schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de balancers van Florian?

Ja ik voer het nu een maand of 3 aan onze eigen paarden + een deel vd pensionpaarden. Voorheen stonden ze op vitalbix. Ze doen het er allemaal goed op.
Was eerder al eens geswitcht naar Pavo Vital alleen daar vond ik ze een doffe vacht van krijgen dus toen weer terug gegaan naar Florian.
Ik bestel 5 zakken tegelijk dan betaal je voor een pallet levering.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:46

Ik voer sinds afgelopen winter horse-adds en mijn paarden zijn sinds een paar dagen begonnen met zand likken -O- . Dit hebben ze nog nooit gedaan! Zijn er anderen met deze ervaring op dit voer?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:51

Wie voert er oerbalans icm gut en gastro van vitalstyle.
Mijn huidige muesli is met regelmaat slecht leverbaar .
Doe daar bij t ontbijt ook flinke hand hartog digest bij
Maar dacht als ik naar de gut en gastro ga hoef ik misschien de digest niet meer te voeren .

Onze ene pony is mooi op gewicht , de ander was erg schraal bij aankoop maar heeft nu een prima gewicht , moet enkel beter in de bespiering komen .

Ze eten naast dit krachtvoer nog 3 x 5 kg hooi
En slobber met speedibeet
Wil de extra,s gaan afbouwen voor mijn merrie die schraal was .
Zoals de speedi beet en de body builder .
Er is van vital style nog een weight muesli misschien die geven icm oerbalans
Iemand ervaring met de producten en combinaties ?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:09

Ik voer OerBalans in combinatie met zowel Gut & Gastro als Weight & Condition. Als je meer wil weten, pb gerust!

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:12

Ben benieuwd naar julie ervaringen met Agrobs Naturmineral.
Voer eigenlijk al jaren Vitalbix naar tevredenheid, alleen is 1 van mijn paarden vorige jaar hoefbevangen geraakt en sinds die tijd zit ze niet goed in haar vel.
Niet mooi in vacht, steeds kleine mokplekjes..

Ik heb diverse dingen laten checken en bleek flink vitaminen en mineralen tekort.

Nu kreeg ik als advies om over te gaan op Equilin, dus daar ga ik nog even goed naar kijken, maar vind dit wel heel prijzig.

Anders kreeg ik het advies van Agrobs Naturmineral, omdat dit goed aanvult op Vitalbix.

Maar als ik nu lees lijkt me de Agrobs toch gewoon een volledige balancer?
Of moet ik het zien als een aanvulling?

Benieuwd hoe jullie het voeren!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:45

Agrobs Naturmineral is een volledige balancer. Wel een goeie. De mijne deden het niet zo best op Vitalbix, maar op de Naturmineral fantastisch. Beiden voeren is niet nodig. Je zou de Naturmineral eens kunnen proberen met de 3kg emmer. Je hoeft er veel minder van te geven dan van de Vitalbix.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:03

Ik heb het ook een tijd gevoerd. Maar moest echt alles uit de kast halen dat ze het at. Op zich deed ze het er wel goed op.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:19

Oh hier eten ze het juist met smaak :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:33

Met dank aan Dayhio hier nu de agrobs senior naturmineral aangevuld met Honey chops. Wat is dat laatste een fijn spul.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:36

NadiaM schreef:
Ben benieuwd naar julie ervaringen met Agrobs Naturmineral.
Voer eigenlijk al jaren Vitalbix naar tevredenheid, alleen is 1 van mijn paarden vorige jaar hoefbevangen geraakt en sinds die tijd zit ze niet goed in haar vel.
Niet mooi in vacht, steeds kleine mokplekjes..

Ik heb diverse dingen laten checken en bleek flink vitaminen en mineralen tekort.

Nu kreeg ik als advies om over te gaan op Equilin, dus daar ga ik nog even goed naar kijken, maar vind dit wel heel prijzig.

Anders kreeg ik het advies van Agrobs Naturmineral, omdat dit goed aanvult op Vitalbix.

Maar als ik nu lees lijkt me de Agrobs toch gewoon een volledige balancer?
Of moet ik het zien als een aanvulling?

Benieuwd hoe jullie het voeren!

Het zou een volledige balancer moeten zijn. Maar persoonlijk vind ik de gehaltes tegen vallen voor mijn paarden die niet op gras komen/mogen. De agrobs senior mineral heeft hogere gehaltes. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:41

Belker, ,wil je voor mij eens een foto maken van de honeychops die jij geeft.
Welke geef je?

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:55

Bedankt!

Honeychops wat zijn dat?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:17

ellepel schreef:
Belker, ,wil je voor mij eens een foto maken van de honeychops die jij geeft.
Welke geef je?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:07

Belker schreef:
Met dank aan Dayhio hier nu de agrobs senior naturmineral aangevuld met Honey chops. Wat is dat laatste een fijn spul.

Mooi spul he die honeychop!! Ik zweer er bij. Ik voor lite & healty en voor mijn oudje van 25jaar de super senior. Ze zijn er dol op. Mooie vind ik dat ze voor ieder paard wel een ruwvoermix hebben

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:09

NadiaM schreef:
Bedankt!

Honeychops wat zijn dat?

Een ruwvoer mix. Er zijn diverse soorten van dus voor ieder paard is er wat wils

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:13

Belker schreef:

Waar koop jij de Honey chops?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:16

@dayhio. Honeychop is hier in Nederland alleen maar via voer voor paarden te bestellen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:20

Ah top. Voor een volgende keer interessant. Ik heb nu net de Marstall Wiesenfasern besteld. Ben een beetje aan het zoeken naar een lekkere ruwvoermix. Ik heb nu de Vitalstyle soft & fibre. Ook fijn spul. Maar ik zoek een beetje naar wat ik bij 1 leverancier kan halen. Want nu haal of bestel ik bij verschillende adressen :+