Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarloesNatje schreef:Vraagje aan de mensen met een thinline graasmasker: worden de paarden hier niet zo handig mee dat ze door de zijkant gaan eten? Of zou dit echt niet kunnen?
MarjanB schreef:Ja hier ook de neus kapot door de tiewraps dus bij agradi even een neopreen onderlegger besteld en dat werkt super gelukkig
linda2008 schreef:Nou wij mogen ons voerschema wéér overhoop gooien...![]()
Zojuist gebeld door de kliniek met de uitslag van de biopt en zoals helaas verwacht is het een heel onduidelijke, allergische reactie. Om voedselallergie uit te sluiten mag ze voorlopig niets anders dan hooi en gras. Ze moet dus toch weer de wei op (beginnend met 2 uur per dag) zodat ze daar haar vitamine en mineralen uit kan halen. Verder mag ze alleen een klein beetje zemelen om te voorkomen dat ze de stal afbreekt als de rest brok krijgt... Nu maar hopen dat ze niet nog vetter word....
Saaams schreef:MarjanB schreef:Ja hier ook de neus kapot door de tiewraps dus bij agradi even een neopreen onderlegger besteld en dat werkt super gelukkig
Ja inderdaad.
Hier neus en kin.
Niet open, wel geschaafd.
Maar roze huidje. Ook niet handig natuurlijk.
Die thinline onderleggers besteld en die waren echt ruk. Dat werkt niet.
Ik heb van waldhausen, met klittenband. Heb er stuk of 6, als ze nat zijn geworden, dan wissel ik ze om voor droge.
Olympia96 schreef:Oh wat naar slokdarmverstopping, hoe gaat het nu?
…
Veulen84 schreef:Olympia96 schreef:Oh wat naar slokdarmverstopping, hoe gaat het nu?
…
Ze doet het nu wel goed. Ze heeft vannacht het hooi gevonden en zelf maar even wat geplukt. Niet eten komt niet echt in d'r woordenboek voor. Gelukkig lucht ze nu niet Het was wel een hardnekkige verstopping. Waardoor weten we niet zo goed. Ze is in maart nog bij de tandarts geweest. Ze heeft wel nieuwe brokken die kleiner zijn, maar ze is meestal geen ongeduldige eter. Ze eet veel, maar niet super snel.
De veearts adviseert voor nu tijdje slobber. En daarna voer in een bak van de grond. Omdat de verstopping redelijk aan het einde zat. En ik denk even na over dat voer. Ze doet het er super op. Maar wat nou als die kleine brokjes wel de reden zijn...
NienkeV1994 schreef:Al eens naar KPU gekeken Linda? Ik kan zo even niet terug vinden wat voor allergische reactie je paard precies heeft, maar bij huidproblemen denk ik al snel aan een KPU. Misschien de moeite waard om eens naar te kijkenhttps://purehorse.nl/2021/06/08/kryptop ... kpu-paard/