Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lletam

Berichten: 623
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:00

Hier de fitright esparcette toch geen succes; ga nu de timothee proberen

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:37

Zijn hier meer mensen die negatieve ervaringen hebben met Hartog Digest?
Ik ben dit 's woensdag beginnen te voeren en binnen 3/4 dagen 4 dikke benen, gezwollen koker. Direct gestopt met voeren en symptomen zijn weer verdwenen en tot op heden nog niet terug gekomen.
Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:10

Nee, ik voer het alweer 2 jaar juist omdat paard het er goed op doet. Niks dikke benen oid.

Fayyah19

Berichten: 18
Geregistreerd: 30-01-24
Woonplaats: Alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:30

MelissaV schreef:
Zijn hier meer mensen die negatieve ervaringen hebben met Hartog Digest?
Ik ben dit 's woensdag beginnen te voeren en binnen 3/4 dagen 4 dikke benen, gezwollen koker. Direct gestopt met voeren en symptomen zijn weer verdwenen en tot op heden nog niet terug gekomen.
Iemand dit al eens eerder meegemaakt?


Ik wel. Mijn merrie wordt compleet opgeblazen van de Digest. Zo strak in het lijf en heel stram/stijf lopen, leek wel richting spierbevangen. Ik ben direct gestopt met voeren en het een aantal maanden later nog een geprobeerd maar precies hetzelfde. Er zit iets in waar mijn merrie niet tegen kan.

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:46

MyWishMax schreef:
Nee, ik voer het alweer 2 jaar juist omdat paard het er goed op doet. Niks dikke benen oid.

Hier ook idd, voer het ondertussen ook al 2 jaar aan mn jonkie. Hiervoor aan mn merrie, die had ook nergens last van :)

uudje

Berichten: 2022
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:03

Saar4 schreef:
Ik voer al geruime tijd naar volle tevredenheid de Pure feed balancer maar de Nederlandse verdeler stopt met dit voer. Wat is een goede vervanger (zonder luzerne) die ook goed gegeten wordt door kieskeurige paarden?
Is voor een jong paard met zomereczeem dat snel neigt naar overgevoeligheid en overgewicht in het algemeen.

Hi!!! Goed nieuws!! Ik las net op instagram dat voer voor paarden pure feed gaat verkopen!

Saar4
Berichten: 2356
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:10

uudje schreef:
Saar4 schreef:
Ik voer al geruime tijd naar volle tevredenheid de Pure feed balancer maar de Nederlandse verdeler stopt met dit voer. Wat is een goede vervanger (zonder luzerne) die ook goed gegeten wordt door kieskeurige paarden?
Is voor een jong paard met zomereczeem dat snel neigt naar overgevoeligheid en overgewicht in het algemeen.

Hi!!! Goed nieuws!! Ik las net op instagram dat voer voor paarden pure feed gaat verkopen!


Oh super!!

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:17

Het is goed nieuws alleen woon ik te ver weg voor bezorging helaas. Zal ik toch op zoek moeten naar nieuw voer…

uudje

Berichten: 2022
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:42

MarloesHJ schreef:
Het is goed nieuws alleen woon ik te ver weg voor bezorging helaas. Zal ik toch op zoek moeten naar nieuw voer…

Ah ja inderdaad. Wel jammer , want ze worden ook een stuk goedkoper. Vond de prijs altijd veel te hoog zeker met de hoge verzendkosten. Maar nu ben ik enorm blij met de prijs van als ik me niet vergis 36,50 euro voor de balancer en bij 100 euro gratis levering. Inc de honeychop die ik daar altijd koop kom ik daar makkelijk aan. Dus ga hem zeker bestellen als het er is.

sassie76
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:32

MarloesHJ schreef:
Het is goed nieuws alleen woon ik te ver weg voor bezorging helaas. Zal ik toch op zoek moeten naar nieuw voer…


We komen ook in Limburg hoor :-) stuur ons maar een mail

_Carien

Berichten: 1806
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:40

Komen jullie ook in Zuid- Holland? Wij zitten in de bollenstreek en vallen net buiten de 150 kilometer.

sassie76
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:46

_Carien schreef:
Komen jullie ook in Zuid- Holland? Wij zitten in de bollenstreek en vallen net buiten de 150 kilometer.


Jazeker. We zijn daar bijna elke week

_Carien

Berichten: 1806
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:25

Goed te weten, bedankt!

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:53

Oh dat is wel fijn voor degenen die dit voeren.
Fijne winkel om te bestellen, ik ga m’n nieuwe voorlopig de vs brokjes opvoeren die ik nog heb..
En die verkopen zij niet . Maar heb eerder wel bij ze besteld.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:46

Hoi

Iemand die hier de pure meadow mash geeft aan z’n paard en hiervan de verpakking nog heeft en mij kan helpen?

