Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:21

Ik hoop niet dat de vs eruit gaat… voor een volgend paard zal ook dat weer een balancer zijn die ik graag voer.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:41

Saar4 schreef:
Ik voer al geruime tijd naar volle tevredenheid de Pure feed balancer maar de Nederlandse verdeler stopt met dit voer. Wat is een goede vervanger (zonder luzerne) die ook goed gegeten wordt door kieskeurige paarden?
Is voor een jong paard met zomereczeem dat snel neigt naar overgevoeligheid en overgewicht in het algemeen.

Metazoa op basis van thimothee of esparcette werd hier erg goed gegeten.

Inmiddels voer ik die niet meer, omdat ik de prijsstijging belachelijk vond :+ . Van metazoa voeren wij nog wel de alpaca brok en die was 10% duurder geworden. Voor de paarden 35% in prijs gestegen en werd het voor mij een principe kwestie :x . Vooral ook omdat je er qua grammen veel meer van voert dan een victorius secret, agrobs of horse-adds (laatste heeft wel luzerne erin).

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:26

Ik zit er toch ook wel een beetje mee, ik heb beide vitalbix balancers gehad, beide van agrobs, JPGEF, equilin, de vs. Dit was de enige die mijn IJslander graag bleef eten. Geen idee wat het alternatief gaat zijn maar ik kijk (en mijn portemonnee) er niet naar uit om opnieuw van alles te gaan proberen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:32

Weet niet wanneer je Equilin precies geprobeerd hebt, maar die hebben het afgelopen jaar hun receptuur veranderd, waardoor het, naar het schijnt, beter gegeten wordt.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:59

Het is langer dan een jaar geleden wel dat ik Equilin heb geprobeerd maar ik zal het in mijn gedachten houden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:28

Uit betrouwbare bron (net met Astrid geapt) gaat de VS er niet uit! De de pure VS gaat er NiET uit.

De pure feed (uit Engeland) gaat er wel uit en daar heeft ze een eigen (aparte) alternatief voor ontwikkeld.

Mijn oudere haf staat/stond op de pure feed balancer. En is ook kieskeurig betreft balancer maar de nieuwe vind hij heerlijk!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:46

Ja het is echt soort frustrerend als je dat al jaren met plezier voert en alle paarden het goed eten…
Dan wil je niet overstappen naar iets anders…

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:16

plutolover schreef:
Uit betrouwbare bron (net met Astrid geapt) gaat de VS er niet uit! De de pure VS gaat er NiET uit.

De pure feed (uit Engeland) gaat er wel uit en daar heeft ze een eigen (aparte) alternatief voor ontwikkeld.

Mijn oudere haf staat/stond op de pure feed balancer. En is ook kieskeurig betreft balancer maar de nieuwe vind hij heerlijk!!!

Gelukkig! Was er even bang voor! Zag iig al een alternatief voor de pure linseed. Heel fijn, want die gebruik ik hier ook graag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:51

Nouvel schreef:
Oh Thanx, ga ik onthouden!
Zijn die beide ook zonder lucerne?
Alleen de hartog comfort, en die eet hij thuis wel maar als we ergens anders zijn dus niet, en juist als we van huis zijn moet hij goed eten…
De pure feed ruwvoermixen eet hij eigenlijk altijd…

Ja zijn allemaal zonder luzerne. De grünhafer is alleen groene haver.

Vitalstyle Soft & Fiber: Mengsel van gedroogde grassoorten (waaronder timothee, kropaar, rietzwenk en weidehooi) (80%), esparcettepellets (15%), lijnzaadolie (3%), gedroogde bloemen (waaronder goudsbloem, kamille, rozenbottel, blauwe korenbloem) (2%).

