Eiwitten zijn zeker belangrijk daarom voer ik ook inshape in plaats van een vitaminebrok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Die van mij eet juist de Marstall muesli niet en de Force wel.
Nu krijgt ze in de avond hier Optiform bij en in de ochtend probiotica/brandnetel/mariadistelzaad/eiwitpoeders. Maar daarvoor at ze het ook zonder te mengen.
MarjanB schreef:Kom deze net tegen op Facebook, had er maar 4 goed![]()
https://www.horsetalk.co.nz/2021/07/02/ ... Dh4baep5O0
Josien_ schreef:Hoe denken jullie over stro eten?
Er vroeg toevallig vandaag iemand aan mij of ik niet bang was dat mijn paard nu te veel stro ging eten en dan koliek kreeg.
Die hooiblokken zijn wel slim Marjan! Kan ik ook wel eens proberen.
Hjartje schreef:Wat een groot verschil zeg puppy1128!
Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic, maar ik heb nu wel even een vraag mbt graasmaskers. Hier namelijk ook een paardje dat flink wat kilo’s kwijt mag, dus wilde ik haar voor op het land een graasmasker omdoen. Ik had van een vriendin twee verschillende soorten “bloempotmaskers” te leen gekregen, alleen weet ze daar echt geen raad mee. Sprietjes door het gat aanbieden werkt wel, maar eenmaal op het gras krijgt ze er geen spriet door heen en staat ze met haar tanden over het masker te schrapen. Ze raakt niet gefrustreerd en ze probeert het wel, maar ze kan er niet goed mee eten. (Wat uiteraard de bedoeling is van zo’n ding, maar helemaal niks kunnen eten is ook zo sneu.) Ook gaat ze er sneller van ademen.
Ik vroeg me af of een ander soort masker, zoals de thinline, dan wel kan werken of dat zij in dit geval daar ook hetzelfde probleem mee gaat hebben qua niks kunnen eten. Reageerden jullie paarden anders op zo’n masker?
Ze staat trouwens elke dag een halfuur op bijna een halve hectare met haast uitgebloeid gras.