Kan diegene mij pben

Alvast bedankt

uudje

Berichten: 2022
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 23:20

Muze schreef:
Oh dat is wel fijn voor degenen die dit voeren.
Fijne winkel om te bestellen, ik ga m’n nieuwe voorlopig de vs brokjes opvoeren die ik nog heb..
En die verkopen zij niet . Maar heb eerder wel bij ze besteld.

Ik bestel altijd bij voer voor paarden. Ook hele goede service daar altijd. En die paarden van mij zijn zwaar verslaafd aan honeychop en die kan ik alleen bij hun bestellen. Dus aan mij hebben ze een vaste klant haha.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:42

Is de honeychop zacht van structuur?

uudje

Berichten: 2022
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 11:27

plutolover schreef:
Is de honeychop zacht van structuur?

Ja enorm zacht. Ik maak het zelf een beetje nat, vinden ze nog lekkerder. Maar hoeft niet perse. Er zijn veel keuzes in. Ik geef de lite & healty en sinds kort voor mijn oudje de nieuwe super senior. Ben er heel erg blij mee dat voer voor paarden dit verkoopt. Vind het persoonlijk ook belangrijk dat honey chop erg diervriendelijk is voor de bijen. En er word geen rommel als bestrijdingsmiddel gebruikt. Wat in veel ruwvoermixen wel word gebruikt. Honeychop is ook zon gedroogd.

sassie76
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:22

plutolover schreef:
Is de honeychop zacht van structuur?

Het is heel zacht van structuur en zeer smakelijk volgens mijn paarden

Kincses

Berichten: 34
Geregistreerd: 30-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:29

Welke balancer raden jullie aan voor een maagzweergevoelig en kieskeurig paard? Hierdoor krijgt ze ook geen krachtvoer verder. Ik was heel tevreden met pavo vital, maar ze heeft besloten dat ze dit niet meer te eten vindt :') Heb iets nodig wat dus wel écht smakelijk is zodat ik supplement voor de maag erdoorheen kan doen haha

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:40

Is het dan niet makkelijker om 200gr havens gastro daarvoor te gebruiken? Daar zit misschien iets meer suiker in, maar met 200gr is dat wel te verwaarlozen imo.

Kincses

Berichten: 34
Geregistreerd: 30-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:18

Slmt9 schreef:
Is het dan niet makkelijker om 200gr havens gastro daarvoor te gebruiken? Daar zit misschien iets meer suiker in, maar met 200gr is dat wel te verwaarlozen imo.


Dit lust ze wel heel graag inderdaad! Alleen ben ik bang dat ze dan niet genoeg vitaminen etc binnenkrijgt. Zeker omdat je hier best veel van moet voeren (3 kg per dag -O- ) volgens het advies. Voor nu krijgt ze alleen de gastro inderdaad :)

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:27

Maar moet ze ook afvallen?

Ik ken wel voer wat speciaal ontwikkeld is voor maagzweergevoelige paarden op basis van onderzoek ook echt. Maar dat is wel ontwikkeld voor Engels Volbloeden die de voedingstoffen wel kunnen gebruiken, zodat ze met minder voer wel op gewicht blijven.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:34

Kincses schreef:
Dit lust ze wel heel graag inderdaad! Alleen ben ik bang dat ze dan niet genoeg vitaminen etc binnenkrijgt. Zeker omdat je hier best veel van moet voeren (3 kg per dag -O- ) volgens het advies. Voor nu krijgt ze alleen de gastro inderdaad :)


Ik gebruikte het altijd om alles mee naar binnen te krijgen. Alle poeders, maar ook de vitaminebrok. Ik deed er dan 100ml water bij zodat het allemaal lekker husselt en aan elkaar plakt en dan was het zo op.
Ik geef victorious secret. Ik ben inmiddels overgestapt van de Gastro naar de Hartog Grasbrok. Dat gaat ook goed.

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:12

Kincses schreef:
Slmt9 schreef:
Is het dan niet makkelijker om 200gr havens gastro daarvoor te gebruiken? Daar zit misschien iets meer suiker in, maar met 200gr is dat wel te verwaarlozen imo.


Dit lust ze wel heel graag inderdaad! Alleen ben ik bang dat ze dan niet genoeg vitaminen etc binnenkrijgt. Zeker omdat je hier best veel van moet voeren (3 kg per dag -O- ) volgens het advies. Voor nu krijgt ze alleen de gastro inderdaad :)


Helemaal geen 3 kg hoor
Met 1 kg kom je aan de basis behoefte , maar als ze deze brok eet zou je het kunnen mixen met een balancer korrel of poedertje .
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?!