Agrobs Leichtgenuss: Groene haver, Stro,Weidengrassen en -kruiden, Brandnetel, Ginkgo, Wortelblokjes, Rozenbottelschil, Pastinaakblokjes, Rode biet, Frambozenblaadjes, Bramenblaadjes, Korenbloembloesem

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:23

Mijn paard lijkt inmiddels aardig gewend aan de balancer + ruwvoermix van Metazoa (al laat hij het 's ochtends nog wel eens liggen maar eet 'avonds alsnog alles op). Nu afwachten of hij op dit dieet ook wat ronder gaat worden en bespiering toeneemt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:40

Qua Balancers wissel ik wel wat af !
Nu die van Agrobs besteld .
Alle voeders van Agrobs worden met smaak gegeten door onze 2
Gelukkig maar want m’n Spaanse moest echt kg,s aankomen .
Dat gaat nu goed op veel hooi , zeker 2% van het beoogde lichaamsgewicht,
‘s morgens flinke hand ruwvoer van Vitalstyle , potje bodybuilder van Hypalgo , potje balancer ( nu Hartog) en potje strenght muesli ,
‘s middags het zelfde
En in de avond halve schep speedi beet en halve schep Agrobs mash

Fijn als ze nagenoeg alles lusten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:53

Ik merkte dat ik zelf behoefte had aan een overzichtje met prijs en of ze graan- en luzernevrij zijn, dus ik ben aan het zoeken gegaan vanmorgen. Voor wie het ook fijn vindt om een overzichtje te hebben: https://www.equinoji.nl/blogs/1840806_b ... op-een-rij
Mochten jullie nog een balancer missen, geef het aan. Dan voeg ik deze nog toe :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:57

Netjes gedaan zo een overzicht
Erg handig

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 10:21

Daihyo schreef:
Ik merkte dat ik zelf behoefte had aan een overzichtje met prijs en of ze graan- en luzernevrij zijn, dus ik ben aan het zoeken gegaan vanmorgen. Voor wie het ook fijn vindt om een overzichtje te hebben: https://www.equinoji.nl/blogs/1840806_b ... op-een-rij
Mochten jullie nog een balancer missen, geef het aan. Dan voeg ik deze nog toe :)

Mooi overzicht, ik voer de Hartog Comfort, een balancer met ruwvoermix erdoor. Geen idee of die meetelt, maar wellicht interessant om erbij te voegen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:04

Nee die heb ik er bewust niet in meegeteld. De muesli’s of ruwvoermixen met balancers ga ik nog een keer apart doen. Daar zijn er ook nog meer van.
En ook eiwitrijk voer wat je bij kunt voeren om tekorten in eiwit op te vangen.
Anders werd dit lijstje zo lang :D

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:56

Dank je wel voor dit fijne overzicht.
Ik mis zelf de balancer van HorseAdds en die van Masters, de vitcrix.
Zou je beide toe willen/kunnen toevoegen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:10

Dank voor de tip, ik heb ze toegevoegd. Die laatste is interessant qua prijs, jammer dat niet bekend is wat de samenstelling is. Heb je toevallig een etiket?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:27

Daihyo schreef:
Nee die heb ik er bewust niet in meegeteld. De muesli’s of ruwvoermixen met balancers ga ik nog een keer apart doen. Daar zijn er ook nog meer van.
En ook eiwitrijk voer wat je bij kunt voeren om tekorten in eiwit op te vangen.
Anders werd dit lijstje zo lang :D

Begrijpelijk! Heel benieuwd naar het lijstje van volledig voer (balancer + ruwvoer)!
Wat me nog opviel aan het lijstje, de balancer van Sectolin is wel erg duur met 3 euro per dag, klopt dat wel? Als ik die Sectolin opzoek, dan staat er 50 gr per 100 kg lichaamsgewicht, pas 1 kg bijvoeren bij verhoogde behoeftes.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:35

Ja dat moet de helft zijn inderdaad. Blijft wel de duurste in het lijstje :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:38

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:45

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:48

Wat een fijn lijstje! Volgens mij klopt de dagprijs van de Victorious Secret alleen niet, ik kom uit op €0,58 ipv €0,90 :)

Heeft iemand ervaring met de Victorious Secret en/of Agrobs qua smakelijkheid/moeilijke eters? Ik heb Metazoa 2,5 maand geprobeerd, maar inmiddels eet mijn merrie het niet eens meer door de slobber heen. :+ Dus toch maar op zoek naar wat anders.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:50

ik heb de VS ook gegeven aan mijn oudere haflinger en die is door zn ppid een zeikerd en hij eet het met smaak. Terwijl hij veel niet meer lust.

metazoa vind mijn haf dus ook niet lekker

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:54

Ik heb mm aangepast Susanne, dank je.

Hier wordt Agrobs Naturmineral met smaak gegeten. Zo uit het het handje als het nodig is. Ook door de kieskeurige eters.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:03