Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
girlyggirl schreef:Iemand die eens met mij mee wil denken? Flegmatieke pony met snel last van stijve spieren en verzuring. Loopt 5 a 6 dagen pw en wedstrijden in t M. Zomers 24/7 buiten met strookbegrazing en krijgt Havens Performance naar gelang van t werk, bij bv pittig les of buitenrit 1schep, 1xpd daarbij lijnzaadolie, glucobalans en om de dag magnesiumcitraat. Sinds kort begonnen met de muscleprotect van vitalstyle. Nu voerde ik een balancer bij van marstal force omdat hij niet ruim krachtvoer krijgt maar wil eigenlijk iets anders? Liefst iets voor wat meer energie, harde hoeven en spieren, wil ik teveel voeren? Wat zou ik veilig bij kunnen geven? Dacht zelf aan pavovital maatregelen twijfel door de luzerne want ze is wel wat maagzweergevoelig ( gelukkig al lang geen last meer) en geloof dat dit niet aan te raden is dan?
girlyggirl schreef:Iemand die eens met mij mee wil denken? Flegmatieke pony met snel last van stijve spieren en verzuring. Loopt 5 a 6 dagen pw en wedstrijden in t M. Zomers 24/7 buiten met strookbegrazing en krijgt Havens Performance naar gelang van t werk, bij bv pittig les of buitenrit 1schep, 1xpd daarbij lijnzaadolie, glucobalans en om de dag magnesiumcitraat. Sinds kort begonnen met de muscleprotect van vitalstyle. Nu voerde ik een balancer bij van marstal force omdat hij niet ruim krachtvoer krijgt maar wil eigenlijk iets anders? Liefst iets voor wat meer energie, harde hoeven en spieren, wil ik teveel voeren? Wat zou ik veilig bij kunnen geven? Dacht zelf aan pavovital maatregelen twijfel door de luzerne want ze is wel wat maagzweergevoelig ( gelukkig al lang geen last meer) en geloof dat dit niet aan te raden is dan?
Hieperdi schreef:girlyggirl schreef:Iemand die eens met mij mee wil denken? Flegmatieke pony met snel last van stijve spieren en verzuring. Loopt 5 a 6 dagen pw en wedstrijden in t M. Zomers 24/7 buiten met strookbegrazing en krijgt Havens Performance naar gelang van t werk, bij bv pittig les of buitenrit 1schep, 1xpd daarbij lijnzaadolie, glucobalans en om de dag magnesiumcitraat. Sinds kort begonnen met de muscleprotect van vitalstyle. Nu voerde ik een balancer bij van marstal force omdat hij niet ruim krachtvoer krijgt maar wil eigenlijk iets anders? Liefst iets voor wat meer energie, harde hoeven en spieren, wil ik teveel voeren? Wat zou ik veilig bij kunnen geven? Dacht zelf aan pavovital maatregelen twijfel door de luzerne want ze is wel wat maagzweergevoelig ( gelukkig al lang geen last meer) en geloof dat dit niet aan te raden is dan?
Luzerne in vitaminebrok verwerkt kan helemaal niet kwaad bij maag gevoelige paarden. Alleen losse luzerne die wat scherp/prikkelig zijn zou ik dan mee uitkijken. Hier al langere tijd op pavo vital en doet het er super op. Durf eigenlijk niet over te stappen op iets anders. Maar volgens mij wordt het wel aangeraden om de zoveel maanden te wisselen
MyWishMax schreef:Waarom stoppen met suikers voeren? Dan moet je ook stoppen juist met hooi, want daar krijgen ze toch meer van binnen en het is gewoon een goede bouwstof/energie voor paarden die hard werken en geen problemen hebben met bijvoorbeeld insulineresistentie of gevoeligheid voor hoefbevangenheid.
plutolover schreef:De nieuwe balancer van purepaardenvoeding.nl is online.
ik vind hem zelf erg intressant en mijn oudste kieskeurige haflinger met ppid vind het heerlijk
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... t-balance/
ik weeg het wel even na want de brok weegt wat zwaarder dan die van pure feed. Toen had ik halve schep nodig voor 500 gram. Nu wat minder.
De smart Fibre vind ik ook erg intressant voor mijn ouder haflinger .Kwa stengelig moet ik kijken ik eerst in echt voelen om te kijken/voelen of het ook voor mijn jonge haflinger kan. Ik vind snel ruwvoer mixen te strengelig/prikkelig ivm dat hij gevoelige maag heeft
MarloesHJ schreef:De producten zien er wel mooi uit, zit wel veel werk in volgens mij.
Ik heb besloten het niet te gaan uit proberen. Ik heb contact gehad met Voer voor paarden en die komen ook bij mij in de buurt om te bezorgen dus ik heb besloten om daar de Pure Feed Balance te gaan bestellen. Mijn IJslander eet het zo graag en het heeft veel geld gekost om voer te vinden wat hij graag blijft eten dat ik het bij het vertrouwde voer houd.
plutolover schreef:ik heb geluk dat ze bij mij op stal leverd en daarom geen verzendkosten betaald. Ze staat op zelfde stal als ik dus dat is mijn geluk.
bij voervoorpaarden zou ik wel verzendkosten moeten betalen want ik kan niet vele zakken in voorraad nemen