Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:32

Enige nadeel vind ik wel het wat hoge zetmeel gehalte in de gastro.
En er zitten granen in, merk toch dat appie daar wel op reageerd met weer jeuk en schilfers,dus ook en reden om hem er niet meer van te geven.
Hij blijft op de dieetmix, maar kelly doet het er verder nog steeds erg goed op.
Ondanks dat ze momenteel ook wat nattere kuil er bij krijgt,blijft haar ontlasting aan de goede kant :j

nickynicole

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:39

Wij zijn helemaal overgestapt op Paddy's Choice. Enorm tevreden. We hebben al een tijdje geen problemen meer (afkloppen) en mooie stevige mest. Ook de paarden die wat moeite hebben om op gewicht te blijven doen het er goed op.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:21

ellepel schreef:
Enige nadeel vind ik wel het wat hoge zetmeel gehalte in de gastro.
En er zitten granen in, merk toch dat appie daar wel op reageerd met weer jeuk en schilfers,dus ook en reden om hem er niet meer van te geven.
Hij blijft op de dieetmix, maar kelly doet het er verder nog steeds erg goed op.
Ondanks dat ze momenteel ook wat nattere kuil er bij krijgt,blijft haar ontlasting aan de goede kant :j

Misschien is de equifyt mix dan wat voor Appie ??? http://www.equifyt.com/nl/bestel-online ... active/221

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:47

ik ben me voor mijn paarden aan het orrienteren op ander voe en kom dus ook de gastro tegen en ben aan het kijken of het geschikt kan zijn voor mijn paarden.

Beide paarden worden 5x per week aan het werk gezet, het ene paard 2x per week intensieve les de andere 1x per week.

Het ene paard mag wat meer energie hebben maar wordt snel ontvlambaar bij teveel brok of voer wat niet bij haar past.
Het andere paard is een jonger paard en wat stress gevoelig. Krijg hem ook niet mooi vol.

Beide paarden hebben verder gewoon goede mest, eten goed en krijgen 3x perdag een zeer grote portie voordroog hooi en een brok met meuslie en wat luzerne er doorheen. Zou de gastro een meerwaarde bieden voor mijn paarden?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:57

Ik heb een heel stress gevoelig paard. Hij reageerde heel heftig op de sport muslie van stal. Werd extreem gestressed en schrikkerig in het rijden en aan de hand. Met de Gastro van havens (aangeschreven als sport beok) kan hij wel heet zijn maar totaal niet in de stress. Maar Dat heete zit ook in zijn temprament (lusitano).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:15

Maris, er zitten veel grassen in dat voer en appie heeft pollenallergie.
,ik voer het dan liever niet,heb altijd het idee dat hij dan reageerd.
Maar de dieetmix doet hij het nog het beste op.
Al krijgt hij maar 3x per week een halve schep hoor, met vitaminesupplement. Dat gaat goed,dus jou ik het zo. :)

Minimaxi, zou dan eerder kijken naar een goed vitaminesupplement er bij?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:24

Dieetmix bevat toch ook aardig van lucerne/ grassen ? Maar je heb gelijk hoor, als hij het er goed op doet gewoon lekker houden zo !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:41

Geen flauw idee wat er nou precies in zit,geloof dat subli dat destijds niet wilde vertellen meen ik me nog te herinneren.
Lucerne kan appie wel eten,maar geen graan en dat zit ook in de gatsro..of nou ja haverhullen ofzo.
Maar goed, ik blijf dus op de dieetmix.

Kelly blijft wel op de gastro, nog steeds mooie mest!! :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:01

Hoi,

Mijn pony heeft al heel lang "half-om-half" mest. De eerste mest allen zijn goed maar wat er na komt valt direct uit elkaar zodra het de grond raakt. Ook heeft hij volgens de masseur een gevoelige buik. Ingevallen flanken heeft hij altijd.
Pony is heel ziek geweest en nu weer op de goede weg.

Zou de gastro wat zijn?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:03

Wat krijgt je pony nu te eten op een dag? Aan ruwvoer en krachtvoer?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:40

Kan je de gastro nou ook bijv smorgens gewoon biks en na t rijden de gastro? Ik dacht t ergens gelezen te hebben maar weert nier meer waar..

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:47

plutolover schreef:
Kan je de gastro nou ook bijv smorgens gewoon biks en na t rijden de gastro? Ik dacht t ergens gelezen te hebben maar weert nier meer waar..

Ik merk bij mijn paard dat zijn maag wel echt meteen geprikkeld is als hij maar iets andere brok krijgt. Dus zal denk ik per paard verschillen. Maar heb het idee dat het niet veel nut zal hebben als gastro alleen na rijden gevoerd word. Kan beter de gastro dan in ochtend doen en ander voer na rijden. Je wil namelijk juist voor het rijden het maagzuur minder hebben.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:13

NinaCharlie schreef:
Wat krijgt je pony nu te eten op een dag? Aan ruwvoer en krachtvoer?

Het is een 3.5 jarige av, slap in bespiering, hoge spierspanning, lage weerstand. Gevoelig voor spierbevangen.

Momenteel 1,5 kg grasbrok (geweekt), a 1.5 kg merrie brok, scheut olie, magnesium, vitaminekorrel met extra vit E.
24/7 buiten op land met vrijwel onbeperkt hooi/voordroog.

Pony heeft ook bietenpulp gehad, foenegriek, anijs, gember, echinaforce

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:09

Ik wil toch even een update hier plaatsen. Ik heb mijn paard nu ongeveer 2 maanden op Gastro + staan en mijn paard is enorm opgeknapt!

Hij heeft een tijd gestaan op Sanequi/bonpard Colon maar van dit voer moest je gewoon erg veel geven en daarbij was het 30,- per zak die ik in 1 week opvoerde.

Mijn paard krijgt nu de Gastro met een schep bietenpulp en luzerne van vitalbix.
Hij heeft veel meer energie gekregen en kan het werk veel beter volhouden. Hij is wel wat frisser geworden maar ik vind dat niet erg. Hij was altijd erg suf en hij is nu helemaal opgeknapt. Erg blij mee!

Hij had ook altijd erg ingevallen flanken. Nu ziet hij er veel beter uit vind ik zelf.

Hier is zijn buik wel te zien. Heb helaas geen voor foto denk ik.. Ik zal nog even zoeken.
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:23

Fijn om te horen, hij ziet er goed uit Migthyjoe

Moeten jullie paarden ook meer mesten door de gastro plus?

Mijne krijgt het nu iets meer dan een half jaar, hij is minder opgeblazen en gasserig door de gastro en daardoor minder gaskoliek wat erg fijn is. Maar het valt me wel op dat hij veel meer lijkt te mesten en hij moet ook flink veel voer hebben om niet mager te worden. Hij krijgt de gastro met bietenpulp trouwens. En onbeperkt hooi en iedere middag op de wei. {grazen gaat iets minder goed, hij heeft geen voortanden meer}

Ook heeft hij sinds de gastro veel meer last van tandsteen, is dat herkenbaar?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:56

Mijn merrie doet het echt al ruim 1,5 jaar onwijs fijn op Gastro plus maar nu ze wat hoger op niveau komt en hoger en meer in training staat merk ik dat ze was energie mist. Hebben jullie een idee wat ik erbij kan geven?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:59

Ik heb mijn merrie op advies van mijn voerhandelaar sinds 2 maanden op Gastro staan. Ze doet het er goed om en begint eindelijk minder ribbig te worden. Ze krijgt 2x per dag 750 gram en wordt 3 a 4 keer peer week mee gewerkt. Na het werk krijgt ze nog 2 handjes sportsfit. Heb niet het idee dat ze daar last van heeft maar dat is natuurlijk per paard en per voer verschillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:04

SteffiiY schreef:
Mijn merrie doet het echt al ruim 1,5 jaar onwijs fijn op Gastro plus maar nu ze wat hoger op niveau komt en hoger en meer in training staat merk ik dat ze was energie mist. Hebben jullie een idee wat ik erbij kan geven?

Het voer verhogen? En eventueel olie bij geven.
Mijn paard doet het super op 1,5 kg gastro , vitalbix lucerne en omega gold olie.
Hij loopt Z1.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:21

Mijn hafje krijgt op moment maar kwart schep gastro met beetje nature best erdoor heen.. na mijn idee vind ik een kilo of zo volle schep maar veel hahaha

En op moment is hij dik van t gras

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:28

Mijn paard ging even wat minder, krijgt nu twee weken gastro en ziet er alweer veel beter uit! Ik weet niet of dat al zo snel kan, maar ik gok dat het wel door de gastro komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:28

plutolover schreef:
Mijn hafje krijgt op moment maar kwart schep gastro met beetje nature best erdoor heen.. na mijn idee vind ik een kilo of zo volle schep maar veel hahaha

Als je Z moet lopen kan je wel wat energir gebruiken...

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:41

SteffiiY schreef:

Is het een idee om haar wat meer te geven? Verder ben ik heel tevreden met pavo topsport.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:07

SteffiiY schreef:

Hoeveel geef je nu? Eventueel ophogen en olie bijvoeren :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:47

Ze krijgt nu 1.5 kg per dag verdeeld over 2 voerbeurten :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:51

Yvank_ schreef:
plutolover schreef:

Als je Z moet lopen kan je wel wat energir gebruiken...

Nee Z loopt hij niet, op moment L2 niveau